دسته‌بندی نشده

دستور پخت فیش کیک غذای محبوب تایلندی

فیش کیک تایلندی غذای سالم دریایی

فیش کیک تایلندی به طور سنتی از ماهی تن یا ماهی ساردین تهیه می شود. ماهی خرد شده و با برنج، سیب زمینی یا ماکارونی مخلوط می شود. سبزیجات مانند پیاز، سیر، زنجبیل و فلفل نیز اضافه می شوند. ادویه جات مانند سیر، زنجبیل، فلفل قرمز، سس ماهی و سس سویا نیز اضافه می شوند.

فیش کیک تایلندی معمولاً در روغن داغ سرخ می شود. می توان آن را به تنهایی یا همراه با سس های مختلف مانند سس سویا، سس ترش یا سس چیلی سرو کرد.

فیش کیک تایلندی

مواد اولیه برای تهیه فیش کیک تایلندی

  • فیله تیلا پیلا: ۴۵۰ گرم
  • فلفل تند: ۱ چهارم قاشق چای خوری
  • سس ماهی: ۲ قاشق غذاخوری
  • پیاز: ۱ عدد
  • بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری
  • روغن مایع: ۱ قاشق غذاخوری
  • نشاسته تاپیوکا: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فیش کیک تایلندی

طرز تهیه فیش کیک تایلندی

ابتدا باید ماهی را پاک و تمیز کنید و به خوبی بشویید. بعد از اینکه ماهی آب آن کشیده شد باید فیله ها را به اندازه دلخواه برش دهید. حالا باید درون ظرفی پیازها را خرد کنید. سس ماهی را اضافه کرده و با پیاز به خوبی ترکیب نمایید.

مواد تهیه شده را درون تابه ای ریخته و مواد را درون فریزر قرار دهید تا به خوبی منجمد شود. ماهی را در این بخش درون غذاساز بریزید. مقداری فلفل سیاه نیز به آن اضافه کنید. در این بخش روغن مایع، بکینگ پودر، تاپیوکا و نمک را اضافه کرده و مواد را به خوبی هم زده تا یکدست شود.

بعد از اینکه مواد شما به خوبی ترکیب شد و خمیری شکل شد، کمی درون یخچال بگذارید تا مواد شما به خوبی گرفته شود. برای شکل دادن به مواد باید دستکش داشته باشید. دست خود را چرب کرده و مواد را به اندازه یک گردو برداشته و گرد کنید. مواد را مجدد به مدت ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا مواد بسته شود.

درون تابه ای مقداری روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. در این قسمت مواد اسکوپی را خارج کرده و درون تابه با حرارت ملایم سرخ کنید. مواد را به خوبی سرخ کرده تا دو طرف آن سرخ شود. مواد را با حرارت ملایم سرخ کرده تا خوب مغز پخت شده و بوی خامی آن از بین برود. برای سرخ کردن اسکوپ ها می توانید از فر نیز استفاده کنید.

منبع : آرگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا