دسته‌بندی نشده

درمان کجی آلت تناسلی در مردان + فیلم و عکس

کجی آلت تناسلی در مردان

کجی آلت تناسلی یا پیرونی یا انحنای ایجاد شده در آلت مردانه که با عناوین مشابه شناخته می شود یکی از اختلالات خطرناک ایجاد شده در دستگاه تناسلی آقایان در سنین مختلف است و متاسفانه به دلیل مسائلی همچون خجالت و… مراجعه برای درمان آن به موقع انجام نمی شود از نظر ساختاری آلت مرد از عروق شریان و ورید و 2 عدد جسم غاری و یک عدد جسم اسفنجی که در قسمت پائین و بین دو اجسام غاری قرار گرفته است و از وسط آن مجرای ادراری عبور می کند تشکیل شده است. به طور طبیعی آلت تناسلی در مردان در حالت نعوظ بصورت مستقیم قرار می گیرد و انحرافی در آن دیده نمی شود اما در حالت شل و غیر نعوظ در اکثر موارد آلت به یک سمت که معمولا طرف چپ است متمایل است که هیچ اهمیتی ندارد. هنگام حالتهای تحریک پذیری مرد خون از طریق شریان وارد اجسام غاری که شکل استوانه ای هستند وارد و باعث پرشدگی و اتساع آنها شده و باعث سفتی آلت مردانه می گردد. در هنگام نعوظ کامل ورید ها بسته می ماند تا مانع خروج خون از آلت شوند و حالت سفتی آن برجا باشد.

در این بخش از مجله دلگرم شما همراهان همیشگی را با این عارضه و راههای درمان آشنا خواهیم کرد. شما عزیزان میتوانید پس از مطالعه این مقاله مارا با لایک کردن و کامنت های خود حمایت کنید.

انواع خمیدگی و کجی آلت تناسلی

مادرزادی: کجی آلت تناسلی به صورت مادرزادی از زمان تولد همراه فرد است

حالت اکتسابی: بر اثر عوامل بیرونی ایجاد می شود

چطور متوجه کجی آلت تناسلی مردان شویم؟

کجی آلت تناسلی زمانی ایجاد می شود که که قسمتی از بافت های قابل انبساط آلت قادر به اتساع نباشد که اغلب به علت بافت فیبری که در معاینه سفت می باشند ایجاد می شوند و در نتیجه در هنگام نعوظ آلت مرد به همان طرف کج می شود. که درصد کجی آلت ارتباط مستقیم با درصد و اندازه بافت فیبری دارد. هرچه بافت فیبری بیشتر باشد درصد انحراف بیشتر خواهد شد.

کجی آلت تناسلی در مردان
کجی الت تناسلی در مردان

علت انحراف و کجی آلت تناسلی

شکستگی آلت : آسیب و پارگی تنه آلت که معمولا به علت ضربه شدید حین روابط جنسی اتفاق می افتد گفته می شود. این پارگی اگر ترمیم شود عوارضی ندارد ولی عدم درمان آن می تواند باعث کجی آلت شود.

هیپوسپادیاس : خمیدگی عمده در این بیماری هایپوسپادیاس در نوک آلت یا حشفه دیده میشود که به دلیل کوتاه بودن مجرای ادرار حشفه به پایین کشیده می شود و حالت پهن شده پیدا میکند. درمان این موارد با قطع بافت هایی که حشفه را به پایین کشیده اند و بازسازی مجرای ادرار انجام می شود.

کجی آلت تناسلی و بیماری پیرونی : پیرونی و التهاب حاد طولانی باعث جایگزینی بافت نگهدارنده طبیعی توسط یک پلاک فیبروتیک غیر قابل انعطاف می شود. تشکیل پلاک می تواند باعث ایجاد خمیدگی و انحنا شود و در صورتی که انحنا شدید باشد ممکن است مانع دخول آلت به داخل واژن (مهبل) شود. شایع ترین بیماری ها و عوامل خطری که به همراه این بیماری دیده می شوند عبارتند از دیابت، بالا بودن فشار خون، اختلالات چربی، گرفتگی عروق قلبی، اختلالات نعوظ، سیگار، و مصرف زیاد الکل. بیماری Dupuytren’s contracture در افرادی که بیماری پیرونی دارند شایع تر است.

عوارض کجی مادرزادی آلت تناسلی

استرس روحی روانی و کاهش اعتماد به نفس

مقاربت دردناک

عدم امکان مقاربت وقتی میزان کجی بیش از ۴۵ درجه است

در دراز مدت ممکن است سبب ناتوانی جنسی روحی روانی گردد.

کجی آلت تناسلی در مردان
مراحل جراحی

راههای درمان کجی آلت تناسلی (پیرونی)

  1. درمان های غیر جراحی
  2. درمان جراحی

درمان های غیر جراحی و داروئی کجی آلت (پیرونی )

درمان های غیر جراحی اصولا در بیمارانی تو صیه می شود که در مراحل اولیه و فاز حاد بیماری هستند، یعنی در زمانی که تازه علائم ظاهر شده و پلاک ایجاد شده نرم و غیرمتراکم بوده و هنوز کلسیفیکاسیون (رسوب کلسیم در بافت) رخ نداده است. درمان های غیرجراحی شامل داروهای خوراکی، تزریق به داخل پلاک و درمان های موضعی می باشد. درمان های غیر جراحی در فاز مزمن و ثبات یافته بیماری نقشی ندارد.

  1. سنگ شکن
  2. تزریق کورتون
  3. مصرف داروهای ضدالتهاب
  4. قرص وراپامین

درمان جراحی کجی آلت تناسلی (پیرونی )

برداشتن منطقه سفت شده: هر گونه برش در لایه پوشاننده آلت تناسلی یا تونیکا آلبوژینه می تواند باعث پنچری و نشت وریدی شده و باعث از بین رفتن نعوظ و سفتی آلت تناسلی گردد

روش پلیکاسیون (Plication): در این روش بدون دست زدن و بریدن منطقه سفت شده فقط با چند بخیه آلت تناسلی را از حالت کجی به حالت نرمال درمی آوریم. حسن بزرگ این عمل که درمان طلائی انحناء آلت است هیچ خطر ناتوانی جنسی بعد از عمل ندارد. تنها عارضه این عمل کوتاه شدن کمتر از یک سانت آلت تناسلی می باشد که زیاد به چشم نمی خورد

گذاشتن پروتز: در موارد بیماری پیرونی شدید و انحناء پیچیده آلت یکی از روش های درمانی می باشد.

توضیحات کامل کجی آلت تناسلی

عوارض عمل جراحی کجی آلت تناسلی:

با بریدن و برداشتن قسمت های فیبروز امکان ایجاد اختلال در نعوظ

کوتاهی آلت که اغلب کمتر از یک سانت است که خیلی مهم نمی باشد.

عود مجدد انحناء که کمتر از ۵% موارد دیده می شود که ناچیز می باشد.

سوزش و درد محل و تورم و کبودی که پس از چند روز خودبخود از بین خواهد رفت.

بزرگترین حسن این تکنیک این است که به خاطر عدم برش روی پرده آلت تناسلی امکان از بین رفتن توان جنسی تقریباً صفر می باشد

دوران نقاحت بعد از جراحی:

شش هفته پس از عمل جراحی بیمار می تواند فعالیت جنسی خود را از سر بگیرد.

آیا هر درجه ای از انحناء آلت نیاز به درمان دارد و درمان قطعی آن چیست؟

صولاً داروی درمانی قطعی برای درست کردن انحراف آلت وجود ندارد. در مواردی که درصد انحناء آلت کم است و مانع مقاربت نمی شود بهترین توصیه مدارا کردن با آن می باشد.
امروزه جوانان زیادی را می بینم که به کوچکترین انحناء آلت حساس بوده و دنبال اصلاح آن هستند. در اینجا لازم می دانم عرض کنم با توجه به حساسیت منطقه آلت تناسلی بهتر است از کوچکترین دستکاری غیرضروری اجتناب شود چرا که هر عمل جراحی ممکن است باعث ایجاد اختلال در نعوظ و کوچکی آلت تناسلی گردد

————————————————————————————————————

در این رابطه بیشتر بدانید:

آیا روغن زالو واقعا تاثیری در بزرگ شدن آلت تناسلی دارد؟

چرا آلت تناسلی بلند نمی شود ؟ راه های درمان این عارضه

علل ، تشخیص و درمان فوری شکستگی آلت تناسلی مردان

همه چیز درباره اندازه آلت تناسلی مردانه،اطلاعاتی که میخواهید درباره آلت تناسلی مردانه بدانید

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا