دسته‌بندی نشده

خواص فوق العاده انار و هسته آن برای سلامت

خواص هسته انار برای درمان بیماری ها

ارزش غذایی هسته انار

20% وزن هسته انار را روغن طبیعی تشکیل می دهد. روغن هسته انار حاوی بیشترین مقدار اسید لینولئیک و امگا 3 است. علاوه بر این، دارای پروتئین، فیبر خام، ویتامین، املاح معدنی و پلی فنول ها است.

از آنجایی که انار پالپ های نازکی دارد مصرف و محاسبه ارزش غذایی انار در واقع با خواص هسته های آن انجام می شود. در نصف فنجان از دانه های انار حدود 72 کالری، 1.5 گرم کربوهیدرات، 3.5 گرم فیبر خوراکی، بدون هیچ چربی وجود دارد. علاوه بر این ها، حدود 16% از خواص ویتامین K و 10% از مزایای ویتامین C در مصرف روزانه توصیه شده انار برای بزرگسالان هم در این مقدار انار وجود دارد.

خواص انار و هسته انار

هسته انار برطرف کننده انگل

از خواص هسته انار می توان به درمان انگل هایی که معمولا در بدن بچه ها به وجود می آیند اشاره کرد. استفاده از هسته انار می تواند رشد انگل ها را مختل کند. اگر کودکتان انگل گرفته است می توانید دانه های انار را برای درمان آن امتحان کنید. یک قاشق پودر دانه انار را در یک لیوان آب آناناس نرسیده مخلوط کنید و با شکم خالی بنوشید.

کمک به درمان اسکوربوت (کمبود ویتامین C)

اسکوربوت یکی از علائم کمبود ویتامین C است. برای درمان اسکوربوت می توانید از دانه های تازه انار استفاده کنید. هسته های 2 انار رسیده را خوب خرد کنید تا نرم شود. یک لیوان آب اضافه کنید و مخلوط را از صافی رد کنید. حالا با استفاده از آب این مخلوط را غرغره کنید وبعد قورت دهید. این کار را روزانه 2 تا 3 بار انجام دهید تا کمبود ویتامین C بدن جبران شود.

کاهش علائم تکرر ادرار با هسته انار

تکرر ادرار عذاب آور است نه ؟ می توانید با استفاده از هسته انار این مشکل را حل کنید. شما می توانید از مخلوط دانه های تازه انار رسیده با سیر یا پیاز کوهی برای حل این مشکل استفاده کنید. آنها را با 3 لیوان آب بجوشانید. پس از سرد شدن روزی دو بار، هر بار سه چهارم آن را میل کنید.

بیشتر بخوانید:

علت تکرار ادرار + درمان

خواص انار و هسته انار

خواص انار برای سلامت بدن

هسته انار با رویه قرمز خوش رنگ و خوشمزه ای که دارد دارای فواید بی نظیری برای سلامتی است. تعجبی ندارد که انار بین 10 میوه نام برده شده در انجیل و دیگر کتاب های مقدس برای سلامت جسم و ذهن باشد! تحقیقات نشان داده است انار می تواند به پیشگیری از عوامل بیماری زای مختلف مثل فشار خون و کلسترول بالا، استرس اکسیداتیو، قند خون بالا و رفع التهاب کمک کند.

ثابت شده است انار خواص ضد سرطانی دارد و دانه های انار می تواند جلوی سرطان هایی خاص را بگیرد و آنها را درمان کند. مواد مغذی انار حاوی فیبر، ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم است. علاوه بر این آزمایشات نشان داده آب انار سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد.

ارزش غذایی دانه های انار

87 گرم معادل 1.5 فنجان دانه انار حاوی موارد زیر است:

  • 72 کالری
  • 16.3 گرم کربوهیدرات
  • 1.5 گرم پروتئین
  • 1 گرم چربی
  • 11.9گرم قند
  • 205 میلی گرم پتاسیم
  • 0.07 میلی گرم ویتامین B6
  • 13 میلی گرم فسفر
  • 14.3 میکروگرم ویتامین K
  • 8.9 میلی گرم ویتامین C
  • 33 میکروگرم فولات
  • 31 میلی گرم فسفر

خواص انار و هسته انار

انار افزایش دهنده میل جنسی

در بسیاری از فرهنگ ها، قرن ها است که انار با داشتن دانه های بسیار با باروری و فراوانی در ارتباط است اما در سال های اخیر تیتر اخبار درباره تاثیر ویاگرای انار به شدت افزایش یافته است.

تحقیقی انجام شده توسط دانشگاه کویین مارگارت ایدنبورگ نشان داده مصرف آب انار خالص علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر فشار خون و خلق و خو دارد به طور چشمگیری میزان خاصیت بزاق تستوسترون را (به طور میانگین تا 24 درصد) افزایش می دهد. تستوسترون افزایش یافته می تواند منجر به بهبود خلق و خو و افزایش میل جنسی شود.

درباره اختلال نعوظ نگران هستید ؟ آزمایش تاثیر انار برای حل این مشکل روی حیوانات نشان داده است آب انار برای افزایش جریان خون و نعوظ پذیری در حیوانات مفید است و علاوه بر این به زودی به عنوان دارویی طبیعی برای این مشکل در انسان ها هم شناخته و روی آن کار می شود.

کاهش آرتروز و درد مفاصل با انار

آرتروز، التهاب یک یا چند مفصل است که باعث ایجاد درد و سفتی در مفاصل می شود و با بالا رفتن سن بدتر می شود. انار درمانی طبیعی برای آرتروز است چرا که منبعی از آنتی اکسیدان هایی به نام فلاونون ها است که دارای عواملی ضد التهابی در بدن هستند.

آزمایشات روی حیوانات نشان داده عصاره دانه انار می تواند شروع بروز آرتریت ناشی از کلاژن را کاهش دهد. همچنین آزمایشاتی دیگر روی حیوانات نشان داده است آرتروز و التهاب های شدید با مصرف عصاره انار به طور چشمگیری کاهش می یابد.

اگر در حال حاضر داروهایی را برای رفع آرتروز مصرف می کنید قبل از استفاده روزانه از انار و محصولات انار با پزشکتان مشورت کنید.

انار میوه ای ضد سرطان

تحقیقات نشان داده است دانه انار ضد سرطان است و تاثیرات ضد تومور خود را روی انواع مختلفی از سلول های سرطانی به کار می گیرد. تحقیقات متعددی نشان داده عصاره انار از تکثیر سلول های سرطان سینه جلوگیری می کند و حتی می تواند واکنش های بدن را برای از بین بردن سلول های سرطانی در سینه تحریک کند.

روغن هسته انار حاوی اسید پونیسیک، رشته بلندی از اسیدهای چرب اشباع نشده است که خاصیت خود را در پیشرفت سرطان سینه نشان داده است.

همچنین تحقیقات بیشتری ثابت کرده است احتمال دارد نوشیدن آب انار سرعت رشد سرطان پروستات، شایع ترین سرطان در بین مردان را آهسته کند. در مطالعه ای که سرطان پروستات و میزان پادگن های مخصوص پروستات (PSA) پس از درمان دوباره در بیماران به وجود آمده بود محققان کشف کردند مصرف آب انار به طور چشمگیری سرعت افزایش PSA را پایین می آورد.

تحقیقاتی دیگر نشان داده است ترکیباتی خاص در آب انار تاثیرات ضد تومور احتمالی دارد و از پیشرفت سلول های سرطانی پروستات جلوگیری می کند.

کاهش فشار خون با آب انار

خواص انار و هسته انار

آب انار حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های بیو اکتیو است که خواص آنها با مکانیسم های متعدد برای بهبود سلامت قلب و عروق از جمله میزان فشار خون نرمال گزارش شده است. تحقیقی در سال 2013 نتیجه گرفت مصرف آب انار باید از لحاظ تاثیرات رژیمی خوراکی و دارویی برای فشار خون بالا در نظر گرفته شود.

تحقیقی دیگر که در مجله Phytotherapy Research منتشر شد نشان داد مصرف روزانه آب انار به مدت 2 هفته می تواند مکملی مفید برای محافظت از قلب افرادی با فشار خون بالا باشد.

خاصیت انار در مبارزه با عفونت های باکتریایی

انار دارای هزاران ترکیب بیو اکتیو مختلف از جمله اسید الاژیک، الاگیتانین، اسید پونیسیک، فلاونوئیدها، آنتوسیانیدین ها، آنتوسیانین ها، فلاونوئیدهای استروژنی و فلاونون هایی است که بیشتر آنها دلیل خواص درمانی انار هستند.

انار از عهد باستان برای درمان بیماری های مختلف از جمله عفونت های انگلی و میکروبی، اسهال، زخم و جراحت، آفت، خون ریزی و مشکلات تنفسی استفاده می شده است. تعجبی ندارد که انار برای تحریک باکتری های پروبیوتیک توصیه شود چرا که طبق تحقیق منتشر شده در Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine تاثیرات قوی در مبارزه با عفونت های باکتریایی دارد.

بهبود سلامت قلب با مصرف انار

جمعیت زیادی دچار بیماری های قلبی و مرگ به دلیل نارسایی های قلبی می شوند. آب دانه های انار حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به دیگر آبمیوه ها است و آب انار احتمالا ایجاد کلسترول در عروق خونی افرادی که در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی هستند را مسدود یا آهسته می کند.

تحقیقی منتشر شده در Clinical Nutrition تاثیر مصرف آب انار در بیمارانی با گرفتگی عروق کاروتید (باریک شدن یکی از دو سرخرگ قرار گرفته در قسمت جلوی گردن است که خون به وسیله آنها از قلب به مغز می رود) را بررسی کرده است. نتیجه این تحقیق نشان می دهد بیمارانی که آب انار مصرف کردند فشار خون پایین تر تا حدود 12 درصد و 30 درصد کاهش در پلاک آترواسکلروتیک (بیماری مربوط به تصلب شرایین) را تجربه کردند.

همچنین ثابت شد افرادی که آب انار نخوردند پلاک آترواسکلروتیک آنها تا 9 درصد افزایش یافت. به طور کلی این تحقیق نشان داد مصرف آب انار علاوه بر کاهش فشار خون و اکسیداسیون لیپو پروتئین کم چگالی پلاک های تشکیل شده در عروق کاروتید را هم کاهش می دهد.

خاصیت انار برای بهبود عملکرد حافظه

مطالعات از مزایای پلی فنول های فراوان و پر خاصیت هسته ها و آب انار برای عملکرد شناختی و حافظه ای گزارش می دهند. تحقیقی منتشر شده در Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine داده هایی را ارائه داده است که بر اساس آن پلی فنول های انار احتمالا کمبودهای ایجاد شده در حافظه پس از جراحی قلب را جبران می کند.

در بین تمام تست ها در زمینه حافظه الگویی مشخص از خاصیت انار برای بهبود حافظه پس از عمل جراحی وجود دارد که تاثیری محافظتی به مدتی طولانی برای عملکرد حافظه دارد. تحقیق دیگر نشان داده است افرادی که آب انار خالص خوردند نسبت به کسانی که دارونمایی با طعم انار خورده بودند بهبود چشمگیری در حافظه گفتاری و دیداری داشتند.

علاوه بر این، آزمایشات حیوانی بخش روان شناسی در دانشگاه لوما لیندا خواص انار را در محافظت از اعصاب نشان داد. مصرف انار احتمالا شروع آلزایمر و روند پیشرفت آن را کاهش می دهد و مواردی هم قابلیت انار را به عنوان درمان طبیعی آلزایمر نشان می دهند.

سالم نگه داشتن بدن با انار

خواص انار برای سرماخوردگی به دلیل پلی فنول های انار است که برای محافظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها از جمله آنفلونزا، تب و سرماخوردگی بسیار موثر عمل می کنند.

خواص انار و هسته انار

بهترین روش نگهداری دانه های انار

انار باز نشده حدود یک هفته در دمای اتاق سالم می ماند اما می توانید آن را بسته بندی کنید و در پلاستیک در بسته تا دو ماه در فریزر نگه دارید. دانه های تازه انار را می توان تا 3 روز فریز کرد. می توان یک لایه از دانه های انار را تا شش ماه در ظرفی کیپ شده در فریزر نگه داشت. وقتی یخ دانه های انار باز شود پلاسیده و جمع می شوند اما هنوز برای افزودن به هر چیزی که می خواهید مزه ای عالی دارد.

طرز تهیه غذا با دانه های انار

دانه های انار به تنهایی خوشمزه هستند اما اگر می خواهید از آنها در وعده غذایی بعدیتان استفاده کنید انتخاب های زیادی برای پخت غذا با انار وجود دارد. استفاده از دانه های انار در اسموتی ها، پودینگ و سالاد هم عالی است.
برای گرفتن آب دانه های انار دانه ها را در مخلوط کن بریزید و بعد آب انار را با یک پارچه پنبه ای درشت باف صاف کنید.

خواص انار و هسته انار

عوارض جانبی مصرف انار

هیچ توصیه ای برای مصرف دوز استاندارد انار وجود ندارد. خوردن انار و نوشیدن آب انار به عنوان بخشی از رژیمی سالم، بی ضرر به حساب می آید اما اگر به انار حساسیت دارید فورا مصرف آن را متوقف کنید و با پزشک در این باره مشورت کنید.

اگر مشکل فشار خون دارید یا داروهای فشار خون مصرف می کنید درباره مصرف انار با دکتر مشورت کنید. از آنجایی که انار می تواند با کاهش فشار خون روی فشار خون تاثیر داشته باشد قبل یا بعد از عمل جراحیتان برای مصرف انار و محصولات حاوی آن با پزشک مشورت کنید.

مصرف همزمان آب انار و داروهای خاص تجویز شده مثل داروی وارفارین (رقیق کننده خون) و بازدارنده های آنزیم مبدل آنژیوتنسین مثل (کاپتوپریل) می تواند موجب تداخل و عوارض جانبی خطرناک شود. اگر از این داروها مصرف می کنید قبل از مصرف انار و محصولات آن با دکتر مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:

۱۸ خاصیت شگفت انگیز انار برای سلامتی

معرفی خواص اعجاب انگیز انار

۱۴ فواید معجزه آسای روغن هسته انار بر روی پوست

روغن هسته انار: ۷ فایده روغن دانه انار برای سلامت پوست

فواید بی نظیر انار پخته برای درمان سرماخوردگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا