دسته‌بندی نشده

جرم گیری وسائل خانه

جرم گیری وسائل خانه

جرم گیری وسائل خانه

اگر شیشه شوی شما تمام شده و می‌خواهید شیشه‌ها را تمیز كنید، می‌توانید در خانه شیشه پاك‌كن درست كنید. برای این كار یك قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یك دوم پیمانه الكل را در دو پیمانه آب به خوبی حل كنید. به جای الكل می‌توانید از سركه هم استفاده كنید. به این شیوه شیشه‌شویی خانگی درست كرده و می‌توانید شیشه‌ها را پاك كنید.

جرم گیری وسائل خانه

اگر از بوی سیگار بدتان می‌آید، برای این‌كه بوی سیگار در خانه شما نماند می‌توانید یك كاسه سركه در گوشه‌ای از اتاق بگذارید و در ته جا سیگاری مقداری جوش شیرین بریزید.

جرم گیری وسائل خانه

در زیر جرم گری بعضی از وسایل پرکاربرد برای شما کدبانوهای عزیز ذکر شده است.

اتوهای بخار به مرور زمان و بر اثر استفاده جرم می گیرند. برای پاك كردن جرم اتو كمی سركه سفید و آب داخل محفظه آن ریخته و 24 ساعت صبر كنید. سپس اتو را روشن كنید و بگذارید آب و گچ آن خارج شود. حالا اتوی شما مثل روز اول تمیز و بدون رسوب است.

جرم گیری وسائل خانه

• اگر اتوی شما معمولی است و كف آن كثیف شده، برای تمیز و براق كردن آن می توانید اتو را روشن كرده و روی درجه متوسط قرار دهید. سپس پارچه ای آغشته به نمك یا جوش شیرین را محكم به كف اتو بمالید تا تمام جرم آن گرفته شود.

جرم گیری وسائل خانه

• فر هم ممكن است جرم گرفته و چرب شود. برای از بین بردن این جرم و چربی می توانید ظرفی پلاستیكی را پر از آمونیاك كرده و شب تا صبح در فر قرار دهید. 5 قاشق جوش شیرین و 3 قطره مایع ظرفشویی و 4 قاشق سركه را با هم مخلوط كرده و با اسفنج یا پارچه تمیز فر را تمیز كنید. حالا فر اجاق گاز شما تمیز و پاكیزه است.

جرم گیری وسائل خانه

• اگر ظروف بلور و نشكن یا فنجان و لیوان های شما كدر و زرد شده اند می توانید در ظرفی آب بریزید بگذارید بجوش بیاید. سپس مقداری پودر لباسشویی به آن اضافه كنید و ظروف زرد خود را داخل قابلمه با آب جوش و پودر بگذارید تا حدود 15 دقیقه بجوشد. بعد از خنك شدن و آبكشی ظروف شما براق و تمیز خواهد شد.

گردآوری توسط:مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا