دسته‌بندی نشده

ده سانحه ی هواییِ عجیب دنیا + ویدیو

ویدیوی جذاب ده سانحه ی هواییِ عجیب دنیا را حتما ببینید.

شماره 10

1945 امریکا
در 5 دسامبر1945 در امریکا، پنج فروند هواپیمای بمب افکن به قصد پرواز آموزشی، بلند شدند اما بعد از یک ساعت و نیم پرواز ایمن، با گیج شدن خلبانان و قطع ارتباط با برج مراقبت و هدایت اشتباه چارلز تیلور ( رهبر گروه پروازی) تمامی انها ناپدید شدند. عجیب تر آنکه هواپیمایی که برای نجات آنها ارسال شد هم ناپدید شد!

شماره 9

1977 اسپانیا
در یک حمله تروریستی در فرودگاه لاس پالماس، دو هواپیمای بوئینگ 747 که قرار بود در این فروگاه فرود آیند به طور همزمان به سمت فرودگاه لوس رودوس هدایت شدند.
مه غلظ محوطه و اخلال در ارتباط با برج مراقبت و نبود امکانات سبب شد تا هر دو هواپیما در مسیر باند فرود قرار گیرند و در نهایت با هم تصادف کنند. در این حادثه 583 نفر کشته شدند و تنها 61 نفر از سرنشینان هواپیمای دوم ، زنده ماندند.

شماره 8

1978 امریکا
در پرواز 173 یونایتد ایرلاینز از فرودگاه جان اف کندی به مقصد فرودگاه پورتلند، لرزش هواپیما و انحراف آن از مسیر خدمه را مشغول حل مشکل کرد اما این کار بیشتر از یک ساعت طول کشید و در این مدت کسی متوجه کاهش سوخت هواپیما نبود!
در نهایت با از کار افتادن موتور های 1 و 2 و قطع ارتباط با برج مراقبت این هواپیما در یک منطقه جنگلی اطراف پورتلند سقوط کرد و از 189 سرنشین 10 نفر جان خود را از دست دادند.

شماره 7

1987 استرالیا
فردریک والنتیچ یک خلبان تازه کار بود که در 21 اکتبر به سمت جزیره کینگ پرواز کرد. اما بعد از گذشت نزدیک به 40 دقیقه از پروازش اعلام کرد که چیزی در نزدیکی هواپیما احساس میکند درحالی که رادار چیزی نشان نمیداد. به فاصله شش دقیقه از آخرین ارتباط او هواپیما در اعماق آب سقوط کرد.
مرد کشاورزی بدون هیچ سندی ادعا کرد که شی 30 متری را دیده که هواپیمایی به آن متصل بوده و خیال کرده آن بشقاب پرنده است. اما به نظر می آید علت این حادثه تنها بی تجربگی والنتیچ بوده است.

شماره 6

2010 کنگو
در کنگو حیوانات بی خطر اجازه ورود به هواپیما را دارند. اما در این پرواز یکی از مسافران تمساحی را به صورت پنهانی وارد هواپیما کرد. تمساح از جای خود بیرون آمد و همه مسافران را وحشت زده کرد، با هجوم مسافران به سمت کابین خلبان، تعادل وزنی هواپیما به هم می خورد و سقوط میکند.
در این پرواز به جز تعداد کمی بقیه مسافران کشته شدند.

شماره 5

1974 پاریس
این حادثه برای یکی از پرواز های ترکیش ایرلاینز از ترکیه به لندن اتفاق افتاد. علت آن بسته نشدن در عقب هواپیما بود که سبب اختلاف فشارِ بیرون و درون هواپیما شده و منجر
به سقوط آن در جنگلی نزدیک پاریس شد. در این سانحه 346 نفر جان خود را از دست دادند.

شماره 4

1980 عربستان
این پرواز که از فرودگاه قائد اعظم کراچی پاکستان به سمت جده شروع شد و در بین راه در ریاض توقف کرد. پس از گذشت 7 دقیقه از بلند شدن مجدد هواپیما خدمه هشدار دادند که دود در محفظه بار وجود دارد. خلبان با وجود از دست دادن یک موتور توانست هواپیما را سالم به فرودگاه ریاض برگرداند اما درحین خروج اضطراری، درحالی که کابین هواپیما آتش گرفته بود، به علت روشن بودن موتور ها کسی قادر به باز کردن درب هواپیما نبود. در این حادثه 301 یک نفر به علت خفگی جان خود را ازدست دادند.

شماره 3

2009 ایتالیا
در یک مراسم عروسی در شهر لیورنو عروس و داماد از شخصی خواستند تا از طریق پرواز با یک هواپیما سبک، دسته گل را در بین جمعیت پرتاب کند. اما بعد از پرتاب، دسته گل با موتور هواپیما برخورد کرد و منجر به انفجار شد. پس از آن هواپیما به خوابگاهی برخورد کرد که 50 نفر در آن ساکن بودند.
خوشبختانه کسی در این حادثه عجیب کشته نشد.

شماره 2

1994 مسکو
این هواپیما که توسط یاروسلاو کودرینسکی هدایت میشد از مسکو به سمت هنگ کنگ پرواز میکرد. خلبان بر خلاف قوانین پرواز دختر و پسر خودش رو وارد کابین کرد. و در حالی که هواپیما را در حالت اتوپایلوت و در ارتفاع 33 هزارپایی قرار داشت ، پسربچه دسته یوک را چرخاند، هواپیما از کنترل خارج شد و با کوه های سیبری برخود کرد و 74 نفر جان خود را از دست دادند.

شماره 1

2009 یمن
در بامداد 30 ژوئن، پرواز 626 یمن در اقیانوس هند سقوط کرد. باهاما، دختری 14 ساله تنها بازمانده این پرواز از بین 153 نفر بود که به مدت 13 ساعت روی تکه ای از هواپیما روی آب شناور مانده بود و توسط قایق های تندرو و ماهیگیران محلی پیدا شد. او پس از این حادثه به دختر معجزه معروف شد و تمام خاطرات این واقعه را در یک کتاب نوشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا