دسته‌بندی نشده

جواب درس ۲ هدیه چهارم ؛ صفحه ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱

جواب درس ۲ هدیه چهارم ؛ صفحه ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱

گام به گام درس دوم هدیه های آسمانی چهارم دبستان

جواب درس ۲ هدیه چهارم ؛ صفحه ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱

نام درس : کودکی بر آب | موضوع : گام به گام | چهارم ابتدایی

گام به گام درس دوم هدیه های آسمانی چهارم دبستان

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام هدیه چهارم / درس 2: کودکی بر آب

جواب برایم بگو صفحه 18 هدیه چهارم

خلاصه‌ی داستان «کودکی بر آب» را از زبان یکی از این شخصیت‌ ها تعریف کنید.

🌐   حضرت موسیٰ (علیه السلام)
پاسخ: نوزادی از قوم بنی اسرائیل بودم. مادرم برای حفاظت از جانم در مقابل فرمان فرعون که در دستور داده بود هر نوزاد پسری را که به دنیا بیایید. فورا از بین ببرند مرا در صندوق در مسیر رود خانه‌ی نیل به قصر فرعون رسید. فعون به همراه همسرش آسیه در ساحل قدم می‌زدند. آسیه که فرزندی نداشت شیفته‌ی من شد و فرعون را راضی کردتا مرا به فرزندی قبول کند. به لطف و خواست خداونداز مرگ نجات یافتم.

🌐   آسیه
پاسخ: من آسیه همسر فرعون پادشاه مصر هستم. سال‌ ها بود که آرزو داشتم صاحب فرزندی شوم. روزی با فرعون در ساحل نیل قدم می‌زدیم. صندوقی بر روی آب به نزدیکی ما رسید. در داخل صندوق نوزاد پسری بود. فرعون فریاد کشید: این کودک را از بین ببرید شاید این همان پسری باشد که حکومت مرا به خطر می‌اندازد. اما من که شیفته‌ی این کودک شده بودم با ملایمت به او گفتم: او را نکش او می‌تواند نور چشم من و تو باشد. فرعون با شنیدن حرف‌ های من راضی شد که او را به فرزندی قبول کنیم. به لطف خدا من صاحب فرزند شدم.

🌐   خواهر موسیٰ
پاسخ: در زمان حکومت حاکم مصر فرعون مادرم فرزند پسری به دنیا آورد. پیشگویان به فرعون گفته بودند که پسری در این سرزمین به دنیا می‌آید که حکومت شما را به خطر می‌اندازد. فرعون دستور داده بود هر نوزاد پسری را که به دنیا بیاید از بین ببرند. مادرم با توکل و امید به لطف خداوند برای نجات برادرم او را در صندوقی برروی رودخانه‌ی نیل گذاشت. درطول ساحل صندوق را دنبال کردم. صندوق به کنار فرعون و همسرش رسید. برادرم گرسنه بود. صدای گریه‌اش بلند شد. به فرمان فرعون زنان زیادی برای شیر دادن برادرم آمدند. اما برادرم شیر نمی‌خورد. من که از دور ماجرا را می‌دیدم نزدیک شدم و گفتم:«می‌خواهید زنی را به شما معرفی کنم که سر پرستی این کودک را به عهده بگیرد و به او شیر بدهد؟» خبر به آسیه رسید و او مادرم را به در بار دعوت کرد. وقتی برادرم در آغوش مادرم جای گرفت آرام شد.

همگام درس Hamgamdars.com

جواب بگرد و پیدا کن صفحه 18 هدیه چهارم

متن زیر را بخوانید.
حضرت موسیٰ -علیه السلام- یکی از پیامبران بزرگ است. خدا او را برای مبارزه با فرعون و هدایت قوم بنی اسرائیل فرستاد. وقتی موسیٰ به پیامبری رسید، آسیه به او ایمان آورد. فرعون از شنیدن این خبر خشمگین شد و آسیه را تهدید کرد تا از ایمانش دست بردارد اما آسیه در ایمان خود استوار باقی ماند.
این بانوی مؤمن یکی از بهترین زنان عالَم است. او تا آخرین نفس در برابر ظلم و ستم فرعون ایستادگی کرد و با شجاعت از دنیا رفت. آسیه به مردان و زنان با ایمان آموخت که از مبارزه با ستمکاران نهراسند. خدا در قرآن این بانوی نیکوکار را الگوی مؤمنان معرفی می کند.
با توجه به درس و متن بالا مشخص کنید هر کدام از مطالب قسمت (الف) با کدام مطلب قسمت (ب) ارتباط دارد.

جواب بگرد . پیدا کن صفحه ۱۹ هدیه های آسمانی چهارم

جواب بگرد . پیدا کن صفحه ۱۹ هدیه های آسمانی چهارم

جواب گفت و گو کنید صفحه 19 هدیه چهارم

خدای مهربان، همیشه و همه جا پشتیبان انسان های خوب است. به نظر شما در داستان «کودکی بر آب » کدام بخش‌ها به پشتیبانی خدا از انسان های خوب اشاره می‌کند؟
پاسخ: آنجا که مادر کودک را به آب سپرد و آنجا که کودک به ساحل رسید و فرعون و آسیه او را به فرزندی قبول کردند.

جواب ببین و بگو صفحه 20 هدیه چهارم

کدام تصویر به کدام آیه مربوط است؟ آنها را به ترتیب داستان کودکی حضرت موسیٰ – علیه السلام – مشخص کنید.

جواب ببین و بگو صفحه 20 هدیه چهارمپاسخ: آیه به ترتیب داستان:

  1.  نترس و اندوهگین نباش؛ ما کودک تو را باز می‌گردانیم.
  2. برادرت را دنبال کن و چشم از ا بر ندارد!
  3. این کودک می‌تواند نور چشم من و تو باشد. او را نکش.

    همگام درس Hamgamdars.com

جواب ایستگاه فکر صفحه 21 هدیه چهارم

این تصویرها بخش‌هایی از زندگی حضرت موسیٰ – علیه السلام – را نشان می‌دهد. داستان آنها را تعریف کنید.
تصویر شماره 1– وقتی دشمنان به دنبال حضرت موسی (ع) و یارانش آمدند، حضرت موسی(ع) به فرمان خدا عصایش را به آب زد و راهی برای آنها باز شد تا بتوانند از آب عبور کنند و از دستکافران نجات یابند.

تصویر شماره  2- به فرمان خدا حضرت موسی(ع) عصایش را در مقابل جادوگران به زمین انداخت و عصا تبدیل به ماری بزرگ شد.

تصویر شماره 3– وقتی حضرت موسی(ع) کودک بود، مادرش او را از ترس دشمنان به آب رود سپرد و به خواست خداوند، مأموران فرعون او را از آب گرفتند و فرعون و همسرش او را به فرزندی قبول کردند.

جهت مشاهده سوالات و گام به گام کتاب های خود؛ کافیست نام درس یا شماره صفحه آن را به همراه عبارت “همگام درس” در گوگل جست و جو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا