دسته‌بندی نشده

خواص آلبالو،همه چیز را درباره آلبالو در اینجا بخوانید!

خواص آلبالو:آلبالو از نظر گیاه شناسی بسیار به گیلاس شبیه است. آلبالوبومی نواحی بین دریای خزر و دریای سیاه است که احتمالا بذر آن توسط پرندگان به سایر نقاط از جمله اروپا برده شده است. مناطق عمده کشتآلبالوفرانسه، یوگسلاوی و آلمان است. آلبالو گیاهی خزان پذیر با برگهای لوزی بصورت متناوب روی شاخه قرار دارند. رنگ پوست آن قهوه ای روشن تا نقره ای است.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

خواص آلبالو و درباره آلبالو

گل های آن به صورت ۵-۳ تایی در یک جوانه ظاهر و گلها دارای ۵ گلبرگ، ۵ کاسبرگ، پرچم و یک مادگی است. بر عکس گیلاس آلبالوخود بارور است و برای تلقیح نیازی به ارقام گرده افشان ندارد.گل آلبالو معمولا دیرتر از سایر میوه های هسته دار باز می شود به همین دلیل معمولا با خطر سرمازدگی مواجه نمی شود. میوه آلبالو دارای دم بلند که بر اساس بلندی یا کوتاهی دم تقسیم بندی می شود و معمولا ارقام دم کوتاه مرغوب ترند.

كشت آلبالو در كشورهايى كه توليد كننده آلبالو هستند روز به روز رو به توسعه است .ايتاليا و آمريكا جزو اولين كشورهاى توليد كننده آلبالو هستند و بيش از دويست هزار تن هر ساله ميوه آلبالو دارند، بعد از ايتاليا در اروپا كشور آلمان غربى است كه محصول ساليانه آن به صد و پنجاه هزار تن مى رسد.

درخت آلبالو اصلا در ايران بوده است و از ايران به كشورهاى ديگر رفته و كشت شده است . منطقه اى كه در قديم درختان آلبالوى فراوان داشته در منطقه وسيعى از آناطولى تركيه تا درياى خزر بوده است .در حال حاضر در مناطق مختلف ايران درخت آلبالو و ميوه آن وجود دارد و بعضى سالها محصول فراوانى دارد كه از آن به عنوان ميوه استفاده مى شود يا آن را خشك مى كنند و يا از آن شربت و مربا و يا آلبالو پلو و يا خورش ‍ آلبالو درست مى كنند.

آلبالويى براى خوردن خوب است كه رسيده و تازه باشد علامت رسيدگى آن رنگ آن است كه كاملا قرمز و درخشان باشد. از آلبالويى كه رنگ آن كاملا قرمز نشده است و داراى گوشتى سفت است دورى كنيد زيرا مصرف آن سوء هضم مى آورد و كار روده ها را مختل مى كند.
آلبالو وقتى تيره رنگ است و داراى لكه هاى قهوه اى است كهنه شده و رو به فساد گذاشته است . گاهى ميوه فروشان براى اين كه آلبالورا خوش منظره سازند به آن آب مى زنند اين كار زود آلبالو را خراب مى كند و آماده مى سازد كه زودتر فاسد شود.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

ترکیبات شیمیایی آلبالو

آلبالو دارای آهن، نیاسین، پروتئین، سدیم، ویتامی C، کلسیم، فسفر و ریبو فلاوین است.

خواص آلبالو چیست:

1- خواص آلبالو : آلبالو سرشار از ویتامین ث و عنصر معدنی آهن می باشد، بنابراین برای افرادی که مبتلا به کمبود ویتامین ث و آهن میباشند مفید است. همچنین در تصفیه خون اثر مثبتی داردَ، علاوه بر ویتامین ها ومواد معدنی مذکور ، در این میوه مفید ویتامین هائی نظیر: (آ-ب -د) و عناصری همچون منگنز، کبالت، روی ، فسفر، پتاسیم، سدیمُ، منیزیم وکلسیم نیز یافت میشود که به این خاطر ارزش آلبالو را چندین برابر افزایش می دهد.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۲-خواص آلبالو : این میوه مدر، اشتها آور، ضد استفراغ، و مقوی نیروی جنسی بوده و همچنین تعداد اسپرم را افزایش داده و حرارت بدن را فرو نشانده و موجب تسکین عطش میشود و ضمنا” باعث صافی صدا می گردد.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۳-خواص آلبالو : آلبالو به علت داشتن چند نوع اسید باعث جذب مواد سمی خون و لینت مزاج شده و به دفع سموم بدن از راه روده ها کمک می کند و همچنین سلولهای کبدی را مورد شستشو قرار داده و از بیماریهای کبدی، کیسه صفرا و امراض گوارشی مثل عوارض ناشی از اوره، اسید اوریک و ازدیاد کلسترول در خون جلوگیری می کند.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۴- خواص آلبالو :آلبالو فشار خون را کاهش میدهد و اگر رسیده باشد مانع سوء هاضمه میشود.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۵- خواص آلبالو :خوردن این میوه خوشمزه برای افر ادی که مبتلا به ورم معده، طحال، ورم کلیه، دیابت ، تصلب شرائین، رماتیسم، نقرس ، کلسترول ، سوزش مجرای ادرار، خارش پوست، غلظت خون، چاقی، سرفه و ناراحتی های عصبی و کبدی هستند ، مفید می باشد.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۶-خواص آلبالو : از آلبالو می توان به عنوان ماسک زیبائی استفاده نموده و به سلامت پوست کمک کرد، صمغ درخت آلبالو و سایر خانواده آن نیز موجب نرمی سینه شده، رنگ چهره را روشن و قلب را جلا می بخشد، توصیه شده است که به منظور درمان سرفه، صمغف این درخت با آب نسبتا” سرد میل شود.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۷-خواص آلبالو : آلبالو به علت داشتن اسیدهای مفید بخصوص اسید اگزالیک، در دفع صفرا وفعالیت کبد نقش مهم و درمانی دارد، همچنین باعث سیلان صفرای موجود در کیسه صفرا می شود.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۸- خواص آلبالو :در طب سنتی آمده است که اگر شیر دانه آلبالو را گرفته و با کمی رازیانه مخلوط نموده وسپس می۰ل کنند برای رهائی از بیماریهائی نظیر وجود سنگ در مثانه، حرارت ادرار و سوزش مجاری ادرار اثر بخش خواهد بود.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

9-خواص آلبالو :خوردن يك مشت آلبالو ميزان ترشح ملاتونين را در خون افزايش مي‌‌دهد و بنابراين الگوهاي طبيعي خواب را در بدن بهبود مي‌بخشد كه در عين حال اين فرآيند به طور بالقوه مزاياي ديگري نيز براي حفظ سلامت بدن و روان در پي دارد.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

مضرات آلبالو:

۱- مضرات آلبالو :خوردن این میون برای افراد سرد مجاز مفید نبوده و اشخاصی که مبتلا به ورم روده و زخم معده هستند مجاز به مصرف آلبالو نمی باشند.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۲-مضرات آلبالو : از آلبالو اگر به عنوان دسر استفاده شود موجب چاقی میشود.

خواص آلبالو و درباره آلبالو

۳- مضرات آلبالو :خوردن این میوه به صورت ناشنا موجب زخم معده و بعد از غذا باعث ناراحتی های گوارشی میشود.

چه وقت و چگونه بايد آلبالو را مصرف كرد

وقتى آلبالو خورديد روى آن آب نخوريد، مايعات به طور كلى روى ميوه ها آن را ((باد كرده )) مى كند و اين وضع براى دستگاه هاضمه خطرات جدى در بر دارد.در فاصله غذاهاى اصلى مى توانيد آلبالو را بخوريد زيرا خيلى زود هضم مى شود يك مرتبه مقدار زيادى آلبالو نخوريد بلكه به مقدار كم بخوريد و در موقع خوردن هم خوب آن را بجويد.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا