دسته‌بندی نشده

خواص بی نظیر خوردن گوشت خروس

گوشت خروس خواص بیشتری دارد

حرارت گوشت خروس کمتر از مرغ بوده و دارای کمی خشکی است. خوردن سوپ جوجه (به ویژه جوجه خروس) در افراد بیمار و یا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) یا افراد تب دار مفید است. با دلگرم همراه شوید .

خواص و استفاده درمانی از گوشت خروس

آبگوشت خروس پیر خاصیت بسیار دارد . بهترین گوشت خروس گوشت خروسی است که هنوز نمی خواند و بهترین گوشت مرغ گوشت مرغی است که تخم نگذاشته است و هر چه پیرتر بدتر است .پیه جوجه از پیه مرغ بزرگ گرم تر است . سوپ خروس با شبت و نمک درد مفاصل و لرزش را از بین می برد . گوشت مرغ جوان عقل را زیاد می کند ، مغز مرغ، خون دماغی را که از پرده مغز آمده باز می دارد .سوپ خروس داروی برنشیت است . گوشت مرغ صدا را صفا می دهد. سوپ خروس پیر با شبت و کاجیره همه این فوائد را در بردارد سوپ ساده جوجه التهاب معده را فرو می نشاند . آبگوشت خروس درد معده را که از باد باشد برطرف می کند.خروس چاق ارزش غذایی بالایی دارد و موجب چـاقی و افزایـش رطوبـت بدن می باشد.

فواید گوشت خروس

نوشته های مشابه

خواص گوشت خروس

سرکه و روغن زیتون از مصلحات آن به شمار می‌رود. بهترین نوع آن از نظر هضم و غذائیت جوجه خروسی است که در چراگاه پرورش یافته باشد و تازه شروع به خواندن کرده باشد.در طب سنتی جهت از بین بردن سم نیش حشرات قلب خروس را شکافته و به عنوان مرهم بر روی محل آسیب دیده می گذارند تا اثر سم کاهش پبدا کند.

طبیعت گوشت خروس

گوشت خروس دارای طبیعت سرد می باشد.

خوردن گوشت خروس در بارداری

مصرف گوشت در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول باید با مراقبت و رعایت برخی نکات مهم انجام پذیرد . گاها شاهد هستیم اطرافیان به مادران باردار به‌ خصوص آنهایی که برای اولین‌ بار این تجربه را دارند، توصیه‌های تغذیه‌ ای می‌کنند که در درست یا غلط بودن آنها شک می‌ کنی. یکی از این توصیه‌ ها، نخوردن گوشت گوساله و مرغ در سه ماهه اول بارداری است که مادر باردار را دچار سردرگمی می‌کند.

دکتر پیام فرح‌ بخش در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری در پاسخ به این سوال که در سه ماهه اول بارداری گوشت گوساله و مرغ بخوریم یا نه، گفت: «همیشه توصیه متخصصان به تغذیه بر اساس رعایت هرم غذایی است. این مساله در دوران بارداری نیز صدق می‌کند و مادر باردار باید کالری مورد نیاز خود را با مصرف تمام گروه‌های غذایی تامین کند و تنها مساله این است که میزان کالری دریافتی در دوران بارداری در زنان نسبت به قبل متفاوت است.»وی در ادامه افزود: «براساس هرم غذایی خانم‌ های باردار باید 3-2 واحد گوشت مصرف کنند که تفاوتی نمی‌کند گوشت مرغ، گوساله، گوسفند، بوقلمون یا پرندگان و ماکیان باشد.»

مضرات گوشت خروس

گوشت خروس را شاید بتوان وسیع ترین گروه از زیر مجموعه های گوشت های ناپز دانست چرا که به طور کلی طبخ آن ها نیازمند زمان طولانی است

خاصیت گوشت خروس پیر

آبگوشت خروس پیر همراه شبت و بسپایک بهترین علاج قولنج است .گوشت مرغ جوان آب پشت را فزونی می دهد . آبگوشت مرغ جوان همراه بسپایک باشد سودا را بیرون می ریزد و اگر با کاجیره باشد بلغم را بیرون می آورد .با داروهای قابض مخلوط کنند خراش روده را علاج است .با شیر باشد داروی زخم مثانه می باشد . آبگوشت خروس علاج تب های مزمن است .

چگونه گوشت خروس را می پزند؟

طرز پخت گوشت خروس

گوشت خروس را شاید بتوان وسیع ترین گروه از زیر مجموعه های گوشت های ناپز دانست چرا که به طور کلی طبخ آن ها نیازمند زمان طولانی است اما این گفته در مورد مرغ صدق نمی کند ، در واقع مرغ زمانی در گروه گوشت های ناپز قرار می گیرد که پیر باشد ، گوشت یک جوجه هرگز دیر نمی پزد و وقت زیادی را از شما نمی گیرد .در صورتی که مجبور به استفاده از یک مرغ پیر هستید ، قبل از استفاده به مدت چند ساعت آن را در سرکه ی خالی بخیسانید ، علاوه بر پخت سریع ، گوشت مرغ نیز طعم خوشایندی به خود می گیرد .برای انواع گوشت های ناپز می توانید از مخلوط سرکه و روغن سالاد ( به میزان مساوی ) نیز بهره ببرید اما اگر در حین آشپزی متوجه بروز این مشکل شدید تنها کافیست مقداری جوش شیرین به آب طبخ گوشت اضافه کنید .

انواع غذا با گوشت خروس

یکی از غذاهای دوست ‎داشتنی افغان‎ها در نوروز گوشت خروس است و در میان ساکنان پایتخت بیش‎ تر گوشت خروس با رنگ سفید، مورد پسند قرار می‎گیرد. برخی از افغان‎ها، ماه‎ها پیش خروسی را با رنگ سفید، خریداری می‎کنند و آن را در شب نوروز ذبح می‎کنند و نیز تلاش می‎کنند تا این نوع خروس‎ ها خانگی باشد.افغان‎ها، دلیل انتخاب خروس و آن ‎هم با رنگ سفید را آغاز یک سال مملو از جوان‎ مردی و پاکی و صداقت می‎ دانند و می‎ پندارند که در آغاز سال اگر غذای آنان چنین باشد، تا پایان سال گرفتار سیاه ‎روزی و ناجوان‎ مردی‎ نخواهند شد.

خواص گوشت خروس در طب سنتی

از دیدگاه طب سنتی خوردن سوپ جوجه (به ویژه جوجه خروس) در افراد بیمار ویا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) یا افراد تب دار مفید است؛ هضم راحتی دارد و ارزش غذایی آن زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا