جواب درس 10 فارسی هفتم
گام به گام درس 10 فارسی هفتم
جواب خودارزیابی و نوشتن فارسی هفتم
نام درس : کلاس ادبیات | موضوع : گام به گام | پایه هفتم
جواب خودارزیابی و نوشتن درس 10 فارسی هفتم
گام به گام فارسیی هفتم / درس 10 :: کلاس ادبیات، مرواریدی در صدف، زندگی حسابی، فرزند انقلاب
جواب خود ارزیابی صفحه 93 فارسی هفتم
١- معلم، برای تشویق نیما چه کرد؟
پاسخ: کتابی را به او داد تا مطالعه کند.
٢- دکتر حسابی و دکتر کاظمی آشتیانی چه خصوصیات مشترکی داشتند؟
پاسخ: هر دو به خواندن قرآن و شعر و ادبیات و مطالعه ؛ علاقه مند بودند.
۳- به نظر شما چرا دکتر حسابی، با «علم بدون عمل» مخالف بود؟
پاسخ: به دلیل اینکه علم تنها فایده ندارد باید به آن چیزی که یاد گرفته این عمل هم کنیم این مثل اینه که ما غذا جمع کنیم و نخوریم پس علم بدون عمل بیهوده است
جواب نوشتن صفحه 95 فارسی هفتم
1- زمان فعلهای زیر را مشخص کنید.
خواهم رفت:
پاسخ: آینده
مینویسند:
پاسخ: حال
گرفته بودی :
پاسخ: گذشته
شنیدیم :
پاسخ: گذشته
نشسته بودید:
پاسخ: گذشته
آمدند:
پاسخ: گذشته
2- پیام، قافیه و ردیف را در «قطعه زیر» بنویسید.
برزگری پند به فرزند داد / کای پسر این پیشه پس از من توراست
هر چه کُنی کشت، همان بدْرَوی / کار بد و نیک چو کوه و صداست
پاسخ: : نتیجهی اعمال و رفتار ما به خودمان بر میگردد.
قافیه: را / صدا
ردیف: است
٣- با توجه به متن درس، جای خالی را با کلمه مناسب، پرکنید.
– معلم با همان ..لحن.. گرمش ادامه داد: «خیلی عالی است.»
– اگر با او همسفر میشدی در طول راه … تلاوت …زیبای قرآن او را میشنیدی.
۴- در متن زیر غلطهای املایی را پیدا کنید و شکل درست آنها را بنویسید.
مهم این است که در مقابل سختیها تصلیم نشد. اگر انسان در برابر دشواریها بایستد، بر آن چیره میشود، البته باید سبر و تاقت را از دست نداد و هیچ گاه ناسپاسی نکرد.
پاسخ: تسلیم – صبر – طاقت
جهت مشاهده سوالات و گام به گام کتاب های خود؛ کافیست نام درس یا شماره صفحه آن را به همراه عبارت “همگام درس” در گوگل جست و جو کنید.