دسته‌بندی نشده

جلوگیری از افزایش وزن بعد از مصرف قرص لیریکا

 عوارض داروی lyrica, موارد مصرف قرص lyrica,داروی lyrica,درباره قرص lyrica

 

داروی لیریکا در گروه داروهای ضد ویروسی، دردهای ناشی از عصب،زونا (عفونت ویروسی) به کار می­رود. این دارو می تواند این مسائل را به طور موثر درمان کند، اما دارای عوارض جانبی مانند افزایش اشتها، میل به غذا و متابولیسم شدید است.

 

روش ۱

حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل :

• یک برنامه غذایی آماده کنید و به همان اندازه در خانه بخورید. با تعیین اینکه چه غذائی برای هفته آماده می شود، ابتدا شروع کنید. مطئن شوید که لیست شما صبحانه، ناهار و شام و همچنین تنقلات را پوشش می دهد.

دستورالعمل های سالم را آنلاین یا در یک کتاب آشپزی جستجو کنید تا بتوانید آنها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

بیشتر روزهای هفته را برای آشپزی در خانه انتخاب کنید تا بتوانید غذاهای سالم داشته باشید.

وقتی غذا می خورید، اقلام سالم در منو را انتخاب کنید.

• استفاده از میوه های تازه، سبزیجات و دانه ها: اطمینان حاصل کنید که در وعده های غذایی شما از میوه های تازه و سبزیجات و همچنین دانه های کامل وجود دارد. انتخاب منابع سالم پروتئین مانند مرغ، ماهی و توفو. سبزی ها و ادویه ها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا بدون اضافه کردن کالری، عطر و طعم آنها را به غذاها بدهید.

 

 عوارض داروی lyrica, موارد مصرف قرص lyrica,داروی lyrica,درباره قرص lyrica

 

• وعده های غذایی خود را کوچک کنید: غذاهای خود را کنترل کنید تا بیشتر از نیاز بدن شما نباشد. برای وعده های غذایی خود از بشقاب ها یا کاسه های کوچک استفاده کنید.

اجتناب از غذا خوردن در ظروف بزرگ، زیرا این می تواند شما را در اندازه های غذا افزایش دهد. نوشیدنی های کوچک خود را بچشید و آن را به آرامی جویدن کنید تا بتوانید غذا را بخورید.

 

• از میان وعده های غذایی سالم استفاده کنید: تنقلات سالم مانند آجیل، گرانول یا میوه ها را استفاده کنید. تنقلات سالم را در برنامه خود بگذارید. اطمینان حاصل کنید که از میان وعده های غذایی استفاده کنید تا خیلی گرسنه نباشید و بیش از حد غذا بخورید.

 

• از مواد غذایی با چربی زیاد، قند و نمک اجتناب کنید: غذاهایی که به صورت بسته بندی شده یا فرآوری شده اند معمولا مواد مغذی کم و کالری زیاد دارند. مصرف غذای فست فودی را تا یک بار در ماه محدود کنید.

از تنقلات ناسالم مانند چیپس، کوکی ها، کیک و یا غذاهای سرخ شده اجتناب کنید. آنها را در خانه یا کیف خود نگه ندارید تا وسوسه نشوید که آنها را بخورید.

متوقف کردن خوردن غذاهایی با میزان زیاد ترانس چربی مانند دونات، کیک، پیتزای منجمد و غذاهای سریع.

سعی کنید کمتر از ۲،۳ گرم (۲۳۰۰ میلی گرم) سدیم در هر روز بخورید.خوردن بیش از حد سدیم باعث می شود شما مایعات را حفظ کرده و وزن خود را افزایش دهید. بجای سودا و آب میوه نوشیدنی آب بنوشید.

 

 عوارض داروی lyrica, موارد مصرف قرص lyrica,داروی lyrica,درباره قرص lyrica

 

روش ۲

انجام فعالیت بدنی :

• حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی را در روز داشته باشید: فعالیت بدنی همراه با رژیم غذایی سالم، می تواند به شما در جلوگیری از افزایش وزن در هنگام استفاده از قرص lyrica کمک کند. اگر چه به دلیل شرایط پزشکی ممکن است فعالیت های جسمانی دشوار باشد، تلاش کنید روزانه مقدار کمی ورزش کنید. رفتن به یک پیاده روی سریع، ۳۰ دقیقه در روز و یا انجام یک تمرین سبک در سالن بدنسازی شما می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

 

• دوچرخه سواری یا شنا کردن : دوچرخه سواری با یک دوچرخه ثابت یا یک دوچرخه معمولی تمرین عالی است برای مفاصل و عضلات شما، شنا نیز عالی است.

 

• یوگا یا تنفس عمیق را برای کاهش میزان استرس خود کاهش دهید: سطوح استرس بالا می تواند منجر به افزایش وزن شود. مدیریت استرس شما در یک راه سالم با یوگا و تمرینات تنفس عمیق می تواند به شما در حفظ Lyrica سالم کمک کند.

 

• حداقل ۸ ساعت خواب در شب: استراحت به خوبی می تواند به شما در مدیریت اشتها کمک کند و اطمینان حاصل کنید که در هنگام مصرف Lyrica سالم بمانید. هدف این است که حداقل ۸ ساعت خواب با کیفیت داشته باشید. اتاق خواب خود را خنک، تاریک، آرام و راحت کنید.

سعی کنید به دنبال یک برنامه خواب باشید که در آن هر روز در همان زمان به رختخواب بروید و هر روز صبح بیدار شوید. این کمک خواهد کرد که بدن شما به یک الگوی خواب معمولی برسد و اطمینان حاصل شود که هر شب از خواب با کیفیت لذت ببرید.

 

 عوارض داروی lyrica, موارد مصرف قرص lyrica,داروی lyrica,درباره قرص lyrica

 

روش ۳

مشورت با دکتر :

در مورد کاهش دوز مصرفی Lyrica با پزشک خود صحبت کنید. اگر متوجه شدید که در طی چند ماه اول دارو به میزان ۱۰ تا ۲۰ پوند (۴٫۵ تا ۹٫۱ کیلوگرم) وزن به دست آورده اید، ممکن است سعی کنید دوز پایین تر داشته باشید. با پزشک خود مشورت کنید تا دوز مصرفی را به اندازه کافی کم کند تا نیازهای پزشکی خود را برآورده کنید ولی وزن زیادی به دست نیاورید.

هرگز بدون مشورت پزشک خود از Lyrica استفاده نکنید، زیرا این امر می تواند به دیگر مسائل جدی پزشکی و عوارض جانبی منجر شود.

 

در مورد سایر داروهایی که استفاده می کنید، با پزشک خود صحبت کنید، ممکن است باعث افزایش وزن شود. اگر مصرف داروهای دیگری مثل Lyrica مانند SSRI یا antipsychotics مصرف کنید، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به وزن باشید. با پزشک خود درباره تنظیم دوز مصرفی این داروها صحبت کنید.

منبع: beytoote.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا