جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
حشره کش کامن و نحوه ی صحیح استفاده از آن_6577980173c35.jpeg
حشره کش کامن و نحوه ی صحیح استفاده از آن_6577980173c35.jpeg

حشره کش کامن و نحوه ی صحیح استفاده از آن

سرفصل های این مقاله

حشره کش کامن چیست ؟

حشره کش کامن موضوع مورد بحث ماست. وجود حشرات در محیط پیرامون بسیار آزار دهنده و گاهی خطرناک است. سم های گوناگونی برای سم پاشی محیط و رهایی از حشرات، تولید و روانه بازار شده اند.

در این میان اسپری حشره کش کامن یک سم فوق العاده قوی، بی ضرر برای انسان و دارای ماندگاری بسیار طولانی حداقل ۲ ماه است. مایع سوسک کش کامن برای مبارزه با حشرات خانگی از جمله سوسک، مورچه، هزارپا، ساس و … مناسب می باشد.

حشره کش کامن

حشره کش کامن و تأثیر آن بر دفع حشرات

طریقه صحیح مصرف حشره کش کامن

پس از جمع آوری مواد غذایی محل مورد نظر را با دقت اسپری نمایید. تاثیر سم کامن در محل اسپری دو ماه می باشد. سوسک کش کامن ترکیبی از دو سم حشره کش قوی به نامهای کلرپیریفوی و سایپرمترین می باشد.

این ترکیب قابلیت بالایی را در مبارزه با حشرات و کنه ها و بعضی از انواع خزندگان داراست. ساخت شرکت نرمین شیمی با مجوز وزارت بهداشت و درمان مطابق با جدیدترین استانداردهای سموم خانگی می باشد.

استفاده از حشره‌ کش‌ کامن در فضای بسته خانه خطرناک است و پیش از استفاده از این مواد باید در و پنجره‌ها را کاملا باز و پس از استفاده مدتی محل را ترک کرد.

بهتر است در مصارف خانگی از حشره‌ کش اسپری کامن استفاده شود و در هر بار استفاده به اندازه سه تا چهار پاف اسپری کافی است و باید تا ۱۰ دقیقه کسی وارد اتاق نشود.

زنان باردار، کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض مسمومیت ناشی از تماس با حشره‌ کش‌ شیمیایی قرار دارند.

اثر سموم موجود در حشره‌کش‌‌ها بسته به نوعی که مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، می‌‌تواند تا مدت‌‌ها روی در و دیوار خانه باقی بماند و در صورت تماس فیزیکی افراد خانه، وارد گردش خون و باعث بروز اختلالات گوارشی شود.

حشره کش کامن برای سوسک و مارمولک

طرز استفاده از حشره کش کامن

حشره‌کش ها و مسمومیت ناشی از آن ها

اسپری‌ های حشره‌کش که در قدیم با نام امشی و به صورت دستی استعمال می‌شد، امروزه به صورت از پیش آماده (افشانه)، پودری یا مایع و با نام‌های مختلف تجاری در تمام فروشگاه‌ ها و سوپر‌مارکت‌ها قابل دسترسی است و همه ساله در اثر استفاده نادرست و مصرف بیش از حد مجاز، برای افراد مشکل‌ آفرین می‌شود و برخی را راهی بیمارستان می‌کند.

مسمومیت بـــا انــواع حشره‌کش‌های خانگی مشابه سموم کشاورزی است، اما بنابر قدرت سم، علائم خفیف یا شدید بروز می‌کند.

نشانه‌های مسمومیت با حشره‌ کش‌ با علائمی شبیه سرماخوردگی و با آبریزش از بینی و دهان، اشک‌ریزش و تعریق پوستی همراه است و چنانچه سم زیادی وارد بدن شود، ریه‌ها درگیر و مشکلات تنفسی و حتی مرگ عارض می‌شود.

هنگام مسمومیت با حشره کش چه اتفاقی می‌ افتد ؟

هنگامی که اسپری حشره‌کش به مقدار زیاد در هوا پاشیده شود، یا مستقیما به سمت فرد زده شود یا بر سطح میوه یا غذا بنشیند، احتمال بروز مسمومیت بالا می‌‌رود.

گاهی هم حشره‌کش‌ها هنگام اسپری‌کردن دچار اشکال می‌شوند و به جای این که روی هوا پاشیده شوند، به صورت مایع از جداره حشره‌کش حرکت و با دست فرد تماس پیدا می‌‌کنند که در این مواقع، سم حشره‌کش‌ بسرعت در چربی روی سطح پوست حل و سریع جذب و سبب مسمومیت می‌شود.

ضمن این‌که زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های پوستی یا علائمی چون تورم، قرمزی ، خارش‌، درد یا تاول می‌شوند.

اغلب حشره‌کش‌هایی که اسپری می‌‌شوند، چنانچه از راه تنفس، پوست یا اتفاقی خورده شوند، علائم وخیمی نداشته، حداکثر تا شش ساعت بدن را درگیر می‌کنند.

ولی حشره‌کش‌های پودری چون اغلب اثر قوی و متوسط دارند، مسمومیت‌های جدی‌تری ایجاد می‌کنند، چراکه هم باعث اختلالات خونی و مغزی می‌شوند و هم نسبت به اسپری، علائم شدید و طولانی‌ مدت دارند و اگر سریعا به بیمار رسیدگی نشود عوارض طولانی‌ مدت در پی خواهد داشت.

در صورت تماس مکرر و غیراصولی با انواع حشره‌کش‌ها احتمال ابتلا به نارسایی کبد و کلیه، بیماری‌ قلبی ـ عروقی و مشکلات تنفسی بسیار زیاد است.

مسمومیت با حشره کش

مسمومیت با حشره کش کامن

اقدامات لازم هنگام مسمومیت با حشره‌کش‌

اگر آلودگی از طریق تنفس باشد، باید بلافاصله فرد را به فضای آزاد برد تا اکسیژن دریافت کند و اگر فردی از طریق مخاط چشم آلوده شده باشد، باید چشم را از داخل به خارج به مدت پنج تا شش دقیقه با آب شست‌وشو داد.

اگر راه تماس با حشره‌ کش از طریق پوست است، موضع را سریعا با آب و صابون بشویید و چنانچه علائم خفیفی همچون سرماخوردگی، خس‌خس سینه و تنگی نفس بروز کرد و رو به وخامت بود به اولین مرکز درمانی مراجعه کنید.

بهترین راه مبارزه با حشرات استفاده از برچسب رنگی چسبناکی است که بدون هیچ گونه عارضه و بویی، حشرات به طور غریزی به رنگ آن جلب می‌شوند و به آن می‌چسبند و در نهایت از بین می‌روند.

انواع حشره کش : 7 نوع از حشره‌کش‌ های قوی و مورد نیاز | دلگرم

آشنایی با عوارض وحشتناک حشره کش ها برای بدن | دلگرم

اگر از مقاله بالا لذت بردید، پس به مطالب زیر هم سر بزنید:

اشتراک گذاری: