دسته‌بندی نشده

جدیدترین اطلاعات از ب ام و سری 7جدید

ب‌ام‌و سعی در کاهش وزن سری-7 جدید خود دارد و می‌خواهد این کار را به وسیله مواد ترکیبی آلومینیوم، منیزیم، فولاد مقاوم و کربن-پلیمر انجام دهد.

این مواد در تمامی قسمت‌های بدنه خودرو از جمله سقف و صندوق عقب به کار می‌روند. رئیس این شرکت گفته است: «در این مدل کاهش وزن خودرو هدف اصلی بوده است.»

2016 BMW 7-Series render

2016 BMW 7-Series render

طرای سری 7 جدید بسیار تهاجمی تر و اسپرت تر از نسل کنونی خواهد بود. سقف شیب دار آن، چهره ای دینامیک و پویا به آن بخشیده است.

این‌طور که از سخن مهندسان این کمپانی مشخص است، حدود 227 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته می‌شود و وزن خودرو در نهایت 1650 کیلوگرم خواهد بود که حتی سبک‌تر از ب‌ام‌و 535i محسوب می‌شود.

ابعاد خودرو مشابه نسل فعلی خود خواهد بود اما فاصله بین محور جلو و عقب بیشتر می‌شود. پلتفرم ماژولار و انعطاف پذیر خودرو نیز، کاملا جدید و متفاوت با نسل فعلی خواهد بود.

2016 BMW 7-Series spy

2016 BMW 7-Series spy

جدیدترین اطلاعات از ب ام و سری 7جدید

از ویژگی‌های مهم این مدل می‌توان به سیستم تعلیق فوق‌العاده و اسکنرهای کارآمدی که وضعیت خودرو را در جاده نشان می‌دهند اشاره کرد که این عمل به وسیله دوربین‌های استریو صورت می‌گیرد.

این تکنولوژی جدید، راحتی و رفاه را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. این خودرو با نسخه‌های توربوشارژر 4 سیلندر در مدل پایه، 6، 8 و 12 سیلندر بنزینی و دیزلی به همراه جعبه‌دنده 9 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود و به دو صورت چهار چرخ متحرک و یا دیفرانسیل عقب ساخته می‌شود.

فرمان پذیری به هر چهار چرخ یا AWS نیز در این مدل پیاده خواهد شد.

BMW 7-Series spy shots

BMW 7-Series spy shots

با به‌روزرسانی خودرو، موتورهای 3.0 لیتری 6 سیلندر، 4.0 لیتری V8 و 6.0 لیتری V12 در دسترس‌اند که نمونه این موتورها در خودروهای رولزرویس نیز به کار رفته است.

موتورهای دیزل سری 7 در دو نسخه 2.0 لیتری چهار سیلندر و 3.0 لیتری شش سیلندر عرضه خواهند شد که هر دو می‌توانند از توربوشارژر نوع دوقلو و سه قلو بهره ببرند.

BMW Vision Future Luxury concept

BMW Vision Future Luxury concept

همچنین ب‌ام‌و برای رقابت با S63 AMG از مرسدس بنز و S8 از آئودی، سعی در ساخت خودرویی لوکس و اسپرت دارد که M7 و یا M750i نامیده می‌شود و می‌خواهد موتور تقویت شده 4.4 لیتری V8 سری 5 را در این خودرو نیز استفاده کند که قادر به تولید 600 اسب بخار است.

هم‌چنین احتمالاً نسخه پلاگین بنزینی-الکتریکی هیبریدی این خودرو نیز ساخته خواهد شد. نسخه کانسپت این خودرو در نمایشگاه پکن به نمایش گذاشته شد و در تعداد محدودی تولید خواهد شد. تکنولوژی به کار رفته در این مدل متفاوت با مدل استاندارد سری 7 است.

رونمایی از سری 7 جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در پاییز سال 2015 برنامه ریزی شده و در سال 2016 وارد بازار خواهد شد. در حال حاضر قیمت مدل پایه سری هفت حدود 75 هزار دلار است که در مدل 12 سیلندر تا دوبرابر افزایش می یابد.

مرسدس کلاس اس، جگوار XJ و آئودی A8 از مهم‌ترین رقبای ب‌ام‌وسری هفت در بازار خودروهای لوکس فول سایز محسوب می‌شوند.

ترجمه: باربد حبیبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا