دسته‌بندی نشده

رفع گرفتگی توالت و لوله فاضلاب با فنر

آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر لوله بازکن

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که بنا به دلایل مختلف چاه یا لوله فاضلاب ساختمان شما گرفته و هر چه با مواد خانگی سعی در باز کردن گرفتگی لوله داشتید، موفق نشدید این کار را انجام دهید و در نهایت مجبور به پرداخت دستمزد هنگفت بابت باز کردن لوله فاضلاب با فنر شده اید.

اکثر شرکتهای لوله بازکنی در این حوزه از دستگاه فنر لوله بازکن برای باز کردن انواع گرفتگی ها استفاده می کنند. پس مشخص است که فنر لوله بازکن فواید بسیاری دارد. ما هم قصد داریم ضمن معرفی فواید این دستگاه، روش استفاده از آن و رفع گرفتگی توالت با آن را به شما آموزش دهیم.

آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی با فنر لوله بازکن

وقتی چاه توالت یا یکی از لوله های فاضلاب می گیرد افراد به فکر این هستند که چطور باید این گرفتگی را رفع کرد. برخی می خواهند از محلول های مخصوص استفاده کنند، برخی با آب جوش کار خود را انجام می دهند و برخی هم به دنبال دستگاه های لوله بازکنی هستند. یکی از بهترین دستگاه های لوله بازکنی جهت رفع انواع گرفتگی ها، دستگاه فنر لوله بازکنی است که کاربرد فراوانی دارد.

روش های مختلف لوله بازکنی هر یک فواید و مضراتی دارد و هر یک از این روش ها برای رفع یک نوع گرفتگی کاربرد دارد. اما روشی که از همه بهتر است و در رفع انواع گرفتگی ها کاربرد دارد استفاده از فنر لوله بازکن است. این دستگاه مخصوص توانایی رفع بسیاری از گرفتگی ها را دارد و به همین دلیل است که همه شرکت های خدمات فنی از آن برای باز کردن چاه توالت و لوله ها استفاده می کنند. این وسیله همچون تلمبه دستی لوله بازکنی پرکاربرد است.

فنر لوله بازکن برای رفع گرفتگی چاه توالت بسیار مناسب و کاربردی است. فاضلاب مسدود شده در داخل لوله توالت به راحتی با فنر لوله بازکن رفع می شود و به سرعت مسیر آب باز خواهد شد. در صورت استفاده از فنر دیگر نیازی به لوله بازکن دیگری نخواهید داشت. تنها باید توجه داشت که نکات ایمنی لوله بازکنی حفظ شود.

آموزش باز کردن گرفتگی لوله دستشویی

باز کردن گرفتگی لوله با فنر لوله بازکن

باید بدانید که یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روشهای لوله بازکنی استفاده از فنر است که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد. به کمک فنر می توان هزینه اضافی لوله بازکنی را کاهش داد و با کمترین خرابی گرفتگی لوله را باز کرد. پس با ما همراه باشید تا روش استفاده از آن را به شما آموزش دهیم. مراحل باز کردن لوله به این شرح می باشد.

حتماً بخوانید:

۱- یک فنر لوله بازکن تهیه کنید

در ابتدا باید گفت که فنر لوله بازکن به دو صورت دستی و مکانیکی وجود دارد. فنر دستی تنها یک فنر بلند است که باید با دست آن را حرکت داد. حال آنکه فنر مکانیکی یا همان دستگاه فنر لوله بازکن دارای یک موتور الکتریکی برای چرخواندن فنر است. هر یک را که می توانید تهیه کنید.

در این روش ما از فنر برای ایجاد فشار بر گرفتگی ها و باز کردن مسیر لوله استفاده می کنیم. این مار بلند زمانی که در تماس با گرفتگی ها قرار می گیرد آنها را از هم جدا کرده و مسیر لوله یا چاه توالت را باز می کند. مزیت این روش این است که هیچ آسیبی به سرویس بهداشتی وارد نمی شود.

باز کردن گرفتگی لوله با فنر لوله بازکن

۲- یک سر فنر لوله بازکن را در داخل چاه یا لوله فرو کنید

سر فنر را وارد لوله یا چاه فاضلاب کنید و آن را به داخل لوله فشار دهید. هدف این است که فنر را آنقدر در لوله فشار دهید تا به قسمت گرفتگی لوله برسد و دیگر امکان حرکت آن وجود نداشته باشد. این کار را انجام دهید تا سر فنر به گرفتگی لوله برسد.

در ابتدای مسیر سر لوله در سیفون گیر می کند. تلاش کنید با فشار بیشتر سر فنر را از داخل سیفون عبور دهید تا به هدف اصلی برسید. اگر از فنر برای باز کردن چاه توالت استفاده می کنید باید سر فنر به فضولات لوله برسد.

حتماً بخوانید:

۳- فنر را پیچ و تاب دهید و بر گرفتگی لوله فشار وارد کنید

حالا باید تلاش کنید تا با فشار بر فنر، گرفتگی را رفع کنید. هدف از این کار این است تا جسم یا انسداد ایجاد شده در لوله را جابجا کرده یا به تکه های کوچکتر خرد کنیم تا مسیر لوله باز شود. این کار را تا دقایقی انجام دهید تا گرفتگی لوله به خوبی رفع شود.
پس از این که مطمئن شدید مشکل حل شده است فلاش تانک را بکشید تا جریان آب وارد چاه توالت شود. در صورت صحت عملکرد مشاهده می شود که آب وارد لوله توالت شده و به خوبی تخلیه می شود.

باز کردن گرفتگی لوله با فنر لوله بازکن

۴- حرکت فنر را بصورت برعکس انجام دهید

پس از پایان یافتن کار باید فنر لوله بازکن را از داخل سیفون توالت بیرون بکشید. پس فنر را در جهت عکس بچرخانید و آن را آرام آرام بیرون بیاورید. اگر فنر در جایی گیر کرد تلاش کنید تا با جلو و عقب کردن فنر آن را از لوله بیرون بکشید.

این روش بهترین و مطمئن ترین روش باز کردن گرفتگی لوله است که بسیاری از متخصصین از آن استفاده می کنند. پس اگر شما موفق به انجام آن نشدید بدانید که یک جای کار شما مشکل دارد و باید با دقت بیشتری کار را انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا