دسته‌بندی نشده

خواص و فواید چای موز برای سلامتی

چای موز و هزاران خاصیت

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید چای موز آشنا شوید.

 معجزه چای موز در درمان بی‌خوابی

درمان بی خوابی با چای موز

اختلال در خواب می‌تواند علل متعددی همچون ابتلا به بیماری افسردگی، نگرانی، فشار روحی، پیروی از برنامه غذایی نامناسب، عدم فعالیت کافی، خستگی بیش از حد و مصرف برخی از داروها داشته باشد.در بیشتر موارد، افراد به منظور رهایی از مشکلات و اختلالات خوابیدن به مصرف قرص و دارو پناه می‌برند، در صورتی که این مواد نه تنها تاثیری کوتاه‌مدت داند، بلکه اثرهای جانبی آن‌ها بیشتر از فوایدشان است.

یکی از بهترین درمان‌ها برای یک خواب خوب و با کیفیت نوشیدن چای موز است. برای تهیه چای موز کافی است یک عدد موز شسته‌شده را بردارید و سر و ته آن‌ را جدا کنید و بدون کندن پوست، آن را به همراه یک لیوان آب در ظرفی به مدت 10 دقیقه بجوشانید.آب آن را جدا کنید و یک لیوان از آن را چند ساعت قبل از خوابیدن بنوشید. خواهید دید که نوشیدنی چای موز بهتر از داروهای خواب‌آور عمل می‌کند و خوابی آرام و لذت‌بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

موز علاوه بر دارا بودن خواص و ویتامین های فراوان که برای سلامت بدن، زیبایی، پوست و مو موثر است؛ می تواند به عنوان یک داروی خواب آور قوی و برطرف کننده بی خوابی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

کارشناسان به افرادی که دچار بی خوابی و بدخوابی حتی به صورت مزمن هستند نوشیدن یک لیوان چای موز را قبل از خواب برای رفع این مشکل توصیه می کنند.به گفته کارشناسان قرص‌های خواب‌آور شاید در کوتاه مدت موثر باشند، اما در دراز مدت می‌تواند منجر به بی‌خوابی و پایین آوردن کیفیت خواب شوند. دلیل این مسئله نیز وجود ترکیبات مضر در این قرص‌ها است.

از جمله دیگر عوارض مصرف انواع داروهای خواب آور می توان یبوست، سرگیجه، مشکل در تمرکز، دل درد، ضعف، لرزش دست و اختلال در دم و بازدم بدن را نام برد.موز و پوست آن سرشار از منیزیم و پتاسیم است. منیزیم ماده‌ای کارآمد برای رفع مشکلات خواب است. از آنجایی که برای تهیه این چای به پوست موز هم نیاز دارید، حتما مراقب باشید که از موزهای کاملا ارگانیک استفاده کنید که عاری از هرگونه مواد شیمیایی و آفت کش باشد.

این چای هم عضلات و ماهیچه های بدنتان را آرام می کند و هم سرشار از خاصیت و مواد معدنی است. اگر از بی خوابی و بدخوابی رنج می‌برید حتما این چای را امتحان کنید. نگذارید بدنتان دچار بد خوابی مزمن شود زیرا به هر دلیلی اگر این مشکل برای شما ادامه بیابد مشکلات و بیماری های خطرناک دیگری سراغتان می‌آید. علاوه بر افسردگی و بد اخلاقی سردردهای شدید روزانه و مهمتر از همه چاقی و پوست بد مشکلاتی است که در اثر بد خوابی بدن را درگیر می‌کنند.

قبل از خواب تنفس عمیق داشته باشید و به یک موسیقی آرام و بی کلام گوش کنید. با تنفس عمیق اکسیژن به مغزتان برسانید و با موسیقی ذهنتان را آرام کنید و بگذارید چای موز و دارچین کار خودش را بکند.

———————————————————————

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا