دسته‌بندی نشده

تپسی کباب – غذایی که باهاش انگشتاتم میخوری

طرز تهیه تپسی کباب غذای خوشمزه ترکیه ای

تپسی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ترکیه است که در سراسر جهان به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با دلگرم همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تپسی کباب

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
بادمجان ۵ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۶ عدد متوسط
پیاز ۲ عدد متوسط
سیر ۳ حبه
فلفل سبز تند ۴ عدد
پیازچه و جعفری ½ پیمانه
روغن زیتون به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار کافی

تپسی کباب

دستور پخت تپسی کباب

برای تهیه تپسی کباب ترکیه ای ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت ورقه ای از قسمت طولی بادمجان ها برش می زنیم. در ادامه مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم تا روغن کمتری جذب کنند.
در این مرحله پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم، پس از گرفتن آب اضافی شان به یک کاسه مناسب منتقل می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به کاسه حاوی پیاز اضافه می کنیم.
حالا سیر، جعفری و پیازچه را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه مواد اضافه می کنیم. در ادامه مواد کباب را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با دست مانند کباب کوبیده ورز می دهیم تا کاملا چسبناک و منسجم شوند.

در این مرحله روی کاسه حاوی مایه کباب را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. در همین پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و آنها را به صورت ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.
پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون یا روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم.

تپسی کباب

حالا انرا مانند کوفته به صورت بیضی شکل در دست حالت می دهیم و در روغن می اندازیم و سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه کباب را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه بادمجان ها را آبکشی می کنیم و آنها را نیز سرخ می کنیم.
در این مرحله کباب های سرخ شده را به همراه بادمجان ها داخل یک ظرف مناسب فر قرار می دهیم و گوجه فرنگی خرد شده را روی مواد می ریزیم. در ادامه فلفل های سبز را هم خرد می کنیم و در بین مواد قرار می دهیم.
فر را از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کباب را به مدت ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا آب اضافی گوجه فرنگی کشیده شود و کباب به روغن بیفتد. در پایان کباب را به همراه کته سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا