دسته‌بندی نشده

دتوکس واتر یا آب سم زدا چیست ؟ خواص بی نظیر آب سم زدا کدامند ؟

دتوکس واتر چیست ؟

آب سم زدا چیست ؟

دتوکس واتر : هیچ کس تصور این را سال های قبل نداشت که برای بطری آب پول بپردازیم و وقت در مورد مزایای استفاده از آب سدیم صرف کنیم.

آب آشامیدنی به طور مستقیم از شیر آب به صورت عادی تهیه میشد و برای ما همه چیز بود اما این روزها بازار دتوکس واتر یا آب سم زدا هم بسیار داغ شده و متخصصان زیادی آنها را توصیه می کنند.

اگر تا به حال خواستار کاهش وزن خود شده اید و متوجه شده اید که رفتن به ورزشگاه و تمرین بدن سازی بی فایده بوده، به همان سرعت شما فکر می کنید که نیاز به درک چیزی بسیار مهم تر است.

اولین نکته این است که ورزش به تنهایی نمی تواند هر شکل که می خواهید را به شما بدهد. شما باید یک رژیم متعادل داشته باشید تا تمرین بتواند موثر باشد در غیر این صورت خوردن غذا مثل این است که شما کاری انجام نداده اید.

غذاهای ضد التهابی زیادی در بازار وجود دارد و همه ی شما نیاز به انجام کمی تحقیقات دارید.

دومین و مهمترین چیز این است که شما باید به طور مناسب بدن خود را هیدراته کنید. اگر تابستان یا زمستان است، اگر خودتان را در سالن ورزش 2 ساعت در روز مشغول می کنید، باید سطح آب خود را حفظ کنید.

این مهم است چرا که آب به متابولیسم شما کمک می کند تا کارآیی بیشتری داشته باشد. غذا را سریع تر شکسته و سلول های شما می توانند به طور صحیح کار کنند.

بنابراین آب بخش مهمی از کاهش وزن است. تصور کنید آکنه زیادی دارید و دارای پوست خشک و چروکیده هستید فقط به خاطر اینکه شما نوشیدنی های قند دار و نوشابه مصرف کرده اید و در حال حاضر مقدار دقیقی از آب توصیه شده توسط دانشمندان پزشکی را نمی نوشید.

این روزها در فروشگاه ها هم آب های طعم دار شده در قفسه ها جا پیدا کرده است. اما آیا همه چیز را درباره دتوکس واتر می دانید؟ و واقعا حقیقت در مورد آب سم زدا چیست ؟

دتوکس واتر یا آب سم زدا چیست ؟

دتوکس واتر، آب طعم دار شده یا آب ضدعفونی کننده و سم زدا با افزودن مواد طبیعی به آب ایجاد می شود که ارزش سلامت آب را افزایش می دهد. در حالی که انواع مختلفی وجود دارد، معمولا با سبزیجات و میوه ها و گیاهان طعم دار می شود.

آب سم زدا دارای کالری کم یا بدون کالری است و اعتقاد بر این است که این آب سم زدا سموم بدن را از بین می برد، سلامتی گوارشی را بهبود می بخشد، حالت روحی و زیبایی را بهبود می بخشد، به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید و انرژی خود را افزایش دهید.

فواید دتوکس واتر یا آب سم زدا

1 . سلامت پوست از خواص دتوکس واتر یا آب سم زدا

آب سم زدا می تواند نتایج خوبی برای افرادی که دارای پوست خشک هستند به دنبال داشته باشد. هیدراتاسیون پوست را بهبود می بخشد و بعد از یک یا دو هفته نوشیدن آب سم زدا، می توانید بهبودی در سلامت پوست تان را به طور واضح مشاهده کنید.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

2. خواص دتوکس واتر یا آب سم زدا از دست دادن وزن و چربی سوزی

آب سم زدا انواع مختلفی دارد اما آب مورد استفاده برای کاهش وزن باید حتما ولرم یا گرم باشد. همچنین بهترین مواد تشکیل دهنده برای کاهش وزن در هر دستورالعمل آب سم زدایی شامل زنجبیل است زیرا زنجبیل به سوزاندن سریع کالری کمک می کند.

ابتدا چند قطعه تازه زنجبیل را در آب قرار دهید، مواد دیگر را هم در شیشه خالی قرار دهید، سپس چای زنجبیل را اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. 15 دقیقه منتظر بمانید و آن را بنوشید.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

3. بهبود سیستم گوارش از خواص دتوکس واتر یا آب سم زدا

مصرف آب کافی به اندازه کافی بدن شما را هیدراته می کند اما نوشیدن آب سم زدا کمک می کند تا سیستم گوارش را پاک کرده و سموم مضر از بدن شما خارج شود.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

4. بهبود خلق و خو از خواص دتوکس واتر یا آب سم زدا

مراقبت از سلامت شما از طریق پاک کردن سیستم تان به طور منظم و داشتن رژیم سالم به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

5. حذف سموم از خواص دتوکس واتر یا آب سم زدا

اضافه کردن لیمو و نعنا به آب باعث می شود تا سموم از سیستم بدن شما به راحتی خارج شود.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

6. آب سم زدا برای پاکسازی و متعادل سازی Ph خون

گوشت و سایر محصولات حیوانی برای سلامت ما بسیار مهم هستند اما اکثر یا تمام محصولات حیوانی اسید را در خون افزایش می دهند. اضافه کردن مواد تازه به آبی که مینوشید و رژیم غذایی شما کمک می کند تا تعادل PH با قلیایی سطح خون حفظ شود.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

7. بهبود تنظیم حرکت روده

اضافه کردن مواد سالم و تازه به آب باعث از بین بردن سموم از کبد و کلیه ها شده و منجر به بهبود حرکت روده می شود.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

8. تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن هنگامی بهبود می یابد که دستگاه گوارش شما و تمام بدن شما بهبود یابد. سم زدایی موجب بهبودی و کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. همچنین می تواند روند بهبود بیماری ها را بسیار سریعتر کند.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

9. مواد ضد عفونی کننده به مبارزه با باکتری ها و عفونت کمک می کنند

اضافه کردن مواد ضدعفونی کننده به آب موجب می شود بدن شما از باکتری های مضر و عفونت های التهابی پاکسازی شود، همچنین اضافه کردن ماست، پنیر و دیگر پروبیوتیک ها به رژیم غذایی به سلامت بدن کمک می کند.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

10. خواص دتوکس واتر یا آب سم زدا بهبود سطح انرژی

اجتناب از مصرف محصولات غذایی فرآوری شده، شکر و مواد غذایی ناخواسته از رژیم غذایی و جایگزینی آنها با رژیم غذایی سالم و گیاهان کمک می کند تا انرژی خود را افزایش دهید.

نوشیدن آب خالص و نوشیدن آب سم زدا به طور مرتب برای کمک به حذف سموم و بهبود اعصاب و همچنین افزایش سطح انرژی شما کمک خواهد کرد.

آب سم زدا چیست / دتوکس واتر چیست

میزان صحیح نوشیدن دتوکس واتر

مقدار آب سم زدایی که باید هر روز مصرف کنید، سوالیست که برای بسیاری از مردم پیش می آید.

با این حال، مصرف آب و مواد غذایی خود را با شیوه زندگی و رژیم های سم زدایی ترکیب کنید تا مزایای استفاده از آب سم زدا را به حداکثر برسانید و اثرات منفی تغذیه روزمره را کاهش دهید.

به طور کلی، ورزشکاران و افرادی که به طور متوسط ​​فعالیت دارند باید آب سم زدای بیشتری را نسبت به بزرگسالانی که فعالیت زیادی ندارند، مصرف کنند.

با این حال، اگر شما دستور العمل های دتوکس واتر با کافئین بالا را دنبال می کنید مصرف روزانه شما باید حداقل باشد.

شما باید چند ساعت قبل از خواب نیز این مصرف را کاهش دهید تا اطمینان حاصل کنید که با مدت زمان یا کیفیت خواب تداخل نداشته باشد.

چند نکته را در ذهن داشته باشید:

مرکبات (لیمو، پرتقال، گریپ فروت) دارای بخش سفید تلخ رنگ اسفنج مانندی در زیر بخش رنگی بیرونی هستند. این می تواند طعم تلخی را ایجاد کند، پس بهتر است قبل از اضافه کردن هر میوه مرکبات آن را حذف کنید.

اندازه گیری دقیق برش های میوه و سبزیجات واقعا ضروری نیست. برای مثال اگر شما خیار را به لیمو ترجیح می دهید، می توانید این نسبت را با طعم و مزه ای که دوست دارید تغییر دهید.

شما می توانید میوه و سبزیجات را از آب جدا کنید و اگر دوست دارید آن ها را جدا از آب بخورید.

از نوشیدن مایعات با سرعت بیش از حد اجتناب کنید.

همچنین از مصرف بیش از حد یا مصرف منظم لیمو یا سایر نوشیدنی های اسیدی خودداری کنید چون می تواند به مینای دندان آسیب وارد کند.

برخی از مواد تشکیل دهنده نباید بیش از حد برای افرادی با شرایط خاص بهداشتی مصرف شود. به عنوان مثال، مرکبات، زنجبیل و نعنا ممکن است باعث سوزش معده شود و مصرف بیش از حد زنجبیل احتمال خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی را بالا ببرد.

برای بعضی از مردم، نوشیدن آب بیش از حد می تواند یک مشکل باشد. قبل از ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود، به خصوص اگر وضعیت سلامتی (مانند دیابت) دارید یا دارو مصرف می کنید، با پزشک خود مشورت کنید .

دتوکس واتر یا آب سم زدا چیست

عوارض جانبی احتمالی دتوکس واتر

1. سردرد

سردرد ناگهانی و طولانی مدت یکی از شایع ترین عوارض سم زدایی است. سردرد در طی سم زدایی بیشتر در بعد از ظهر و عصر اتفاق می افتد زیرا بدن در تمام طول روز فعال بوده است.

یکی از دلایلی که این اتفاق می افتد این است که باعث تغییر روال معمول روزمره شما شده است و به احتمال زیاد شما را از برخی از عادت های بد مانند نوشیدن الکل، کافئین، سیگار کشیدن یا مصرف قندها و یا غذاهای فرآوری شده و غیره را رها می کند.

این امر موجب ایجاد سردرد می شود زیرا بدن شما دیگر اینها را دریافت نمی کند.

دوم، شما متوجه خواهید شد که شما اغلب نیاز به ادرار کردن دارید و ممکن است مدفوع تان شل باشد که می تواند بدن را آزار دهد. از دست دادن آب بدن باعث سردرد می شود. لازم است مقدار زیادی آب بنوشید که حداقل 8 تا 10 لیوان در روز است.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

2. خستگی و برهم خوردن الگوی خواب

تحریک بدن برای تمیز کردن سموم نیاز به حجم کار داخلی بیشتری نسبت به بدن دارد. این کار خستگی ایجاد می کند و گاهی اوقات خواب را مختل می کند. ممکن است احساس خستگی بیشتری داشته باشید و نیاز به استراحت بیشتری در خود احساس کنید.

سعی کنید 10 شب به خواب بروید تا برنامه ای برای خوابیدن 8 ساعت کامل در شب داشته باشید. وقتی خواب هستید، بدن شما می تواند به طور موثر در تعمیر و تمیز کردن خود کار کند.

برای استراحت خود برنامه ریزی داشته باشید. اضافه کردن وظایف اضافی می تواند خستگی را بدتر کند. یک عادت روتین ورزشی متوسط ​​را دنبال کنید و به یاد داشته باشید استرس در هر شکل، چه جسمی، احساسی یا ذهنی، منفی است.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

3. ادرار مکرر، مدفوع نرم و اختلال گوارشی

ادرار و مدفوع شل برخی از راه هایی هستند که بدن از طریق آنها سموم را خارج می کند. برخی از گیاهان در پاکسازی می توانند کمی دفع ادرار به دنبال داشته باشند که باعث تحریک بدن به ادرار و دفع می شود.

این می تواند یک شوک به سیستم گوارش برای معرفی گیاهان، مواد مغذی، غذاهای کامل تر و تازه داشته باشد، در حالی که حذف غذاهای فرآوری شده و عادات بد را به دنبال دارد.

تحریک سم خالص سازی و هورمون های اضافی نیز هضم مکرر را تحریک می کند و بدن را ناچار می کند تا از چیزهای بد خلاص شود.

به همین دلیل است که هیدراتاسیون و مصرف رژیم غذایی غنی از مواد مغذی بسیار اهمیت دارد، در حالی که مولتی ویتامین برای کل مواد غذایی است.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

4. میل شدید به خوردن

هنگام سم زدایی، مهم است که عادت های بد غذایی و سبک زندگی مانند مصرف الکل، کافئین، غذاهای فرآوری شده شیرین و شاید سیگار کشیدن را ترک کنید.

دوری از استرس هم بخش مهمی از سم زدایی است. تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی گاهی موجب رعایت موقت می شود. این قطعا موجب گرایش مجدد شما به آن عادات می شود که تغییر داده و یا حذف شده است.

به عنوان مثال، اگر هر روز صبح قهوه بخورید، برای بدن شما، که به آن عادت کرده است حس می کنید مدام آن را می خواهید.

دتوکس واتر / خواص دتوکس واتر / آب سم زدا چیست / خواص آب سم زدا

5. تهوع

تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی، همراه با مصرف گیاهان و مواد مغذی می تواند سبب تهوع خفیف شود.

بهترین راه برای جلوگیری از تهوع از طریق هیدراتاسیون، انتخاب رژیم غذایی، استراحت بیشتر و مصرف کپسول با غذا و آب کم است. این باید در چند روز اتفاق بیفتد.

در مورد استفراغ، ممکن است چیز دیگری دلیل آن باشد. اگر نشانه ها همچنان ادامه داشته باشد، یک متخصص مراقبت های بهداشتی را ببینید.

بیشتر بخوانید :

بدنتان را سم زدایی کنید!

مواد غذایی برای سم زدایی بدن را میشناسید؟

بهترین راه دفع سموم بدن بطور طبیعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا