دسته‌بندی نشده

روش تهیه خلال پوست نارنج در منزل به صورت حرفه ای

طرز تهیه خلال پوست نارنج

خلال پوست نارنج یکی از مخلفات خوشمزه برای درست کردن غذاهایی همچون مرصع پلو و شیرین پلو است و خیلی راحت و ساده می‌توانید آن را درست و آماده کنید، از خلال پوست نارنج بیشتر برای طعم دادن به غذاهای مختلف استفاده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خلال پوست نارنج در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه خلال پوست پرتقال

پوست نارنج ۸ عدد
شکر ۲۰۰ گرم
آب به مقدار لازم

طرز تهیه خلال پوست نارنج در منزل

مرحله اول

ابتدا نارنج‌ها را تمیز بشورید و پوست آن‌ها را بگیرید و سپس به کمک چاقوی با دقت پوست سفید داخل آن‌ها را جدا کنید، چون موجب تلخی خلال‌ها می‌شوند، بعد پوست‌های نارنجی را به شکل نواری و باریک برش دهید و چند ساعت در ظرف آب سرد قرار دهید.

طرز تهیه خلال پوست نارنج

مرحله دوم

در طول این مدت چند بار آب را عوض کنید، بعد در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به نقطه جوش برسد، وقتی آب شروع به جوشیدن کرد خلال‌ها را که داخل آب سرد بودند و سپس آن‌ها را آبکشی کرده بودید در قابلمه بریزید.

مرحله سوم

بعد به مدت ۳ دقیقه اجازه دهید تا خلال‌های نارنج بجوشند، سپس خلال‌ها را آبکشی کنید و بلافاصله در ظرف آب یخ یا خیلی سرد بریزید، این کار را که مرحله تلخی گرفتن گفته می‌شود ۳ بار انجام دهید تا کاملا تلخی خلال‌های پوست نارنج گرفته شود.

مرحله چهارم

بعد از این مرحله و زمانی که تلخی خلال‌های پوست نارنج گرفته شد، می‌توانید آن‌ها را داخل کیسه فریزر قرار دهید و برای مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید، و در صورت لزوم مقداری از خلال‌های پوست نارنج را برای استفاده شیرین کنید.

مرحله پنجم

سپس داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر در آب حل شود وقتی که آب چند دقیقه‌ای جوشید خلال‌های نارنج را به آن اضافه کنید و بعد یک قاشق آب نارنج تازه هم در آب بریزید.

حتماً بخوانید:

3 روش ساده جهت تهیه مربا پوست نارنج

3 روش ساده جهت تهیه مربا پوست نارنج

مربای پوست نارنج یک مربای خوش عطر و خوش رنگ است که رنگ و بوی تازه ای به سفره صبحانه می دهد. در این مطلب شما را با دستور تهیه انواع مربا با پوست نارنج…

مرحله ششم

بعد از این‌ که آب کمی جوشید، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید و چند دقیقه اجازه دهید تا خنک شوند، سپس خلال‌های پوست نارنج را از قابلمه بیرون بیاورید و اجازه دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و خشک شوند.

مرحله هفتم

سپس در هنگام سرو غذا مقداری کره را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب و داغ شود بعد مقداری خلال پوست نارنج را در آن بریزید و تفت دهید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقداری زعفران را هم اضافه کرد.

کاربرد پوست نارنج

مرحله هشتم

وقتی رنگ و عطر زعفران کاملا با خلال‌ها مخلوط شد و خلال‌های پوست نارنج خوش آب و رنگ شدند، تابه را از روی حرارت بردارید و خلال‌ها را روی مرصع پلو و یا شیرین پلو بریزید و تزئین کنید، سپس این غذاهای خوشمزه را سرو کنید.

منبع : در نهایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا