دسته‌بندی نشده

دستور تهیه تارت انجیر فرانسوی، یک دسر خاص و همه کس پسند

تارت انجیر فرانسوی

تارت‌ها با دو شیوه، کراست خمیری یا بیسکوئیت تهیه می‌شوند و شما می‌توانید با هر سلیقه و ذائقه خاصی این شیرینی خوشمزه را درست کنید. تارت‌ها با میوه‌های مختلف موجود است و برای پذیرایی در مهمانی و مجالس انتخاب خوبی است. این شیرینی از خمیر بریزه تهیه می شود. خمیری تشکیل شده از آرد و کره. خمیر بریزه چند ساعت در یخچال می ماند و بعد داخل فر پخته می شود. بعد از آن می توان روی نان تارت را با انواع و اقسام مواد خوشمزه پر کرد و به اصطلاح تارت را پوشش داد.

در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد برای شیرینی جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذاها به کار برده می شود. امروزه بیشتر تارت ها پایه ی میوه ای دارند یا در تهیه آن ها از کاستارد استفاده شده است. تارت های مربایی نیز در میان علاقه مندان به شیرینی طرفداران پروپا قرص خود را دارد .

مواد لازم برای خمیر : میزان مورد نیاز :
آرد : ۱۷۰ گرم
نمک : به اندازه نوک قاشق چای خوری
کره خرد شده به شکل مکعب ریز : ۱۰۰ گرم
پودرقند : ۵۰ گرم
زرده تخم مرغ : یک عدد
خامه غلیظ : ۵۰ میلی لیتر

 تارت انجیر فرانسوی

مواد لازم برای داخل تارت: میزان مورد نیاز :
پنیر ماسکارپونه : ۵۰۰ گرم
عسل : ۶ قاشق غذاخوری
انجیر نصف شده : ۶ عدد بزرگ یا ۸ عدد کوچک

طرز تهیه تارت انجیر فرانسوی

برای تهیه خمیر تارت، آرد، نمک و کره را با هم مخلوط کنید تا به شکل خرده نان در بیاید، سپس پودرقند را به آن اضافه کنید.
زرده تخم مرغ و خامه را با هم مخلوط و به مخلوط آرد اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید.
خمیر به دست آمده را روی سطحی حاوی کمی آرد پهن کنید و با وردنه به اندازه قالب تارت باز کنید و در قالب قرار دهید و اضافه های آن را جدا کنید.

طرز تهیه تارت انجیر فرانسوی

خمیر تارت را با نایلون بپوشانید و به مدت ۳۰دقیقه در فریزر قرار دهید. فر را روی ۱۸۰درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
خمیر تارت را با لوبیا یا کاغذ روغنی و روی آن را با برنج پر کنید و به مدت ۱۰دقیقه در فر قرار دهید.
کاغذ و لوبیا را بردارید و ۳دقیقه بیشتر پخت را ادامه ندهید.
سپس خمیر را از فر در بیاورید. پنیر ماسکارپونه را با عسل مخلوط کنید و روی حرارت کم بپزید تا نرم شود.
پس از خنک شدن روی خمیر بریزید. انجیرها را روی آن قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کناره های آن طلایی رنگ شود.

خواص انجیر در اسلام

میوه انجیر از جمله میوه های بهشتی است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است. پیامبران و امامان فراوانی نیز بارها و بارها از خواص و فواید انجیر، در توصیه نامه ها و کتاب های خود نام برده اند. برای مثال پیامبر اسلام خواص فراوانی را برای این میوه ذکر کرده و همواره به مسلمانان توصیه می کند که از آن استفاده کنند و بهره ببرند.

خواص انجیر در اسلام

طبق گفته ایشان، این میوه جزء میوه های بهشتی محسوب می شود که برای درمان بیماری بواسیر بسیار موثراست، بیماری نقرس را درمان می کند، سیستم بدن را تقویت کرده و ضعف را از بین می برد، همچنین در تقویت قوای جنسی هم بسیار مفید است. پس باید گفت با خواص انجیر، می توان بی شمار بیماری را درمان کرد.

حضرت علی علیه السلام نیز در این مورد می فرمایند: «افرادی که دچار باد قلنج می شوند، انجیر استفاده کنند.» بهتر است در هنگام شب از خوردن بیش از حد این میوه جلوگیری کنید؛ این به دلیل قند زیادی است که در آن وجود دارد.

در مورد این میوه ی بهشتی احادیث زیادی هم وجود دارد. برای مثال، امام رضا در حدیثی گفته است، بوی بد دهان با انجیر از بین می رود و استخوان های بدن مستحکم می شوند، در رویش مو و درمان درد بدن هم موثر است.

منبع : ساعد نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا