دسته‌بندی نشده

خواص اعجاب انگیز پای مرغ – اگر سلامتی خود را جدی میگیرید بخوانید

پای مرغ ممکن است شما را ناراحت کند-مخصوصا اگر محیط کثیف مرغها، میکروب ها، باکتری و بیماری ها را تصور میکنید. بسیاری از مردم ازغذای پای مرغ دوری میکنند اما این غذا در برخی نقاط اندوزی به غذایی گرانقیمت و خوشمزه تبدیل شده است. یکی از دلایل پختن پای مرغ برای غذا، فراهم کردن مواد مغذی برای بدن است. پای مرغ گوشت زیادی ندارد اما داری استخوانی نرم وخوشمزه است. اما ایا میدانستید که مزایای آن بسیار زیاد است؟ اینجا حقایقی را درمورد مزایای پا مرغ بازگو میکنیم.

پای مرغ برای پوست

پای مرغ سرشار از کلاژن است

در یک مطالعه انجام شده دردانشکده دامپزشکی تایوان مشخص شد که پای مرغ حاوی مقادیر بسیارزیادی کلاژن است و حتی این کلاژن شبیه کلاژن موجود در سیزیجات ومیوه هاست. کلاژن ازجمله موادی است که برای خاصیت کش سانی پوست ضروری است. برخی از مزاییای دیگر کلاژن:

– به بدن کمک میکند پروتئین و کلسیوم را جذب کند. در نتیجه بدن سالم تر به نظر میرسد.
– از طریق تقویت دیواره رگ های خونی به افزایش تولید گلبول های قرمز میپردازد.
– با کاهش متابولیسم بدن ، به کاهش وزن کمک میکند.
– استخوان ها را تقویت کرده و از ابتلا به بیماری های مرتبط با آن جلوگیری میکند.

کاهش خطر شکستگی استخوان

از استخوان ها محافظت کرده و خطرشکستگی را کاهش میدهد. ترک برداشتن استخوان ها و بیماری های مفصلی درکهنسالی رخ میدهند ودلیل آن، عدم توانایی بدن در جذب کافی پروتتین و کلسیوم است. بنابراین با جای دادن پا مرغ در برنامه غذایی، تاثیر آن را حس خواهید کرد. پای مرغ تنها از پوست، تاندون و استخوان تشکیل شده و سرشار از پروتیین ، کلسیوم ،غضروف و کلاژن است که به آسانی جذب بدن میشود.

پا مرغ
پا مرغ

پای مرغ برای ترمیم جراحات

پای مرغ زخم ها را ترمیم میکند. شامل پروتتین و کلسیوم است که هر دوی این مواد، به شدت برای بازسازی سلولها، ماهیچه ها و استخوان ها لازم اند. طبق تحقیقی که در آمریکا انجام شده، مشخص شده که این گونه مواد میتوانند جراحات را ترمیم کنند. به نظر میرسد اسیب نخاعی، با مصرف پای مرغ بهبود یابد.

پای مرغ برای هضم راحت تر غذا

میتوان از پای مرغ ، سوپی خوشمزه پخت. نه تنها کلاژن موجود در پای مرغ بلکه تمام مواد مغذی مانند پروتیین و گلوکوزامین هنگام پختن، حل میشوند. نوع غذایی که میخوریم برای هضم راحت تر مهم است. پای مرغ به اسانی هضم شده و روده را نرم میکند. بنابراین دستگاه گوارش سالم تر میماند.

پای مرغ برای ناخن

پای پخته شده مرغ، برخی ازمواد مغذی حیاتی بدن را فراهم میکند. آبگوشت یا دیگرغذاهای به دست امده از پای مرغ حاوی اسید امینه، کلاژن، گلیسین و هیدروکسیپولین است که برای سلامت ناخن ها ضروری است.از پای مرغ مایعی به دست می آید که به ناخن کمک میکند از کلسیم جذب شده، به خوبی استفاده کند.

پا مرغ
پا مرغ

پای مرغ برای لثه ها

پای مرغ، اثر قابل توجهی برسلامت لثه ها دارد.لثه بخش مهمی است که وظیفه ی مراقبت از دندان ها را برعهده دارد. اغلب اوقات، به دلیل مشکلات مربوط به دندان، چندین نوع بیماری لثه ای رخ میدهد. البته کمبود ویتامین ها ومواد مغذی دیگر نیز در بروز مشکلات لثه ای دخیل است. از آن جا که پای مرغ حاوی کلاژن و اسید آمینه است، بافت وغضروف آن میتواند به نوعی ژل یا مایع تبدیل شود که نقش مهمی در سالم ماندن لثه ها دارد.

پای مرغ برای بهبود سیستم ایمنی بدن

این، یکی از مهم ترین مزایای پای مرغ است. پای مرغ به دلیل وجود مواد مغذی مثل کلاژن و خاصیت ژلاتینی آن مشهور است. علاوه بر اینها حاوی مواد معدنی دیگری از جمله مس، آهن، روی و منیزیوم است. تمام این مواد برای داشتن بدنی سالم و مقابله با بیماری ها ضروری هستند. با مصرف پای مرغ میتوان ایمنی بدن را افزایش داد.


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص پای مرغ آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا