دسته‌بندی نشده

راه اندازی شبکه ملی وسامانه پرتوهای فرابنفش خورشید

علی گورانی در ششمین جشنواره علمی بهداشت محیط ایران در وزارت بهداشت گفت: انرژی‌های فسیلی توجیه بهداشتی ندارند، به همین دلیل به سمت انرژی‌های سبز و جدید رفته‌ایم و در این میان انرژی الکترومغناطیسی و هسته‌ای قابل دسترسی‌ترین انرژی و پاک‌ترین نوع است.

راه اندازی شبکه ملی وسامانه پرتوهای فرابنفش خورشید

وی ادامه داد: سامانه کشوری پایش پرتوهای فرابنفش خورشیدی در کشور راه‌اندازی شده چرا که ما پرتوهای یون‌ساز و غیریون‌ساز مواجه هستیم.

گورانی ادامه داد: سرطان پوست در بین مردان در کشور رتبه اول را دارد و در زنان طبق بررسی سال گذشته سرطان سینه رتبه اول را داشت و اکنون در حال بررسی سرطان پوست در زنان هستیم. سرطان معده نیز که کشنده‌ترین نوع سرطان است در مقایسه با سرطان پوست فقط آمار مرگ و میر بیشتری دارد.

راه اندازی شبکه ملی وسامانه پرتوهای فرابنفش خورشید

مسئول بهداشت پرتوهای مرکز سلامت محیط کار افزود: متأسفانه به طور قابل توجهی جامعه دچار پیرپوستی شده است که این فقط آسیب بهداشتی ندارد و آسیب‌های جدی اقتصادی، روانی و بهداشتی به دنبال خواهد داشت.

وی از راه‌اندازی شبکه ملی و سامانه پرتوهای فرابنفش خبر داد و گفت: در 10 استان کشور نقاطی شناسایی شده است و قرار است تا پایان سال 8 استان دیگر نیز به این سامانه اضافه شوند و 18 استان نیز توسط سازمان انرژی اتمی پوشش داده می‌شوند.

گورانی گفت: با استفاده از سامانه کشوری پایش پرتوها مقدار انرژی دریافتی فرابنفش توسط مردم در هر نقطه از کشور مشخص می‌شود و قرار است ظرف دو هفته آینده اطلاعات اولیه در وزارت بهداشت ثبت شود.

منبع:طبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا