دسته‌بندی نشده

دستور تهیه روکر توت فرنگی، دسر یخچالی خوشمزه

روکر توت فرنگی

روکر توت فرنگی یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و خاص بین المللی است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روکر توت فرنگی در ادامه با ما همراه باشید.

روکر توت فرنگی یکی از دسرهای ایتالیایی خوش مزه و زیبا است که می توان برای مهمانی ها یا جشن ها به عنوان دسر تهیه نمود. این دسر از بیسکوییت و ژله تهیه می شود. بنابراین وقتی این دسر را می خواهیم انتخاب کنیم باید دقت داشته باشیم که غذای اصلی بیش از اندازه سنگین و چرب نباشد.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته
آب جوش ۱.۵ لیوان
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
شکلات چیپسی نصف لیوان
خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه ۱۰۰ گرم
شکر ۱ لیوان
گردو خردشده نصف لیوان
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذا خوری
شیر ۲ لیوان
توت فرنگی خردشده ۱ پیمانه
بیسکویت پتی پور خردشده ۱۵ عدد
آب سرد نصف لیوان

طرز تهیه روکر توت فرنگی

ابتدا پور ژله را درون یک و نیم لیوان آب جوش حل و روی بخار کتری بن ماری میکنیم تا شفاف شود و درون قالب چرب شده ریخته و داخل یخچال قرار میدهیم تا بسته شود.
پودر ژلاتین را روی نصف لیوان آب سرد میپاشیم وبعد بن ماری میکنیم تا حل و شفاف شود.

نوشته های مشابه

نشاسته ذرت و شیر را مخلوط میکنیم و از صافی رد میکنیم و روی حرارت ملایم قرار میدهیم وقتی گرم شد شکر و ژلاتین بن ماری شده را به شیر اضافه میکنیم و حدود ۲۰ دقیقه مرتب هم میزنیم تا گلوله نشود و بوی خامی نشاسته هم از بین برود .

روکر توت فرنگی

وقتی مواد به غلظت فرنی رسید از روی حرارت بر میداریم و اجازه میدهیم مخلوط به دمای محیط برسد.
پنیر خامه ای را با خامه خوب مخلوط میکنیم و مخلوط را به شیر اضافه و خوب هم میزنیم تا کاملا یکدست شود و تیکه های خامه و پنیرخامه ای درون شیر حل شود .

در این مرحله گردو خرد شده، چیپس شکلات، توت رنگی خرد شده و بیسکویت خرد شده را اضافه و کاملا هم میزنیم. مایه ی آماده و خنک شده ی روکر را روی ژله ی بسته شده میریزیم.
دسر را حدود چهار ساعت درون یخچال قرار میدهیم برای خارج کردن دسر از قالب ابتدا دیواره ها را جدا میکنیم بعد ته قالب را برای چند ثانیه درون آب جوش قرار دهید و بعد در ظرف سرو برمیگردانیم.

منبع : ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا