دسته‌بندی نشده

تفاوت آب معدنی و آب آشامیدنی تصفیه شده در چیست؟

فرق بین آب معدنی با آب آشامیدنی تصفیه شده چیست؟

  • سه آب مهم برای نوشیدن کدامند؟
  • آب معدنی یا آب لوله کشی شهری کدام بهتر است؟
  • آیا استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بهتر است یا خریدن آب بطری شده؟

بدلیل حس بی اعتمادی و پیروی از یک الگوی قدیمی به کیفیت آب لوله کشی شهری، باعث شده تا اکثر شهروندان خود را به خرید آبهای بطری عادت دهند.

این پدیده گاها به دلایل نامفهومی منجر می شود و علت اصلی آن مشخص نیست، با وجود آنکه سالانه در کشورمان سازمان بهداشت آب اقدام به تهیه گزارش و نمونه برداری از آب های شهری می کند و در اکثر موارد گزارش مثبتی از کیفیت آب شرب شهروندان تهرانی ارائه می دهد ولی با این وجود تقاضا برای خرید آبهای بطری شده پلاستیکی روز به روز افزایش می یابد.

آب بطری شده پلاستیکی

این آبها امروزه با دو مفهموم متفاوت که با نام های آنها آشنا هستید به بازار عرضه می شوند، آب معدنی و آب آشامیدنی. اما بیایید کمی بیشتر درباره آنها بدانیم، پس درادامه این مقاله با دلگرم همراه باشید.


آب معدنی چگونه بدست می آید؟

آب معدنی همانطور که از اسمش پیدا است، از آب های چشمه های طبیعی بدست می آید، بدلیل وجود منابع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، منگنز و … به آنها آب معدنی گفته می شود، حال ممکن است این آبها دارای مقادیر کمی ناخالصی باشند که با استفاده از فیلترهای ارزان قیمت و عبور از اشعه ی ماوراء بنفش علاوه بر ضدعفونی و میکروب زدایی، از لحاظ طعم ، مزه و بو نیز بواسطه فیلترهای کربنی و میکرونی بهبود پیدا میکنند.

آب آشامیدنی چیست؟

آب آشامیدنی به آبی گفته می شود که یا از طریق آب چاه و یا تصفیه کردن آب لوله کشی بدست می آید، آنها را با استفاده از فیلترهای گرانقیمت و دستگاههای تصفیه آب صنعتی به آب مناسب برای نوشیدن تبدیل می کنند و درون بطری میریزند که به این نوع آب، ” آب آشامیدنی” گفته می شود.

آب معدنی بهتر است یا آب تصفیه شده؟

آب لوله کشی شهری

در اکثر شهرهای ایران مخصوصا شهرهای بزرگ کیفیت آب لوله کشی شهری بمراتب از سایر نقاط بهتر و راضی کننده تر است، اما ما نیز میدانیم در برخی از شهرهای دیگر و یا اطراف همان شهرهای بزرگتر مناطقی وجود دارند که مردمان آن ناحیه دسترسی به آب تمیز و سالم ندارند. این برای ما جای نگرانی دارد که بسیاری از شهروندان در خطر بیماریهای ناشی از مصرف آب آلوده قرار خواهند گرفت.

جدول استاندارد شماره 1053 آب آشامیدنی ملی ایران :

تصفیه آب


آب لوله کشی شهر تهران بزرگ

شهر تهران بزرگ دارای چندین تصفیه خانه است که این تصفیه خانه ها آب های حاصله از پشت سد را از لحاظ میکروبی و غلظت مواد آلاینده آب، بررسی کرده و سپس توسط تلمبه خانه ها از طریق لوله های زیرزمینی به منازل شهروندان هدایت می کنند،

اما ممکن است آب در این مسیر طولانی بواسطه فرسوده بودن لوله ها و ورود آلوده کننده های خاک به آنها و یا قدیمی و فرسوده بودن تاسیسات بکار رفته در اکثر خانه های شهری از لحاظ مزه یا بو دچار تغییراتی گردد، این تغییرات، اکثر شهروندان تهرانی را به فکر خرید دستگاه تصفیه آب خانگی می اندازد اما استفاده از سیستم های آب تصفیه کن علاوه بر مزایا دارای معایبی نیز می باشند .

طبق گزارش سازمان بهداشت اروپا در سال 2017 حدودا 95% از آب های شهری مورد آزمایش قرار گرفت، نتایج حاصله بسیار شگفت انگیز بود زیرا هیچگونه آلودگی میکروبی که سلامتی شهروندان اروپایی را به خطر اندازد در آب های لوله کشی شهری پیدا نشد.

اما این گزارش باعث نشد که مردم اروپا در سال 2017 مبلغ 280/000/000 میلیارد دلار صرف خرید آب های بطری شده معدنی نکنند! این آمار و ارقام نشان میدهد که علارغم گزارش این سازمان ، مافیای شرکت های تولیدی آب معدنی یا آب های بطری شده آشامیدنی تبلیغات و کمپین های وسیعی برای بدبین کردن ذهن شهروندان به آب لوله کشی براه انداخته اند و متاسفانه در این راه نیز به موفقیت های زیادی رسیده اند.

اگر در منطقه ای زندگی میکنید که آب چاه یا لوله کشی شما مناسب نیست ما به شما 2 پیشنهاد میدهیم، ابتدا قبل از تصمیم گیری بهتر است مقداری از آن آب را به آزمایشگاه بفرستید تا مطمئن شوید آب شرب شما در چه وضعیتی قرار دارد، اگر به این نتیجه رسیدید که آب مصرفی شما سالم است و فقط مقداری املاح رسوبی دارد و یا طعم خوبی ندارد بهتر است از دستگاه تصفیه آب فیلتراسیون استفاده کنید،

این سیستم ها بسیار ارزان بوده و با قیمت کمی میتوانید آنها را تهیه کنید، حال شاید این سوال در ذهنتان باشد اگر آب دارای آلودگی هایی مانند نیترات، انگل، باکتری و … باشد چه نوع دستگاهی باید تهیه کنید؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی که میتوانید برای این منظور خریداری کنید روش اسمزمعکوس یا RO است که بواسطه ی داشتن فیلترهای قوی می تواند هرگونه آب آلوده را تبدیل به آب آشامیدن سالم و گوارا نماید.

تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده

صرفه جویی در مصرف آب

امروزه با توجه به محدود شدن آب های شیرین دسترسی مردمان به استفاده از آن بسیار کم شده، راه های زیادی برای صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد که بهتر است به آنها عمل کنیم، آب یک مایع حیاتی مهم در سیاره ی ماست ولی محدود است، پس بهتر است آب را بهینه و درست مصرف کنیم.


انواع آب معدنی

همه روزه انواع مختلف بطری های آب معدنی را در بازار و سوپر مارکت های شهر میبینیم ؛ نظیر آب معدنی هایی همچون آب معدنی دماوند ، آب معدنی واتا ، آب معدنی سورپرایز ، آب معدنی لاندا ، آب معدنی VOSS ، آب معدنی نستله ، آب معدنی او ، آب معدنی آکوافینا ، آب معدنی دی دی آب معدنی کوهرنگ و دیگر برندهای آب معدنی .

اما آیا این بطری های آب معدنی همان قدر که باید برای سلامت بدن مفید هستند و این بطری ها واقعا از آب معدنی پر میشوند ؟

شرایط تولید آب معدنی کمی دشوار است و سختی آب آشامیدنی باید با استاندارد سلامت جهانی برابری کند اما برخی از این شرایط در آب های معدنی رعایت نمیشوند .

آب معدنی بیشتر به املاح مفیدی که باید در آب آشامیدنی وجود داشته باشد مشهور است اما حقیقتا آنچنان که باید و شاید ، خوب تصفیه و پاکیزه نمیشود و سختی آب معدنی از نرمال و استاندارد بالاتر است زیرا آب معدنی از آب موجود در طبیعت پر میشود که در آن عناصر مضر نیز وجود دارد که از آب حذف نمیگردند .

ضمن این که وجود آب در بطری های پلاستیکی و توزیع آن در سوپرمارکت ها باعث ایجاد دمای نامطلوب در انتقال و حمل و نقل باکس های آب معدنی میشود و این خود برای آب داخل بطری مضر است .

اما جایگزین آب معدنی میتوانیم از چه آب آشامیدنی استفاده نماییم ؟

آب آشامیدنی لوله کشی شهری که خود سرشار از املاح مضر است و نمیتوان برای سلامت بد ا آن استفاده نمود .

فواید آب تصویه

پیشنهاد ما یک دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس است . اما اسمز معکوس چیست ؟ سیستم تصفیه آب آشامیدنی به روش اسمز معکوس بهترین روش تصفیه آب خانگی است که هم برای شرب و هم برای پخت و پز استفاده میگردد .

مزایای آب تصفیه شده RO چیست ؟

آب آشامیدنی تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس RO ، در چندین مرحله فیلتراسیون از املاح مضر کاملا پاکیزه و تمیز میگردد .

طبعا پس از حذف املاح مضر املاح مفید نیز از آب آشامیدنی حذف میشوند ؟

بله ! اما با وجود فیلتر معدنی ساز و غنی ساز املاح معدنی ، در آب آشامیدنی خالص ، به میزان لازم املاح معدنی مفیدی که حذف و تصفیه شده اند برمیگردند و آب آشامیدنی به سالم ترین حالت ممکن روی سینک و با شیر تصفیه آب خانگی جدا از شیر ظرفشویی تحویل داده میشود .

علاوه بر اینها بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی ، مارک و برندی تایوانی دارد و یک دستگاه تصفیه آب تایوانی است که در هفتمین مرحله به قلیایی نمودن آب آشامیدنی میپردازد . چیزی که در بطری های آب معدنی هرگز دیده نمیشود و شما با خرید بطری آب معدنی نمیتوانید از خواص آب آشامیدنی قلیایی استفاده نمایید .

اما خواص آب آشامیدنی قلیایی چیست ؟

خواص آب آشامیدنی قلیایی یونیزه

آب آشامیدنی در دستگاه های آب شیرین کن خانگی ، در آخرین مرحله از فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی ، یونیزه قلیایی میگردد .

با افزایش PH آب آشامیدنی ، آب هم از حالت اسیدیته خارج شده و شما ضررهای آب آشامیدنی اسیدیته را دریافت نخواهید کرد و هم با قلیایی شدن آب آشامیدنی ، باعث خواص آنتی اکسیدانی یا ضد سرطانی آب خواهید شد .

از خواص آب آشامیدنی قلیایی میتوان به جلوگیری از بروز انواع بیماری های گوارشی و به تعادل رسیدن قند و چربی بدن انسان اشاره نمود

اما بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی چیست و چه دستگاه تصفیه آبی بخریم که تمام این مزایا را داشته باشد ؟

معرفی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد

در ایران ، شاید بیش از 50 60 برند و مارک تصفیه آب خانگی و آب شیرین کن وجود داشته باشد ، اما همه این دستگاه ها استاندارد و اورجینال نیستند و بسیاری از آنها از فیلترها و قطعات نامرغوب تشکیل شده اند .

حتماً بخوانید:

آیا آب معدنی فاسد می شود ؟

آیا آب معدنی فاسد می شود ؟

چرا آب معدنی تاریخ انقضا دارد؟ تاریخ انقضا بطری اغلب برای کمک به مدیریت موجودی بر روی بسته بندی ها درج می شوند. این تاریخ ها به خرده فروشان کمک می…

قطعا خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از یک شرکت معتبر امری بسیاری مهم است چون بحث سلامتی شما و عزیزانتان شوخی بردار نیست . شرکت تصفیه آسا با سابقه ای طولانی ، جزو برترین واردکنندگان و عرضه کنندگان دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران است که ارائه خدمات نصب و ارسال رایگان و گارانتی بدون قید و شرط از خصوصیات این شرکت میباشد .

آب آشامیدنی لوله کشی شهری و حتی آب آشامیدنی پر شده در بطری های آب معدنی هیچ کدام کیفیت آب تصفیه شده توسط یک دستگاه تصفیه آب را ندارند ، چون شما نمیتوانید اطمینان پیدا کنید که آن آب ها همان چیزی هستند که برای سلامتی شما مفیدند .

اما یک دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد خیال شما را برای مصرف آب آشامیدنی سالم راحت کرده و به شما این اطمینان را میدهد که مشخصات آب مصرفی شما دقیقا طبق استاندارد جهانی آب میباشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا