دسته‌بندی نشده

جاذبه های گردشگری لوزان سوئیس

مناطق دیدنی شهر لوزان

لوزان شهری مملو از آرامش و زیبایی های طبیعی است و در کشور سوئیس قرار دارد. این شهر در کوچه پس کوچه های خودش خانه های رنگارنگ زیادی وجود دارد که برای تماشای آنها ساعت ها وقت هم کم است. در واقع شهر لوزان بخش فرانسوی زبان کشور در سوئیس است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

لوزان دومین شهر بزرگ سوئیس بعد از ژنو است. این شهر پر از آرامش که بر روی سه تپه قرار دارد، در غرب سوئیس قرارگرفته است و از یک‌سو با دریاچه ژنو و از سمت مقابل با کوه‌های آلپ محصور شده است.

موقعیت جغرافیایی شهر لوزان

لوزان سوئیس شهری در ناحیه ی روماندی – بخش فرانسوی زبان – کشور سوئیس است. این شهر گردشگری در غرب سوئیس و در ساحل دریاچه ی ژنو قرار دارد. لوزان چهارمین شهر پرجمعیت کشور سوئیس به شمار می رود. این شهر در فاصله ی شصت و دو کیلومتری شهر ژنو قرار دارد. تعدادی از بهترین پیست های اسکی دنیا در ارتفاعات این شهر قرار دارند. لوزان دارای شور و نشاط و جنب و جوش یک شهر توریستی ، تجاری و ورزشی و سنتی است. مقر اصلی کمیته ی بین المللی المپیک در این شهر قرار دارد. لوزان دارای جاذبه های تفریحی و گردشگری بسیاری است که هر ساله خیل انبوهی از جهانگردان را مجذوب خود می کنند.

طبیعت

آب و هوای شهر لوزان در سوئیس

به طور کلی سوئیس به دلیل اینکه کشور کوهستانی است و در اتفاعات قرار دارد همواره دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی است. تقریبا نیمی از سال در این شهر باران می بارد. بهترین زمان سفر به این شهر سوئیسی در طول تابستان است و بین ماه های مرداد تا شهریور است.

هزینه ی اقامت در شهر لوزان

به منظور اقامت در شهر لوزان انتخاب های چندانی پیش روی شما نیست، اما همان تعداد کم به اندازه ای دارای امکانات خوب و عالی هستند که به یاد ماندنی ترین اقامت در سفر را برایتان به ارمغان می آورد. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

لوزان

جاذبه های دیدنی در شهر لوزان

کلیسا جامع لوزان

یکی از محبوب ترین جاذبه های شهر لوزان کلیسای جامعی است که در آن قرار دارد. قدمت این کلیسا به قرن دوازدهم بر می گردد و دارای سبک گوتیک است. نمای داخلی و خارجی این کلیسا به اندازه ای زیباست که شهر لوزان را همه با این کلیسا می شناسند. در سال ۱۱۷۰ ساخت این کلیسا آغاز شد و در نهایت در سال ۱۲۱۵ معمار دیگری کار ساخت آن را به پایان رساند. حتما در سفرتان به لوزان از این موزه دیدن فرمایید.

موزه المپیک لوزان

بازی‌های المپیک هزاران سال است که محبوب همه‌ی مردم جهان است. از سالهای دور تاکنون کمیته‌ای که در خصوص برگزاری این بازی‌ها تصمیم‌گیری می‌کند در سوئیس قرار دارد. به همین دلیل موزه‌ای با همین نام در لوزان قرار دارد که آثار باقی‌مانده از اولین دوره‌های المپیک که در یونان برگزار می‌شده تا آخرین دوره‌ها در آن به نمایش گذاشته‌شده است. اگر آرزوی حمل مشعل المپیک را دارید حتماً به این موزه بروید، در قسمتی از آن مشعل المپیک را می‌توانید چند قدمی جابه‌جا کنید. بیش از ده هزار اثر در بخش‌های لباس‌های ورزشکاران، وسایل ورزشی و پوسترهای المپیک در این موزه باشکوه نگهداری می‌شود. این موزه در پارکی بزرگ قرارگرفته است و هرساله بیش از دویست و پنجاه‌هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

قصر رومین لوزان

این قصر در سال هزار و نهصد میلادی به فرمان گابریل د رومین ساخته شده است. سبک معماری این قصر الگو برداری شده از کاخ های دوران رنسانس شهر فلورانس ایتالیاست. این قصر دارای چندین موزه ، دانشگاه و کتابخانه است و یکی از دیدنی ترین آثار گردشگری لوزان سوئیس به شمار می رود.

قصر

میدان پَلو لوزان

میدان (Palud) میدانی با نمادی زیبا و آب‌نمایی قدیمی که در بخش قدیمی شهر لوزان قرارگرفته است. معروف‌ترین ساختمان در نزدیک این میدان ساختمان شهرداری این شهر است که در قرن پانزدهم ساخته‌شده است. در میان میدان حوضی دایره‌ای شکل قرارگرفته است و دور آن را سکوی پهنی احاطه کرده است. بیشتر اوقات مردم بر روی این سکو می‌نشینند و استراحت می‌کنند. در روزهای شنبه و چهارشنبه در اطراف میدان بازارچه‌ای محلی برگزار می‌شود که انواع محصولات کشاورزی، سبزی‌ها، غذاها و شیرینی‌های محلی و حتی برخی صنایع‌دستی در آن به فروش می‌رسد. در میان حوض مجسمه‌ای زیبا از یک مرد قرار دارد که لباس مربوط به قرن چهارده به تن دارد و در دست راست یک شمشیر برافراشته را رو به بالاگرفته است و در دست چپ یک ترازو در دست دارد. مردم سوئیس این مجسمه را نماد عدالت می‌دانند.

قلعه اوشی لوزان

قلعه اوشی قلعه‌ای عظیم و زیباست که از قرن دوازدهم تاکنون در شهر لوزان مانند نگینی می‌درخشد. این قلعه بین دو بندر قدیمی و جدید شهر قرار گرفته است. در اطراف قلعه اوشی که امروزه به‌عنوان یک هتل مجلل مورد استفاده قرار می‌گیرد، هتل‌های بزرگ و زیبای دیگری نیز قرار گرفته‌اند. زیبایی این منطقه تنها به ساختمان رنگارنگ هتل‌ها محدود نمی‌شود بلکه جاده‌هایی از گل که هتل‌ها و قلعه را به بندرها متصل می‌کند جذابیت این منطقه را صدچندان کرده است. عهدنامه صلحی بین ترکیه، یونان و متحدان در سال 1923 در این قلعه منعقدشده است. قرار گرفتن قلعه اوشی در قسمت آرام و بی‌هیاهوی شهر علتی دیگر بر محبوبیت آن هست.

پیست‌های اسکی لوزان

محال است که به لوزان سفر کنید و وسوسه اسکی کردن به سراغتان نیاید. در اطراف شهر لوزان بیش از 19 پیست‌ اسکی بزرگ و زیبا وجود دارند که پیست های اسکی روشرز، له گاکونز، لیسن، اووروناز، راتول شتل و مورگینس از مشهورترین آنها هستند.

لوزان

موزه تاریخ لوزان

موزه در کاخ اسقف برپاست که مربوط به قرن یازدهم می باشد. این موزه از سال ۱۹۱۸ تا به اکنون تاریخ شهر لوزان را به نمایش می گذارد و گردشگران می توانند با تاریخ این شهر به طور کامل آشنا شوند. جالب ترین قسمت موزه به اعتقاد بسیاری ماکتی زیبا از شهر لوزان در قرن شانزدهم است که در سال ۱۶۳۸ ساخته شده است. این موزه تاریخی ۵۵۰.۰۰۰ قطعه اثر تاریخی رو در خودش جای داده است. گهگاهی در این نمایشگاه جشنواره هایی برگزار می گردد.

محله فلون لوزان

این محله بخشی مدرن‌تر از لوزان است که طراحان و معماران، ساختمان‌هایی فوتوریستی و جدید را در آن ساخته‌اند. محله ی فلون همیشه محیطی سر زنده و رنگارنگ است و پر از مغازه‌ها، رستوران‌ها، اداره‌ها، گالری طراحان و حتی استودیوی هنرمندان هم نیز می باشد. در فلون اغلب مردمی را می‌بینید که در کافه‌ها یا روی نیمکت‌های خیابان نشسته و به معاشرت مشغول هستند.

راه آهن و موزه بلونی چامبی لوزان

سواری با قطاری قدیمی که با موتور بخار کار می کند و تماشای مناظر اطراف می تواند تجربه ای متفاوت در لوزان برایتان باشد. علاوه بر این دکوراسیون داخل قطار و ایستگاه های قدیمی همه حس و حال جالبی را منتقل می کند و برای عکاسی هم بهترین فرصت می باشد. البته این ریل راه آهن قسمتی از موزه قطارها است.

سوئیس

قلعه سنت مییر لوزان

این قلعه یکی از میراث ملی سوئیس و در حال حاضر یکی از دفاتر دولتی لوزان است که در قرن سیزدهم ساخته شده است. هرچند که بازدید اون برای عموم ممکن نیست اما تماشای قلعه از بیرون، محوطه زیبا و منظره ای که بللای تپه وجود داره ارزش زمان گذاشتن و عکاسی را دارد.

اِسکَلیه دو مارشه لوزان

همان‌طور که در ابتدا گفتیم شهر لوزان بر روی سه تپه قرارگرفته است و پله‌های زیادی در تمام شهر دیده می‌شوند که سبب پیوند بین مناطق شده‌اند. اِسکَلیه دو مارشه زیباترین پله‌های شهر هستند که آن‌ها را مقابل کلیسای جامع خواهید یافت. این پله زیبا در قرن سیزدهم ساخته‌شده است، کافه‌ی قدیمی “لو بربر” (Le Barbare) با امکان پذیرایی در فضای باز تقریباً در یک‌سوم بالایی پله‌ها قرار دارد. پیشنهاد می‌کنم با نوشیدن یک قهوه نشاط پله نوردیتان را چند برابر کنید. در سمت دیگر پله‌ها میدان پَلو قرار گرفته است. هنگامی‌که از این پلکان زیبا عبور می‌کنید از تماشای ساختمان‌های قدیمی اطرافش غافل نشوید.

موزه هنرهای خام یا موزه ژان دو بوفه لوزان

موزه هنرهای خام در ابتدا در سال 1976 با اهدای آثار هنری Jean Dubuffet که هنرمندی فرانسوی بود آغاز به کار کرد. این آثار بیش از پنج هزار عدد بودند ولی در حال حاضر بیش از 15000 اثر هنری از هنرمندانی که بدون تعلیم و با خلاقیت آثار هنری بزرگی خلق کرده‌اند در این مکان نگهداری می‌شود. بخش‌های مختلف این موزه عبارت‌اند از مجسمه، نقاب، نقاشی و سایر آثار است. ویژگی خاص موزه این است که به دلیل ورود آثار جدید با موضوعات جدید چیدمان آثار به‌صورت موضوعی همیشه در حال تغییر است. به عقیده کارشناسان این موزه نقطه عطفی در تاریخ هنر دنیا است.

بایدها و نبایدها در شهر لوزان

  • لوزان در کل شهر امنی است و نیازی به نگرانی بابت امنیت در این شهر وجود ندارد. اما سعی کنید شب ها دیر وقت تنهایی از خانه خارج نشوید.
  • در مکان های عمومی هرگز بلند صبحت نکنید! مخصوصا زمانی که در حال صحبت با تلفن همراه هستید.
  • حتما برای صدا کردن افراد فامیلی آنها را بگویید. مگر اینکه شخص به شما اجازه بردن نام کوچکش را داده باشد.
  • دادن انعام در رستوران ها و هتل ها اجباری نیست.
  • هنگام غذا خوردن دو دستتان را بر روی میز قرار دهید. همچنین در پایان غذا رسم بر این است که چاقو و چنگالتان را کنار هم بگذارید.

separator line

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به ویتنام و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن

از هزینه های سفر به هامبورگ بیشتر بدانید!

۸ باور اشتباه در مورد تنها سفر کردن خانم ها

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا