دسته‌بندی نشده

جاذبه های گردشگری کاخ سلطنتی مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید در اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید یکی از دیدنیهای مادرید در اسپانیا است که از مهمترین سمبلهای شهر مادرید می باشد که در خیابان بیلن در ناحیه غربی مرکز شهر و شرق رودخانه مانزانارس واقع شده است. در شب کریسمس 1734 آتش سوزی مهیبی گریبان قصر را گرفت و به کلی آنرا ویران کرد. از سال 1734 تا 1755 به دستور فیلیپ پادشاه وقت اسپانیا دستور ساخت دوباره قصر تحت نظر آرشیتکت معروف ایتالیایی ساخته شد.

در یک معماری کاملا اسپانیایی در زمینی مستطیل شکل نقشه قصر پیاده شد. نمای بیرونی کاخ سلطنتی مادرید از موزه لوور پاریس با 870 پنجره و 240 بالکون و 2800 اطاق الهام گرفته شد تا سرانجام در سال 1764 کار ساخت قصر به پایان رسید و چارلز سوم اولین پادشاه ساکن در قصر سلطنتی مادرید شد.با دلگرم همراه باشید.

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

نوشته های مشابه

مادرید (تلفظ عامیانه در مادرید: ماد’ریث یا ماد’ری)پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا است. مادرید هم‌چنین پایتخت یک بخش خودمختار و مرکز استان مادرید نیز هست.

مادرید در وسط کشور، و در فلات اسپانیا واقع شده‌است. این شهر پس از لندن و برلین سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است و منطقه کلان‌شهری آن پس از لندن و پاریس سومین منطقه کلان‌شهری بزرگ این اتحادیه است.جمعیت مادرید حدود ۳.۳ میلیون نفر است و منطقه کلان‌شهری مادرید (مادرید و حومه) ۶.۲۷۱ میلیون نفر جمعیت دارد. مساحت شهر مادرید ۶۰۴.۳ کیلومتر مربع است.شهر مادرید به خاطر مرکزیت جغرافیایی، پیشینه، و کارکردهای سیاسی و مالی‌اش شهر اصلی از شبه جزیره ایبری به‌شمار می‌آید. با وجود این‌که این شهر امروزه شبکه آمدوشد شلوغ و سومین شبکه متروی بزرگ در اروپا را دارد، اما بیشتر محله‌های آن توانسته‌اند حال و هوای اصلی خود را حفظ کنند.

جاذبه‌های عمده دیدنی در مادرید عبارتند از پالاسیو رئال یا کاخ سلطنتی، پارک رتیرو، موزه باستان‌شناسی، و سه موزه هنری معروف: موزه دل پرادو، موزه ملی مرکز هنری رئینا سوفیا و موزه تایسن-بورنمیسا. شهردار کنونی مادرید آلبرتو رویز گالاردون از حزب مردمی است. کاخ سلطنتی مادرید محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در شهر مادرید می باشد و فقط برای مراسم تشریفاتی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال پادشاه Juan Carlos و خانواده سلطنتی در این کاخ زندگی نمی کنن ، و در Palacio de la Zarzuela در حومه مادرید زندگی می کنن. این کاخ در خیابان Bailén واقع شده. این کاخ همیشه به روی عموم مردم باز است بجز زمانی که برای کارهای رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوارهای داخلی اطاقها با فرسکهای بزرگی از هنرمندان صاحب نام چون رافائل، باتیستا و فرانسیسکو بایو پوشیده شده است که از دور 3 بعدی به نظر میایند و بیشترشان نقشهای اساطیری اند. هر سالن قصر به نام یکی از این خدایان شناخته میشود. همچنین تابلوهای بسیار گران قیمتی هم روی دیوارها خودنمایی میکنند. خصوصا پرتره های فرانسیس گویا که از خاندان سلطنتی کشیده شده است. استایل همه اطاقها روکوکو است.

پارچه رومبلی ها همه گوبلن و کار دست هستند که نام ایزابل و فردیناند روی تمامشان گلدوزی شده است. کاخ سلطنتی مادرید یکی از بهترین دیدنیهای مادرید و جاذبه های گردشگری اسپانیا به شمار میرود. قبل از حمله مسلمانان به اسپانیا الیزابت و فردیناند پادشاه و ملکه اسپانیا بودند که با حمله مسلمانان شکست خوردند و اسپانیا به دست آنها افتاد. در طی قرنها حکومتها و شاهان زیادی عوض شدند و بهسازی های زیادی در این محل صورت گرفت.

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

درباره قصر سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی (Royal Palace ) مادرید (Palacio Real de Madrid) محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا در شهر مادرید است و فقط برای مراسم تشریفاتی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد . با این حال پادشاه Juan Carlos و خانواده سلطنتی در آنجا زندگی نمی کنند ، و در Palacio de la Zarzuela در حومه مادرید زندگی می کنند . Royal Palace در خیابان Bailén واقع شده است . این کاخ همیشه به روی عموم مردم باز است بجز زمانی که برای کارها رسمی دولتی مورد استفاده قرار می گیرد .

قسمت های داخلی کاخ که بر روی بازدید کنندگان باز است :

  • راه پله اصلی
  • تالار ستون ها
  • اتاق تخت پادشاهی
  • سرسرا چارلز سوم
  • اتاق و اتاق خواب چالز سوم
  • اتاق نهار خوری ویژه مراسم جشن و شادی
  • سالن رقص
  • اتاق پذیرایی قرمز
  • و…

این کاخ بزرگ توسط هنرمندانی چون Velázquez, Tiepolo, Mengs, Gasparini, Juan de Flandes, Caravaggio و Goya طراحی و تزئین شده است و در مجموعه های سلطنتی تاریخی اهمیت بسیار زیادی داشته است .

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

قصر سلطنتی مادرید

در این کاخ مکانی به نام تالار ستون‌ها ساخته شده که سقف آن نیز توسط «جیاکوینتو» تزئین شده است. سقف این تالار خورشید را نشان می‌دهد که همه نیروهای طبیعت در حضور آن بیدار و در حال شادی هستند که در واقع تمثیلی از شاه به‌عنوان خدای آفتاب و شعر و موسیقی می‌باشد. در این مکان همچنین یک مجسمه برنزی از چارلز پنجم وجود دارد که توسط «فردیناند باربدین» (Ferdinand Barbedienne) در سال 1846 در پاریس ساخته و توسط «ایزابل دوم» (Isbella II) در این قصر نصب شده است.

اسلحه‌خانه سلطنتی

این اسلحه‌خانه در کنار اسلحه‌خانه سلطنتی وین یکی از بهترین نمونه‌های موجود در جهان است و برخی از سلاح‌های موجود در اینجا در قرن سیزدهم ساخته شده‌اند. یکی از برترین سلاح‌های موجود در این اسلحه‌خانه به چارلز پنجم تعلق دارد که در نبرد «موهلبرگ» (Mühlberg) مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر این، تصویر آن در یک نقاشی مشهور به نام اسب‌سواری که توسط «تایتان» (Titan) کشیده شده نیز آورده شده است.

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

در جلوی قصر هم یک پارک مستطیل شکل بسیار زیبا وجود دارد که مجسمه فیلیپ چهارم در حالت اسب‌سواری در آن گذاشته شده است. این میدان به وسیله گذرگاه‌ها به سه قسمت کلی باغ‌های مرکزی، باغ‌های «کابو نوال» (Cabo Noval) و باغ‌های «لپانتو» (Lepanto) تقسیم شده است.

باغ‌های قصر «کمپو دل مورو» (Campo del Moro) نامیده شده‌اند که به معنی زمین مسلمانان است؛ علت این نامگذاری چادر زدن یک رهبر مسلمان به نام «علی بن یوسف» (Ali ben Yusuf) به همراه سپاهش در سال 1109 در این زمین‌ها برای شکست دادن مادرید بوده است. این باغ‌ها در دوران سلطنت شاه «فلیپ دوم» (Philip II) ساخته شده‌اند اگرچه که ظاهر کنونی آن‌ها در سال 1890 به این شکل درآمده است.

باغ‌های ساباتینی

باغ‌های ساباتینی (Sabatini) به سبک نئوکلاسیک ساخته شده‌اند. طراحی این فضاهای سبز بر مبنای یک سبک متقارن فرانسوی و از سال 1933 توسط دولت جمهوری وقت اسپانیا انجام شده است. داخل محوطه این ‌باغ‌ها با یک استخر مستطیل شکل، چهار فواره و همچنین مجسمه‌هایی از شاهان اسپانیا تزیین شده است.

در کاخ سلطنتی مادرید علاوه‌بر موارد فوق مجموعه‌های نفیس دیگری مانند مجموعه‌ای از ظروف چینی، ساعت‌ها، وسایل منزل و همچنین ظروف نقره برای تماشای عموم گذاشته شده است. این قصر آسیب‌هایی از جنگ‌های داخلی اسپانیا را هم متحمل شد به همین دلیل در قرن بیستم دوباره بازسازی و ترمیم گردید. کاخ سلطنتی مادرید یکی از زیباترین قصر‌های اروپا و همچنین از برترین جاذبه‌های توریستی شهر مادرید محسوب می‌شود.

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

کاخ سلطنتی مادرید

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا