دسته‌بندی نشده

راهنمای نگهداری و مزیت استفاده از روکش و کاور مبل ژلاتینی

کاور مبل ژلاتینی چیست؟

کاور ژله‌ای و جنس منحصر به فرد آن در کنار شناخت پارچه های مخصوص کاور مبل و آیتم‌های مختلف انتخاب طرح و جنس پارچه برای دوخت کوسن مبل و همین طور دوخت کاور مبل با توجه به شرایط نگهداری و هماهنگی آن با ظاهر مبلمان مثل رنگ روکش مبل یک ایده خلاقانه و کاربردی را برای محافظت از مبلمان در محیط‌های مختلف همراه دارد.

قبل از پرداختن به مزایای روکش مبل ژله ای بد نیست بدانیم که کاور مبل ژلاتینی چیست؟ برخلاف روکش‌های پارچه‌ای، قدیمی و هماهنگ با پارچه مبل، کاور مبل ژلاتینی (که به آن کاور مبل ژله ای و روکش مبل ژله ای نیز می‌گویند) جنسی شفاف داشته و ظاهری شلوغ به فضای شما نخواهد داد. این کاور از جنس پلیمر شفاف و انعطاف‌پذیر PVC است که با نوار دوزی کاملا اندازه مبلمان دوخته می‌شود.
شناخت مزیت‌های کاور ژله‌ای مبل و استفاده از آن تا حدودی درصد ضرورت و نیاز به تعمیر مبل چرم و دیگر مدل‌های مبلمان را کاهش داده است.

مزایای کاور مبل ژلاتینی

 کاور مبل ژلاتینی

بیشتر افراد در مواجهه با روکش مبل ژله ای تنها به این سوال بسنده می‌کنند: “کاور مبل ژلاتینی خوبه؟”. تصمیم با شماست که بین تعمیر مبلمان، تعویض زودهنگام آن و جلوگیری از آسیب به مبل با توجه به جنس و نوع فوم سرد، گرم و خنثی کدامیک را انتخاب کنید. باید توجه داشت که این نوع روکش نیز مزایا و معایب خود را دارد و بهتر است پیش از خرید، آن‌ها را بررسی کنید تا با توجه به شرایط و نوع استفاده، بهترین انتخاب را داشته باشید.
در ادامه مزایای کاور مبل ژلاتینی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا واقعا بهتر است از این نوع روکش به جای روکش‌های قدیمی استفاده کنیم یا خیر.
1. محافظت عالی کاور مبل ژله ای از مبلمان

استفاده از یک محافظ خوب برای مبل نه‌تنها عمر آن را افزایش می‌دهد، بلکه هزینه تعمیر مبلمان را نیز کاهش می‌دهد. روکش مبل ژله ای انتخابی بسیار هوشمندانه برای نگهداری از مبلمان‌تان است. این روکش مانع از جذب آب، انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها و گرد و غبار توسط مبل شده و جلوی هرگونه نگرانی را خواهد گرفت.

2. پوشیده نشدن طرح مبل توسط روکش مبل ژله ای

مطمئنا شما نیز دوست ندارید مبلمان زیبای خود را با یک پارچه‌ی یک رنگ و بی‌روح بپوشانید؛ مخصوصا اگر ترکیب رنگ مبل خود را با وسواس و تحقیق انتخاب کرده باشید. انتخاب کاور مبل ژلاتینی به‌عنوان روکش به سادگی این مسئله را حل می‌کند. کاور مبل ژله ای علاوه بر محافظت از مبلمان شما، طرح و رنگ آن را به‌عنوان عضوی مهم در دکوراسیون خانه‌ی شما نخواهد پوشاند.

3. سهولت در تمیز کردن کاور مبل ژلاتینی

همان‌طور که در ابتدای لیست گفتیم، کاور مبل ژلاتینی ماده‌ای را جذب نمی‌کند و از خود عبور نمی‌دهد. همین مسئله باعث می‌شود تا درصورت نیاز، شما بتوانید روکش مبل ژله ای خود را به سادگی و تنها با یک دستمال یا حوله مرطوب تمیز کنید.

4. ضدآلرژی بودن روکش مبل ژله ای

جذب نشدن گردوغبار، شوره سر، سایر ذرات موجود در فضا و… توسط کاور مبل ژلاتینی مزایای دیگری نیز دارد. برای مثال اگر شما حیوانات خانگی داشته باشید، احتمال چسبیدن موی آنها به روکش‌های پارچه‌ای بسیار بالاست و جدا کردن و تمیز کردن آن نیز دشواری خاص خود را دارد. اما درصورت استفاده از کاور ژله ای برای مبل این مشکل نیز حل خواهد شد. این مسئله برای خانواده‌هایی با کودکان خردسال یا افراد دارای حساسیت می‌تواند بسیار مفید باشد.

مزایای کاور مبل ژلاتینی

5. مقاومت بالای طلق کاور مبل

کاور مبل ژلاتینی به واسطه جنس خود (PVC)، استحکام بالایی دارد و ضدخش نیز است. به این ترتیب هم خود روکش ژله ای دوام بالایی دارد، هم از سایش مبل شما (برخلاف کاورهای پارچه‌ای) و آسیب به آن جلوگیری می‌کند و عمر آن را افزایش می‌دهد.

معایب کاور مبل ژلاتینی چیست؟

پس از توضیح اینکه کاور مبل ژلاتینی چیست و بررسی مزایای آن، به معایب کاور مبل ژلاتینی می‌رسیم.

1. تعرق

یکی از معایب کاور مبل ژلاتینی تعرق است؛ چه در فصل‌های گرم و چه در فصل‌های سرد. البته کیفیت طلق کاور مبل می‌تواند تا حدودی این مشکل را متعادل کند.

2. امکان تغییر رنگ پس از شستشو

یکی دیگر از معایب کاور مبل ژلاتینی امکان تغییر رنگ آن است. برخی از روکش‌های ژلاتینی ممکن است پس از شستشو به زرد متمایل و یا کدر شوند و شفافیت اولیه‌ی خود را از دست بدهند.

حتماً بخوانید:

3. امکان پارگی

امکان پارگی نیز یکی دیگر از مشکلات و معایب کاور مبل ژلاتینی است. روکش مبل ژله ای استحکام مناسبی دارد؛ اما گر از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، امکان پاره شدن آن بسیار محتمل است.
با یک نگاه کوتاه متوجه می‌شویم که معایب کاور مبل ژلاتینی از مزایای آن بسیار کمتر بوده و به‌صورت کلی “کاور مبل ژلاتینی خوبه!” و پرداخت هزینه و قیمت پلاستیک کاور مبل و قیمت کاور ژله ای مبل سلطنتی ارزشش را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا