دسته‌بندی نشده

روش اخذ اقامت از طریق ویزای کار استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای زیبا و دیدنی واقع در قاره اقیانوسیه، به دلیل وجود زیرساخت‌های پایداری که در موقعیت‌های شغلی مطمئن و درآمدزا دارد، متقاضیانی بسیاری را ترغیب نموده، علاوه بر کار در این کشور، اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند. اما لازمه اشتغال در این کشور پررونق، دریافت ویزای کار استرالیا است؛ و پس از آن، متقاضیان می‌توانند برای اخذ اقامت دائم در کشور استرالیا، اقدام کنند.

افرادی که تمایل دارند در یکی از مشاغل پردرآمد کشور استرالیا مشغول به کار شوند و زندگی خوبی را همراه با خانواده در این کشور تجربه کنند، لازم است با انواع ویزای کار استرالیا و شرایط اخذ آن‌ها به طور کامل آشنا شوند.در این مقاله به معرفی ویزای کار استرالیا و شرایط دریافت انواع ویزا پرداخته‌ایم.

متقاضیان اخذ ویزای کار استرالیا چه شرایطی باید داشته باشند؟

همانطور که اشاره کردیم، کشور استرالیا در نیم‌کره جنوبی کره زمین، در اقیانوسیه واقع شده است و نزدیک به 26 میلیون نفر جمعیت دارد. استرالیا سالانه میزبان متقاضیانی است، که قصد کار کردن در این کشور را دارند. همانند دیگر ویزاهای این کشور، دریافت ویزای کار استرالیا هم براساس کسب امتیازی است که متقاضیان در زمینه‌های مختلف باید نسبت به اخذ آن اقدام کنند. پارامترهایی مانند سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط با تخصص‌های مختلف در تعیین امتیاز متقاضیان نقش بسزایی دارند. متقاضیانی که تمایل دارند در استرالیا اشتغال یابند، باید امتیاز مناسبی را به منظور دریافت ویزای کار استرالیا کسب کنند. داشتن شرایط روحی و جسمانی مناسب، به همراه تسلط بر زبان انگلیسی و مهارت‌های موردنیاز، زمینه مناسبی را برای دریافت ویزای کار استرالیا ایجاد می‌کند.

روش اخذ اقامت از طریق ویزای کار استرالیا

انواع ویزای کاری استرالیا

ویزای کاری استرالیا، در حالت کلی شامل دو نوع ویزای کار موقت و ویزای کار دائم استرالیا است که هر یک انواع مختلفی دارند. افراد مختلف علی‌الخصوص دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان و تاجران می‌توانند نسبت به اخذ هر کدام از آن‌ها اقدام کنند. در ادامه انواع ویزای کار استرالیا را با ارائه توضیحات کامل بررسی کرده‌ایم.

· ویزای کار موقت استرالیا

دارندگان ویزای کار موقت استرالیا، تنها مدت زمان محدودی می‌توانند به کار در استرالیا بپردازند. انواع ویزای کار موقت استرالیا عبارتند از:

§ ویزای کار 400 استرالیا

افرادی که قصد دارند به مدت 3 ماه، در یک فعالیت تخصصی اشتغال پیدا کنند و یا توسط یکی از سازمان‌های استرالیایی, دعوت به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شوند، می‌توانند اقدام به درخواست ویزای کار 400 استرالیا نمایند.

§ ویزای کار 476 استرالیا

این نوع ویزای موقت، مخصوص مهندسین فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر دنیا است. در بین این دانشگاه‌ها نام دانشگاه‌های امیرکبیر و صنعتی شریف هم به چشم می‌خورد. اعتبار این نوع ویزا، تنها 18 ماه است که در طی آن فرد متقاضی و شخص همراه او، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی، به تحصیل و کار در استرالیا بپردازند.

§ ویزای کار 485 استرالیا

ویزای 485 استرالیا در واقع نوعی ویزای فارغ التحصیلی است، که دانشجویان دانشگاه‌های استرالیا، پس از فراغت از تحصیل، می‌توانند به اشتغال و زندگی در این کشور بپردازند. برای دریافت این ویزا، متقاضی باید در طول شش ماه گذشته، از دانشجویان دانشگاه‌های استرالیا باشد.

§ ویزای کار 491 استرالیا

از جمله جدیدترین ویزای کار استرالیا در چند سال اخیر، ویزای 491 استرالیا است. این ویزا مخصوص نیروی کار ماهر بوده و به دو روش اسپانسر فامیلی یا اسپانسر ایالتی قابل درخواست است.

· ویزای کار دائم استرالیا

افرادی که ویزای کار دائم استرالیا را دریافت کرده‌اند، جزئی از شهروندان این کشور محسوب شده و می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند. انواع ویزای کار دائم استرالیا عبارتند از:

§ ویزای کار 186 استرالیا

ویزای 186 استرالیا یک نوع ویزای اقامت دائم در این کشور محسوب می‌شود. متقاضیان می‌توانند با به همراه داشتن دعوتنامه رسمی از سوی کارفرما ساکن استرالیا به منظور دعوت به همکاری شغلی، برای دریافت این نوع ویزای کار، اقدام کنند.

§ ویزای کار 187 استرالیا

ویزای 187 استرالیا یکی از انواع ویزای کاری استرالیا به صورت دائمی است. لازمه دریافت ویزای 187 استرالیا ، به همراه داشتن دعوتنامه رسمی اشتغال به کار از سوی کارفرما ساکن استرالیا، در مناطق کم‌جمعیت این کشور است.

§ ویزای کار 189 استرالیا

ویزای 189 بهترین ویزای کار استرالیا برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. اخذ این نوع ویزا به هیچ‌گونه اسپانسرینگ و حمایت کارفرما از نظر شغلی و غیره نیازی ندارد.

§ ویزای کار 190 استرالیا

دریافت این ویزا هم نیاز به حمایت کارفرما ندارد. متقاضیان با دریافت ویزای کار 190، می‌توانند بدون دغدغه به کار، زندگی و تحصیل در این کشور بپردازند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار استرالیا

مدارک لازم جهت دریافت هر یک از انواع ویزای کار استرالیا، عبارتند از:

  • تمامی مدارک تحصیلی به همراه ترجمه معتبر آنها از مراکز دارالترجمه
  • ترجمه کارت ملی و شناسنامه خودِ فرد، همسر و فرزندان به همراه کپی از صفحات پاسپورت
  • مدارک آزمایش‌های پزشکی و بهداشتی
  • ترجمه سند ازدواج
  • ترجمه گواهی سوء پیشینه
  • ترجمه رزومه افراد متقاضی برای دریافت ویزای کار استرالیا
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی

روش اخذ اقامت از طریق ویزای کار استرالیا

هزینه اخذ ویزای کار استرالیا

همانطور که می‌دانید، جهت دریافت ویزای کار استرالیا هزینه‌ای باید پرداخت شود، که این هزینه برای هر کدام از انواع ویزای کار استرالیا، متفاوت است. این مبلغ ممکن است به صورت دلار و یا ریال اخذ شود که در زمان صدور دعوت‌نامه مقدار آن تعیین می‌شود. متقاضیان باید توجه داشته باشند، که فرایند اخذ ویزای کار استرالیا یک پروسه زمان‌بر و پیچیده است. دریافت مشاوره از وکلا و مشاوران مجرب مراکز مهاجرتی، می‌تواند این مسیر را هموار سازد، که خود شامل هزینه‌های جداگانه‌ای است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا