دسته‌بندی نشده

دستور پخت نودل پنیری مرحله به مرحله

نودل پنیری

نودل پنیری یکی از غذاهای خوشمزه و ساده است که خیلی راحت و سریع آماده و تهیه می‌شود و برای افرادی که زمان محدودی برای پخت غذا دارند بسیار مناسب است، نودل پنیری با طعم فوق العاده پنیر با کمترین مواد در دسترس تهیه و درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه نودل پنیری در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
نودل پنیری ۲ بسته
پنیر گودا ورقه‌ای ۴ عدد
شیر ۱ لیوان
کره ۵۰ گرم
پودر سیر ۱ قاشق چای خوری
سس کچاب ۱ قاشق غذا خوری
سس خردل ۱ قاشق غذا خوری

 نودل پنیری

دستور پخت نودل پنیری

مرحله اول
ابتدا کره را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، بعد از این که کره کاملا آب شد مقداری پودر سیر روی آن بریزید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود و کاملا با کره مخلوط شود، توجه کنید حرارت کم باشد که نسوزند.

مرحله دوم
سپس شیر را روی مخلوط بریزید و هم بزنید و تا کاملا با هم ترکیب شوند، وقتی کم‌کم شیر شروع به جوشیدن کرد پنیر پیتزاهای ورقه‌ای را داخل آن بریزید و هم بزنید تا ذوب شوند و با مواد ترکیب شوند، وقتی پنیرها آب شوند غلظت مخلوط بیشتر می‌شود.

مرحله سوم
بعد اجازه دهید تا کمی با هم بجوشند و به غلظت مناسب برسند، سپس مقداری سس کچاب روی آن بریزید و هم بزنید و مخلوط کنید و بعد هم مقداری سس خردل اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود و بافت سس تشکیل شده یکدست و صاف شود.

مرحله چهارم
سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند و بعد نودل‌ها را در آن بریزید و به مدت تقریبا ۴ دقیقه اجازه دهید تا با هم بجوشند و نودل ها نرم شوند و بعد از این زمان نودل‌ها را آبکش کنید.

دستور پخت نودل پنیری

مرحله پنجم
سپس نودل‌ها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و بعد نودل‌ها را در مخلوط مواد سس که درست کرده‌اید بریزید و روی حرارت ملایم هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید تا سس کاملا به خورد نودل‌ها برود و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم
بعد نودل‌ پنیری را در ظرف مناسب بریزید و به دلخواه خودتان کمی پودر سیر روی آن بپاشید، می‌توانید به جای پودر سیر، از پودر آویشن یا فلفل سیاه استفاده کنید و سپس روی آن را با سس کچاب یا گوجه فرنگی تزئین کنید و به عنوان یک غذای ساده سرو کنید.

منبع : نکته چی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا