دسته‌بندی نشده

خطرناک ترین مشاغل دنیا

مراقب باشید که در آینده چه شغلی انتخاب می‌کنید. شغل‌های بسیار خطرناک در جهان بسیارند. بسیاری جان خود را بر سر حرفه خود گذاشته‌اند. چند نمونه از مشاغل خطرناک در کشور آلمان در این گالری عکس.

خطرناک‌ترین شغل‌های دنیا

خطر سقوط – شیشه‌‌‌شورها

کسی که پنجره‌های آسمان‌خراش‌ها را تمیز می‌کند، نباید سرش در ارتفاع زیاد گیج برود. گرچه انواع اقدامات امنیتی برای این گروه شغلی در نظر گرفته شده، اما هنوز این کار به عنوان یکی از خطرناک‌ترین حرفه‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از شیشه‌شور‌ها جان خود را برای تمیز کردن پنجره‌ها از دست می‌دهند.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

خطر جنگ – سربازان

همه روزه خبر جنگ در گوشه‌ای از جهان به گوش می‌رسد. بیشتر سربازانی که در جنگ‌ها شرکت می‌کنند با خطر مرگ روبرو هستند. وظیفه سربازان آلمانی در افغانستان حفاظت از صلح، دمکراسی و کمک در بازسازی این کشور بود. این سربازان قرار است تا پایان سال ۲۰۱۶ خاک افغانستان را ترک کرده به کشورشان بازگردند.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

پرواز بر فراز ابرها − خلبان

همه می‌گویند هواپیما ایمن‌ترین وسیله نقلیه عمومی است. اما خلبانی هنوز هم یکی از خطرناک‌ترین شغل‌ها محسوب می‌شود. در صورت سقوط هواپیما فاجعه‌ای رخ می‌دهد که در آن جان صدها نفر از دست می‌رود. امکان سالم ماندن سرنشینان هواپیما پس از سقوط حدودا صفر است.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

نبرد با آتش – آتش‌نشان‌ها

آتش‌نشان‌ها تنها هنگام حریق به کمک افراد نمی‌آیند. آنها در زمان سیل، طوفان و حوادثی از این دست آماده کمک‌اند. در آلمان ۱۳۴ هزار نفر به صورت افتخاری در بخش‌های مختلف آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند و ۴۰ هزار نفر نیز به صورت حرفه‌ای، این حرفه‌ را آموزش دیده‌اند. بسیاری از این افراد جان خود را بر سر امنیت بیشتر زندگی شهروندان می‌گذارند.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

تعقیب خطاکاران- ماموران پلیس

تعقیب جانیان با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در جاده‌ها را معمولا در فیلم‌های پرحادثه می‌بینیم. ماموران پلیس گرچه همه‌روزه با چنین وظیفه‌ای روبرو نیستند، اما لحظات خطرناک در زندگی کاری آنها کم نیستند. پلیس پس از هر درگیری، دزدی، یا حادثه در جاده‌ در محل حاضر می‌شود. کم نیستند شرایطی که ماموران پلیس در آنها احساس خطر ‌کنند.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

شرایط سخت کاری – ماهیگیران

ماهیگیران باید هزاران تن ماهی را از دریا گرفته و به ساحل برسانند. ماهیگیری در دریا و در شرایط جوی متغیر شغلی بسیار دشوار است. ماهیگیران با کمک دستگاه‌های رادار مدرن گرچه از شرایط جوی خبردار می‌شوند، اما وظیفه ‌‌‌آنها به گونه‌ای مقاومت در برابر قدرت غیرقابل پیش‌بینی طبیعت است. در چنین شرایطی مدرن‌ترین دستگاه‌های رادار نیز چندان کارساز نیستند.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

امکان سقوط – سقف سازها

کارگران ساختمانی تحت هر شرایطی بام خانه‌ها را به گونه‌ای می‌سازند که نم از بیرون به درون ساختمان‌ها نشت نکند. سقف‌سازها نیز چون شیشه‌شورها نباید در ارتفاع زیاد سرشان گیج برود. به رغم انواع اقدامات امنیتی باز هم پیش می‌آید که یکی از سقف‌سازها سقوط ‌کنند و حتی جان خود را در این راه از دست بدهند. بی‌سبب نیست که شرکت‌های بیمه ساختن سقف را ‌به عنوان خطرناک‌ترین شغل می‌شناسند.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

خطر سقوط درخت – قطع‌کنندگان درخت

گرچه شرایط ایمنی محکمی برای قطع‌درختان در نظر گرفته شده‌اند، اما باز حوادث بسیاری برای قطع‌کنندگان درخت روی می‌دهد. اره‌های برقی چنان تیز و قوی ساخته شده‌اند که در صورت بی‌احتیاطی می‌توانند به سرعت ارگان‌های بدن افراد را قطع کنند. درختان نیز همیشه در جهت تعیین شده سقوط نمی‌کنند و احتمال دارد که درخت یا شاخه‌های آن روی قطع‌کنندگان درخت بیفتد و به او آسیب برساند.

خطرناک ترین مشاغل دنیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا