دسته‌بندی نشده

دستور پخت آلو گوبی | غذایی بدون گوشت با سیب زمینی و کلم

چگونه آلو گوبی درست کنم؟

آلو گوبی یکی از انواع غذاهای پر ادویه و خوشمزه هندی است که با ترکیب گل کلم با سبزیجات دیگر تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آلو گوبی در ادامه با دلگرم همراه باشید.

مواد لازم آلو گوبی

گل کلم ۵۰۰ گرم
سیب زمینی ۳ عدد متوسط
پیاز ۱ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیر ۲ حبه
زنجبیل تازه ۱ تکه کوچک
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
ادویه گرام ماسالا ½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

آموزش طرز تهیه آلو گوبی

 آلو گوبی

برای تهیه آلو گوبی خوشمزه به روش هندی ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه به طور کامل بپزند.
پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را پوست می گیریم، سپس به صورت حبه ای خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در همین حین گل کلم ها را به صورت گل های کوچک و یکدست خرد می کنیم.
در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در همین حین ۱ قاشق چایخوری نمک به آب اضافه می کنیم. زمانی که آب جوش آمد، گل کلم ها را اضافه می کنیم.
حالا ۱۵ دقیقه صبر می کنیم، سپس گل کلم ها را از آب جوش خارج کرده و آبکشی می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را به همراه کمی روغن به تابه می افزاییم.

حتماً بخوانید:

پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر و زنجبیل را رنده می کنیم و به همراه ادویه ها به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را چند دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود، سپس گل کلم و سیب زمینی را اضافه می کنیم.
در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شده و خامی آن به طور کامل گرفته شود.
در این مرحله گوجه فرنگی ها را داخل تابه رنده می کنیم، سپس آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه طعم غذا را می چشیم و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم.حالا درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم خوراک با حرارت بسیار ملایم جا بیفتد. پس از اینکه خوراک به روغن افتاد، مقداری جعفری یا گشنیز خرد می کنیم و رویآن می ریزیم. این خوراک خوشمزه را معمولا با نان سرو می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا