دسته‌بندی نشده

جواب درس چهارم نگارش چهارم ابتدایی

جواب درس چهارم نگارش چهارم ابتدایی

گام به گام درس 4 نگارش چهارم ابتدایی

جواب درس چهارم نگارش چهارم ابتدایی

نام درس : نگارش | موضوع : گام به گام | چهارم ابتدایی

گام به گام درس 4 نگارش چهارم ابتدایی

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام نگارش چهارم / درس چهارم / در این قسمت برای شما عزیزان جواب سوالات درس چهارم نگارش چهارم دبستان را آماده کرده ایم. شما میتوانید در بخش زیر جواب املا و واژه اموزی و هنر و سرگرمی و درک متن و نگارش درس 3 چهارم را مشاهده نمایید.

درس چهارم :: ارزش علم

🍁 جواب املا و دانش زبانی صفحه 25 نگارش چهارم

١-جدول زیر را مانند نمونه کامل کنید.

حرکت غرق مشغول
ح غ م
حر غر مش
حرک غرق مشغ
حرکت مشغو
مشغول

2- در هر ردیف با توجه به متن درس، کلمه ی خواسته شده را پیدا کنید.
کلمه سه حرفی که حرف وسط آن «ص» باشد.
پاسخ: قصد
کلمه چهارحرفی که حرف اول آن «ح» باشد.
پاسخ: حرکت
کلمه پنج حرفی که نشانه ی «ا» دو بار در آن به کار رفته باشد.
پاسخ: ادامه
کلمه شش حرفی که حرف آخر آن صدای «ه» باشد.
پاسخ: افزوده

در هر ردیف با توجه به متن درس، کلمه ی خواسته شده را پیدا کنید.

🍁 جواب صفحه 26 درس 4 نگارش چهارم

3- فرض کنید، مشغول صحبت با دوستتان هستید. برای گفتن هر یک از مطالب زیر از چه جمله ای استفاده می کنید؟
* وقتی میخواهید روز تولدش را بدانید.
پاسخ: متولد چه روزی هستی؟

* وقتی میخواهید درباره ی زیبایی گلدان روی میز، مطلبی بگویید.
پاسخ: عجب گلدان زیبایی روی میز هستش

* وقتی میخواهید به او بگویید آخرین کتابی که خوانده اید، چه بوده است.
پاسخ: آخرین کتابی که مطالعه کردی چه کتابی بوده ؟

* وقتی از او میخواهید برایتان آب بیاورد.
پاسخ: لطفاً برایم یک لیوان آب بیار

🍁 جواب املا صفحه 27 نگارش چهارم

1- با توجه به متن درس، جاهای خالی را با کلمات مناسب پر کنید.
روزی کشتی گرفتار.توفان.. شد.موج های دریا یکی ..پس.. از دیگری از راه می رسیدند و خود را به کشتی می کوبیدند. ناخدا هرچه کرد، نتوانست کشتی را از میان …امواج.. نجات دهد و …مسافران… در میان امواج گرفتار شدند. حکیم از …هوش.. رفت و وقتی چشم باز کرد، خود را در ..ساحلی…دور افتاده دید.

2- با حروف درهم ریخته ی زیر، هر تعداد که می توانید، کلمه ی معنی دار بسازید.
ع، ب، ج، ق، م، ا، ا، ت ،ض، ن، ح، غ، و

جواب املا صفحه 27 نگارش چهارم
پاسخ: باغ
پاسخ: عبا
پاسخ: عاج
پاسخ: نبض
پاسخ: اجاق
پاسخ: قوت

🍁 جواب هنر و سرگرمی صفحه 28 نگارش چهارم

برای کلمه های داخل جدول سؤال های مناسب بنویسید .

١-کدام قسمت از قایق یا کشتی وظیفه ی کنترل در سرعت در باد را دارد ؟
پاسخ: بادبان
٢-چه چیزی اغلب در دریا موجب غرق شدن کشتی ها می شود؟
پاسخ: توفان
٣-چه سرمایه ای است که اگر گم شود بازهم از دست نمی رود ؟
پاسخ:دانش
۴-ایران تعدادی استان دارد و در هر استان یک ……… به عنوان مرکز ان انتخاب شده است.
پاسخ:شهر
۵-ضمیر دوم شخص مفرد.
پاسخ: تو

🍁 جواب درک متن صفحه 29 نگارش چهارم

١-چرا قورباغه ای که ناشنوا بود موفق شد از گودال خارج شود؟
پاسخ: زیرا حرف های نا امید کننده ی دوستانش را که فکر می کردند آن ها راه فراری ندارند نمی شنید و فکر می کرد دوستانش او را برای بیرون امدن از گودال تشویق می کنند.

٢-این داستان دو پیام مهم داشت . به نظر شما ان دو پیام چه بود؟
پاسخ: برای رسیدن به هدف باید تا اخر تلاش کرد در راه رسیدن به هدف نباید به حرف مایوس کننده ی دیگران گوش داد.

٣-به نظر شما بهترین عنوان برای این داستان پیست؟چرا؟
پاسخ: (تلاش و امید) زیرا قورباغه ای که ناشنوا بود چون نتوانست به حرف کسی گوش دهد ناامید نشد و تمام تلاش خود را کرد و در انتها به هدف خود که رسیدن به آزادی بود رسید.

🍁 جواب نگارش صفحه 30 کلاس چهارم  *

الف) بند زیر را با دقت بخوانید و »جملهی موضوع« آن را بنویسید. موضوع کلی و کوچک‌تر
جمله ی موضوع را مشخص کنید و دربارهی جمله های دیگر بند در گروه گفتوگو کنید.
»دیروز به کتابخانه ی مسجد رفتم. سالن کتابخانه کاملا ساکت بود. تعدادی میز و صندلی در آن
دیده میشد و چند نفر مشغول مطالعه بودند. دور تا دور سالن پر از قفسههای کتاب بود. قفسهها
چهار ردیف داشتند و کتاب ها با نظم خاصی در آنها چیده شده بودند. بعضی از کتابها بزرگ بودند
و برخی کوچک، رنگهای متفاوت جلد کتابها، نظرم را به خود جلب کرد. کتابی برداشتم و پشت
یکی از میزها نشستم و شروع به خواندن آن کردم.«

جواب نگارش صفحه 30 کلاس چهارم 

ب) به یک شیء با دقت نگاه کنید. سپس اجزای آن را توصیف کنید. مثال به دفترچه ی خود، کلاستان و یا نقشه و تصویری که روی دیوار نصب شده است، خوب نگاه کنید و یک بند توصیفی بنویسید
پاسخ:  دیروز به کلاس مدرسه رفتم.کلاس ساکت بود.
تعدادی نیمکت،میز و صندلی دیده می شد.
در دیوار اتاق کلاس تعدادی نقشه دیده می شد.
بعضی از نقشه ها بزرگ و بعضی ها کوچک بودند.کشور ها رنگ های مختلفی داشتند.
به جلوی یک نقشه ای رفتم و ایستادم.شروع کردم به خواندن نام های کشور ها.

جهت مشاهده سوالات و گام به گام کتاب های خود؛ کافیست نام درس یا شماره صفحه آن را به همراه عبارت “همگام درس” در گوگل جست و جو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا