دسته‌بندی نشده

تویتر (Twitter) چیست و چکار می کند ؟

توییتر چیست ؟

توییتر (به انگلیسی: Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و سرویس ارائه دهندهٔ میکروبلاگ که در آن افراد در پیام های کوتاه به اندازه (280 حرف) به نام توییت با هم ارتباط برقرار می کنند.

کاربرانی که در توییتر ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند توییت ارسال کنند، و جواب بدهند و همچنین آنها را لایک کنند اما کاربران ثبت نام نشده فقط می‌توانند توییت‌ها را مشاهده کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق وبگاه توییتر، پیامک یا نرم‌افزار کاربردی تلفن همراه به توییتر دسترسی داشته باشند.

توییت کردن یعنی نوشتن یک پیام شامل عکس – متن – صوت و ویدیو در صفحه شخصی خود برای هر کسی است که شما را در توییتر دنبال می کند، با این امید که کلمات شما برای یکی از مخاطبان مفید و جالب باشد.

توییتر در مارس ۲۰۰۶ به دست جک دورسی، «Noah Glass»، بیز استون و اوان ویلیامز ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.

شرکت توییتر در سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا است و نیز در بیش از ۲۵ کشور جهان دفتر مرکزی دارد.

در سال ۲۰۱۳، توییتر یکی از ده وبسایت برتر در فهرست محبوب‌ترین وبگاه‌ها اعلام شد و همچنین، به عنوان «پیامک اینترنتی» توصیف شده‌است.

از سال ۲۰۱۸، توییتر ماهانه بیش از ۳۲۱ میلیون کاربر فعال دارد. همچنین از سال ۲۰۱۵ تا به امروز، توئیتر بحث و اخبار گسترده‌ای را برای اطلاع‌رسانی سیاست‌های ایالات متحده به وجود آورده‌است. در حین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا سال ۲۰۱۶، توییتر بزرگترین منبع اخبار مربوط به روز بود که ۴۰ میلیون توییت مربوط به انتخابات ساعت در ساعت ۱۰ شب به وقت تهران (منطقه زمانی شرقی) ارسال شد.

توییتر با شعار «چه کار می‌کنید؟» (به انگلیسی: ?What are you doing) پا به میدان وب ۲٫۰ گذاشت امّا در نوامبر سال ۲۰۰۹ میلادی این شعار به «چه چیزی در حال رخ دادن است؟» (به انگلیسی: ?What’s happening) تغییر کرد.

شبکه اجتماعی تویتر

در توییتر افزون برفرستادن نوشتار می‌توان فیلم، عکس و صدا نیز فرستاد.

شبکه اجتماعی تویتر

توییتر در لغت به معنی جیک‌جیک‌کردن (جوجه است) است. و تویت کردن یعنی فرستادن یک جیک جوجه است !

چرا مردم توییت می کنند ؟

ثبت‌نام در توییتر رایگان است و راه‌های متفاوتی برای فرستادن توییت وجود دارد و از راه موبایل هم در دسترس می‌باشد و برنامه‌های بسیاری برای دسترسی به آن موجود است.

می‌توان مطالب افرادی را دنبال کرد. توییتر با فلسفهٔ به اشتراک گذاشتن وضعیت افراد به دوستان و اطرافیانشان شروع به کار کرد اما بیشتر از این حد کاربردی شد و در خبررسانی به یک ابزار کاربردی مفید تبدیل شده‌است.

در توییتر می‌توان نوعی برون‌ریزی اتفاقی ذهن را انجام داد، یعنی هر آنچه در اطراف در حال اتفاق افتادن است، به‌طور ناخودآگاه می‌تواند موجب شود تا یک توییت به توییتر ارسال گردد. توییتر و جابه‌جایی آزاد داده‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی در جهان داشته باشد.

مردم به دلایل مختلف علاوه بر به اشتراک گذاشتن افکارشان توییت می‌فرستند: غرور، جلب توجه، تبلیغات ، یا کسالت خالص ! اکثریت قریب به اتفاق توییترها به صورت تفریحی و جذب مخاطب فعالیت می کنند.

با این حال، تعداد فزاینده ای از کاربران توییتر محتوای مفیدی را ارسال می کنند و این ارزش واقعی توییتر است. این جریانی از به روز رسانی های سریع از دوستان، خانواده، دانشمندان، روزنامه نگاران ,و کارشناسان را ارائه می دهد. این افراد را قادر می‌سازد تا به روزنامه‌نگاران آماتور در زندگی مجازی خود تبدیل شوند و مطالبی را که در روزگارشان جالب بوده است را، توصیف و با دیگران به اشتراک بگذارند.

حتماً بخوانید:

توییتر به عنوان یک ابزار بازاریابی

هزاران نفر با استفاده از توییتر خدمات استخدامی، کسب و کارهای مشاوره و فروشگاه های خرده فروشی خود را تبلیغ می کنند و کار می کند.

تویتر

توییتر به عنوان یک ابزار پیام رسانی اجتماعی

بله، توییتر یک رسانه اجتماعی است، اما چیزی فراتر از پیام رسانی فوری است. توییتر در مورد کشف افراد جالب در سراسر جهان است. همچنین می تواند در مورد ایجاد یک دنبال کننده از افرادی باشد که به شما و کار یا سرگرمی های شما علاقه مند هستند و سپس هر روز مقداری ارزش دانش را برای آن دنبال کنندگان فراهم کنید.

توییتر با سایر ابزارهای اجتماعی از جمله اینستاگرام، اسنپ چت و مسنجر به خوبی کار می کند. به عنوان مثال، اگر یک توییت را دوست دارید و می خواهید آن را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، روی توییت ضربه بزنید، سپس روی نماد اشتراک گذاری ضربه بزنید و استوری اینستاگرام را انتخاب کنید. توییت به عنوان بخشی از استوری اینستاگرام شما ظاهر می شود. (این ویژگی در حال حاضر فقط در iOS پشتیبانی می شود).

چرا افراد مشهور توییتر را دوست دارند؟

توییتر به یکی از پرکاربردترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی تبدیل شده است زیرا هم شخصی و هم سریع است. افراد مشهور از توییتر برای ایجاد ارتباط شخصی با طرفداران خود استفاده می کنند.

کیتی پری، الن دی جنرس و دیون وارویک از جمله کاربران معروف توییتر هستند. به‌روزرسانی‌های روزانه آن‌ها حس ارتباط با فالوهایشان را تقویت می‌کند

تاریخچه و ایده ساخت توییتر

توییتر یک پروژه بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد. نمونهٔ اولیهٔ توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخهٔ کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۶ معرفی شد اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرار گرفت.

این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در مارس ۲۰۰۷ برندهٔ وب اواردز جشنوارهٔ جنوب از جنوب غربی در بخش وبلاگ شد.

دفتر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو است، ولی هم‌اکنون توییتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعالیت است. سرورهایی نیز در سن‌آنتونیو و بوستون دارد. این شرکت ابتدا در کالیفرنیا به ثبت رسید.

توییتر در نوامبر ۲۰۰۹ استراتژی اطلاعاتی-شبکه‌ای و اخبارش را با تغییر پرسش پرسیده شده از کاربرها جهت به روزسازی وضعیت‌ها از «چکار داری می‌کنی؟» به «چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟» تغییر داد.

جک دورسی بنیانگذار و مالک تویتر

جک دورسی

جک دورسی به عنوان مدیر عامل اجرایی، استارت‌آپ توییتر را با استفاده از دو دوره بودجهٔ سرمایه توسط سرمایه‌گذاری خطرپذیر راه‌اندازی کرد.

در ۱۶ام اکتبر سال ۲۰۰۸، ویلیامز نقش مدیرعامل را بر عهده گرفت و جک دورسی رئیس هیئت مدیره شد.

در ۴ام اکتبر ۲۰۱۰، ویلیامز اعلام کرد که از سمت مدیرعامل کناره‌گیری می‌کند و سپس دیک کستالو، مدیر ارشد پیشین توییتر، مدیر عامل شرکت شد. در تاریخ ۴ام اکتبر سال ۲۰۱۰، ویلیامز اعلامیه‌ای را منتشر کرد که می‌گوید در این شرکت خواهد ماند و «کاملاً روی استراتژی محصول تمرکز خواهد کرد».

برق گزارش نیویورک تایمز، وقتی ویلیامز از از آن‌ها دور شد، «آقای دورسی و آقای کستالو روابط نزدیکی را با یک دیگر ایجاد کردند». مطابق مجلهٔ پی‌سی مگزین، ویلیامز «دیگر درگیر فعالیت‌های روزانه در این شرکت نبود». وی بر توسعهٔ استارتاپی نو متمرکز شده بود و به عضویت هیئت مدیرهٔ توییتر درآمد و قول داد که «از هر راهی که بتوانم کمک خواهم کرد». نخستین توییت در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ در ساعت ۹:۵۰ بعد از ظهر توسط جک دورسی یکی از بنیان‌گذاران توییتر نگاشته شد. در سال ۲۰۱۱، استون هنوز در توییتر بود اما با «AOL» به عنوان مشاور «تلاش‌های داوطلبانه و بشردوستانه» همکاری می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا