دسته‌بندی نشده

جاذبه های گردشگری فرانسه ، دیدنی های فرانسه

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

هشت مورد از زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

اگر به لیست سفر بسیاری از گردشگران نگاهی بیندازید خواهید دید که فرانسه یکی از مکان‌هایی است که حتما در لیست این افراد وجود دارد و یک دلیل مشخص برای این موضوع این است که کشور فرانسه خود به‌تنهایی زیباترین مکان‌های جهان را در خود جای‌داده است. البته کشورهای زیادی وجود دارند که در عنوان یادشده می‌توانند با فرانسه رقابت کنند اما چشم‌اندازهای بی‌نظیر این کشور اروپای شرقی از ارتفاعات کوه‌های آلپ گرفته تا دره سرسبز لویر و سواحل کوت دازور نشان می‌دهند که نباید در این خصوص بحثی داشت.با دلگرم همراه باشید.

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

دیدنی های فرانسه

برج ایفل

شاید برای هرکسی میسر نباشد که از کوه آیگویل دو میدی بالا برود بااین‌حال اگرچه برج ایفل به‌اندازه این کوه پر ارتفاع نیست اما می‌تواند چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را از شهر پاریس ارائه کند. برج ایفل به‌نوعی نماد کشور فرانسه محسوب می‌شود و با ایستادن بر روی آن در ارتفاع 324 متری از سطح زمین قرار خواهید داشت. حتی اگر از بالای میدان شان دو مارس و یا دیگر ساختمان‌های بلند اطراف نگاهی به این سازه عظیم بیندازید به این نکته پی خواهید برد که برج ایفل سمبل فرانسه است.

این برج در سال 1889 به‌صورت موقت و برای نمایشگاه جهانی ساخته‌شده بود و پس از چندی موردتوجه بسیاری از مردم قرار گرفت و محبوب شد تا جایی که هنوز هم پابرجا است. برج ایفل مکانی ایده‌آل برای تماشای شهر پاریس هم در روز و هم در شب می‌باشد. این برج که خود بخش مهمی از نمای ظاهری پاریس به شمار می‌آید معمولا چراغ‌هایش در هنگام شب روشن می‌شوند. لازم به ذکر است که برج ایفل پربازدیدترین بنای جهان محسوب می‌شود.

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

پروانس (Provence)

پروانس در حقیقت بخشی از منطقه پروانس آلپ-کوت دازور (Provence-Alpes-Cote d’Azur) در کشور فرانسه است که باید بدانید این منطقه بزرگ رشته کوه آلپ، کوت دازور (French Riviera) و بسیاری از بخش‌های تاریخی پروانس را هم در برگرفته است. پروانس تا پیش از 1400 میلادی جزئی از کشور فرانسه بحساب نمی‌آمد و حتی اکنون نیز این منطقه دارای فرهنگ و زبانی متمایز از دیگر نقاط این کشور است. بسیاری از بخش‌های پروانس بافت روستایی خود را حفظ کرده و امکانات پایینی دارند.

در این میان ناحیه آکیتن به علت داشتن خاکی حاصلخیز بسیار معروف است. همچنین این ناحیه از آب‌وهوای مدیترانه‌ای بهره می‌برد که آن را تبدیل به مکان مناسبی برای رشد درختان انگور، زیتون و گیاه اسطوخودوس کرده است. اگر در اواسط فصل تابستان سفری به این منطقه از فرانسه داشته باشید آن را همانند ویترینی رنگارنگ از محصولات متنوع خواهید دید. چیزی مانند تصویر پایین که در آن مزرعه‌ای بزرگ از گیاه اسطوخودوس به نمایش گذاشته‌شده و رنگ بنفش به ‌همراه نور خورشید زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. در بخشی‌هایی از پروانس شما می‌توانید شهرهای کوچک قرون‌وسطایی، کلیساها و قلعه‌هایی را تماشا کنید که پس‌زمینه‌ای پرطراوت و رنگارنگ برای شهر ساخته‌اند.

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

جاذبه های گردشگری فرانسه ، دیدنی های فرانسه

قلعه هیل (Hill) در شهر نیس

زمانی که از چشم‌‌اندازهای بی‌نظیر ریویرای فرانسه صحبت می‌کنیم باید اشاره‌ای هم به چشم‌انداز شهر نیس از روی قلعه هیل داشته باشیم. درگذشته‌های دور از این قلعه به‌عنوان ارگ یا مکانی نظامی برای حفاظت از شهر استفاده می‌شد اما امروزه این ارگ تبدیل به مکانی شده که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. قلعه هیل ازجمله مکان‌هایی است که در سفر به کشور فرانسه حتما باید از آن بازدید کنید.

این قلعه عظیم چشم‌انداز زیبایی را رو به شهر نیس و جاذبه‌های گردشگری آن، همچون بندر قدیمی و پرومناد دز آنگله (Promenade des Anglais) ارائه می‌کند. در هر زمانی از روز از طلوع تا غروب خورشید که به قلعه هیل مراجعه کنید با نمایی خارق‌العاده و چشم‌نواز مواجه خواهید شد. اگر از بالای این قلعه به سمت دریا نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که چگونه آسمان و دریا با هم گره می‌خورند و تماشای درختان نخل در کنار خط ساحلی با شن‌های سفید هم تجربه‌ای متفاوت برایتان رقم خواهد زد. خانه‌های رنگارنگی را تماشا کنید که در زیر نور خورشید زیبا‌تر به نظر می‌رسند.

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

کوه کله قند در ریودوژانیرو

این کوه با ارتفاع 396 متر در شهر ریودوژانیرو در کشور برزیل قرار داد. ارتفاع این کوه از سطح دریا 1400 متر است. شما می‌توانید با تله کابین به قله این کوه صعود کنید و مناظر زیبایی را که زیر پای شما هستند مانند خلیج گوانابارا، ساحل کوپا کابانا و… مشاهده کنید. کوهنوردان ترجیح می‌دهند به جای اینکه با تله کابین به قله برسند، خودشان این مسیر را بپیمایند. اما چرا کوه را این چنین نام گذاری کرده اند؟ عده ای معتقدند علت نامگذاری این کوه شکل ظاهری آن است که شبیه کله قند است. عده ای دیگر هم می‌گویند نام کوه از زبان سرخ پوستی گرفته شده و به معنی «کوه بلند» است.

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

مون سن-میشل (Mont Saint-Michel)

این جاذبه گردشگری در کشور فرانسه کمتر شناخته‌شده است؛ اما باید بدانید که مون سن-میشل در حقیقت دومین سمبل این کشور پس از برج ایفل که در بالا به آن اشاره کرده‌ایم است. این جزیره در نرماندی (Normandy) واقع‌شده و تنها به‌اندازه 1 کیلومتر از ساحل فاصله دارد. مون سن-میشل از زمان‌های بسیار دور دارای موقعیتی استراتژیک در فرانسه بوده است. صومعه بزرگی که امروزه در این مکان می‌بینید در صده 700 میلادی ساخته‌شده و این بنا نمونه‌ای از ساختار جامعه در آن زمان را نشان می‌دهد.

ساختاری که در آن خداوند در بالا، عبادت‌کنندگان و مردانی که در کلیسا به ارائه خدمات می‌پردازند در زیر آن، سپس سالن‌های بزرگ برای زندگی اشراف و پس آن‌‌هم عوام، کشاورزان و ماهیگیران در پایین قرار دارند. امروزه در هرسال بیش از 3 میلیون نفر از مون سن-میشل بازدید می‌کنند. این مکان توسط آب احاطه‌شده و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای رو به اقیانوس دارد که این امر باعث شده معماری مون سن-میشل زیباتر به نظر برسد؛ اما باید گفت که در هنگام شب و با روشن شدن چراغ‌های بنا با چشم‌اندازی مواجه خواهید شد که زیبایی دوچندانی دارد.

زیباترین چشم‌اندازها در کشور فرانسه

دون دو پیلا (Dune Pilat)

با مشاهده تصویر پایین ممکن است تصور کنید که ما قصد داریم جایی در ربع‌الخالی (Rub’ al-Khali) و یا صحرای بزرگ آفریقا را به شما معرفی کنیم. مکانی که در آن تپه‌های ماسه‌ای فراوانی به چشم می‌خورند به‌نوعی دریایی از شن و ماسه زیر آسمان آبی تشکیل‌شده است. باید گفت که اینجا دون دو پیلا بوده و ناحیه‌ای خارق‌العاده در جنوب کشور فرانسه می‌باشد. احتمالا حتی اکنون هم این موضوع را باور نکرده‌اید، اما باید بدانید که کاملا حقیقت دارد. دون دو پیلا پر ارتفاع‌ترین تپه‌های شن و ماسه‌ای در تمام اروپا را در خود جای‌داده است.

این مکان در حدود 60 کیلومتری بوردو قرار دارد و جریان باد اقیانوس اطلس موجب جمع شدن 60 میلیون مترمکعب شن و ماسه و ایجاد توده‌ای با ارتفاع 110 متر نسبت به سطح دریا در امتداد ساحل شده است. این جزیره در هرسال بیش از 1 میلیون نفر گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند. با صعود به بالای این تپه شنی چشم‌انداز وسیعی از خلیج آرکاشون (Arcachon) و لتست دو بوک (La Teste-de-Buch) در جنگل لاندس (Landes) خواهید داشت. لازم به ذکر است جنگل لاندس در حقیقت بزرگترین جنگل دریایی در اروپا به شمار می‌آید و بازدید از آن تجربه‌ای خاطره‌انگیز در زندگی هرکسی خواهد بود. می‌توانید با تور فرانسه، از این مکان زیبا دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری فرانسه ، دیدنی های فرانسه

منبع:کافه گردش,دور و نزدیک

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا