دسته‌بندی نشده

در دوران شیوع ویروس کرونا چگونه خرید کنیم؟

در دوران شیوع ویروس کرونا چگونه خرید کنیم؟

این روزها که بحث ماندن در خانه و کمتر ظاهر شدن در اجتماع به منظور پیشگیری از ویروس کرونا بیشتر مطرح شده است باید به رفت و آمدها بیشتر از پیش دقت داشته باشی. این روزها رفتن به فروشگاه و انجام خریدهای ضروری از حساس‌ترین کارهای روزمره هستند و آن جذابیت قبل را ندارند.

محصولات داخل قفسه فروشگاه‌ها روزانه در تماس با تعداد زیادی از افراد هستند و بنابراین قبل از ورودی به محیط خانه باید کاملاً ضدعفونی شوند. در این مطلب از دلگرم به روش‌ها و چگونگی ضدعفونی کردن خرید می‌پردازیم.

چگونه خریدهای خود را در مقابله با کرونا ضدعفونی کنیم؟

هر آنچه که در مورد کرونا لازم دارید:

پیشگیری از کرونا شیوه خرید کردن را هم تغییر خواهد داد. از آنجایی که ویروس کرونا روی سطوح مختلف به مدت‌های مختلفی زنده خواهد ماند پس باید در سر و کار داشتن با این محصولات دقت داشت. در وهله اول باید از خریدها و محصولاتی که امکان ضدعفونی ندارند خودداری شود.

روش‌ها و چگونگی ضدعفونی کردن خرید در برابر کرونا

برای نمونه می‌توان به انواع محصولات غذایی که به صورت فله به فروش می‌رسند اشاره کرد. باید حدالامکان محصولاتی را خریداری کرد که دارای بسته بندی‌ها محکمی هستند تا بتوان آن را به طور کامل ضدعفونی کرد. بهترین جایگزین خرید رفتن‌های سنتی به ویژه در شهرهای بزرگ استفاده از سایت‌های اینترنتی است.

5 توصیه مهم جهت ضد عفونی کردن وسایل خانه برای پیشگیری از انتقال …

البته این محصولات نیز باید به شیوه زیر ضدعفونی شوند ولی خب مزیت آن‌ها این است که شما دیگر لازم نیست در میان قفسه‌های آلوده مدام در حال چرخ زدن باشید.

separator line

برای پیشگیری از کرونا چگونه نان بخریم و مصرف کنیم؟

موضوعی که اینجا مطرح می‌شود بحث خرید مواد غذایی مانند نان و ضدعفونی کردن است که بسیاری مجبور به خریدن کردن حضوری آن از نانوایی‌ها هستند. در این صورت هم باید از تماس نان با هر سطحی قبل از بیرون آمدن از تنور خودداری کنید و آن را مستقیماً در داخل سبد یا محفظه نان قرار دهید.

سعی کنید این نوع از مواد غذایی را به تعداد زیاد خریداری کنید تا زیاد لازم به تکرار این پروسه نباشد. محفظه نان را بعد از هر بار خرید بشورید.

روش‌ها و چگونگی ضدعفونی کردن خرید در برابر کرونا

از طرف دیگر توجه داشته باشید که برای اطمینان و محکم کاری از خرید نان‌های لواش را می‌توانید به مدت ۷۲ ساعت بیشتر در فریز و دمای زیر صفر درجه نگه دارید تا ویروس کاملاً از بین بروند و به نحوی ضدعفونی شوند. نان‌هایی مانند سنگک و بربری را هم می‌توانید دوباره در فر در درجه حرارت‌های بالا داغ کنید.

2 روش جهت تهیه ژل ضدعفونی کننده خانگی با عکس

برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد نان توصیه می‌شود ابتدا آن را رد آب غوطه‌ور کنید و سپس در فر قرار دهید. ناگفته نماند که از سبد‌های غیرقابل نفوذ و محفظه‌های چندلایه استفاده کنید که داخل آن مصون از فضای بیرون است.

از طرفی هم اگر خیلی در این خصوص حساس هستید می‌توانید نان را خودتان در خانه به سادگی طبق آموزش زیر درست کنید. بعد از خرید نوبت به ضدعفونی کردن آن می‌رسد. در ادامه به آن می‌پردازیم.

محفظه‌ای که نان را داخل آن در یخچال نگهداری می‌کنید باید متفاوت از محفظه‌ای باشد که نان را در نانوایی داخل آن قرار می‌دهید.

separator line

برای پیشگیری از کرونا بعد از خرید چگونه خریدهای خود را ضدعفونی کنیم؟

اکنون خرید در دست جلوی در خانه ایستاده‌اید. مراحل و پروسه ضدعفونی کردن خریدهایتان هر چی که باشند فرقی نیم کند از همین جا شروع می‌شود. اول از همه وارد فضای خانه نشوید. یک لگن یا سبد بزرگ را از قبل آماده کنید.

روش‌ها و چگونگی ضدعفونی کردن خرید در برابر کرونا

چند روش پیشنهادی خرید کردن در زمان ویروس کرونا

در بیرون از فضای خانه همه مواد خوراکی و غیر خوراکی خریداری شده را از پلاستیک‌هایی داخل فروشگاه تحویل گرفته‌اید خارج کنید و بدون هیچ کار اضافی داخل لگن قرار دهید. این کار را برای همه خریدهای خود انجام دهید. کیسه‌های پلاستیک را در نطفه خفه کنید و همه آن‌ها را مستقیم داخل سطل آشغال بریزید.

بهترین روش ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات برای مقابله با کرونا

در مرحله بعد از همه وسایلی که در جیبتان دارید را به یک سبد جداگانه انتقال دهید. این وسایل شامل گوشی، هندزفری، کلید، کیف، کارت بانکی، دستمال کاغذی، ماسک، دستکش، فیش‌های خرید و جواهرات می‌شود. این وسایل نیز باید کاملاً قبل از استفاده مجدد ضدعفونی شوند.

در ضدعفونی کردن جواهرات و ساعت خود دقت داشته باشید تا آسیب نبینند. بعد از ورود به خانه قبل از هر چیزی مستقیماً دست‌ها تا آرنج و صورت خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.

همان‌طور که در بالا عنوان شد یک محدود را برای آویزان کردن لباس‌های بیرون مشخص کنید. این محدود می‌تواند بالکن شما باشد. دقت داشته باشید اگر بالکن را برای این کار انتخاب کرده‌اید نباید دیگر استفاده چندانی از آن داشته باشید و جاهای آن را هر از گاهی هم با محلول‌های ضدعفونی کننده تمیز کنید.

روش‌ها و چگونگی ضدعفونی کردن خرید در برابر کرونا

شست و شو و ضدعفونی کردن زود به زود لباس‌های بیرون هم اقدام تکمیلی خوبی است. وسایل و خرید را که داخل لگن قرار داده‌اید را به آشپزخانه منتقل کنید. اسکاچ و مایع ظرف‌شویی جداگانه برای این کار داشته باشید.

همه خرید‌ها را کاملاً بشویید و ضدعفونی کنید. میوه‌ها و سبزیجات را هم باید با استفاده از محلول‌های مخصوص ضدعفونی و سپس کاملاً شست. در آخر هم سبک ظرف‌شویی و لگن را کاملاً ضدعفونی کنید.

separator line

کلام آخر

در زمان شیوع بیماری‌های ویروسی و واگیرداری مانند کرونا اقداماتی هستند که باید برای پیشگیری از آن‌ها صورت داد. خرید کردن در این دوران باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد. بعد از خرید تمامی محصولات و خریدها را باید کاملاً ضدعفونی کنید. در خرید انواع نان هم باید بیشتر دقت دارد.


بیشتر بخوانید :

نحوه ضدعفونی کردن تلفن همراه برای پیشگیری از کرونا

راههای از بین بردن ویروس کرونا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا