دسته‌بندی نشده

تست هوش کارآگاهی با جواب / معمای پلیسی شرلوک هلمز

داستان های پلیسی همیشه یکی از مهیج ترین نوع داستان ها بوده اند که طرفداران بسیاری نیز دارند و همچنین معما هایی که در این رابطه نیز وجد داشته است طرفداران خود را دارد. حال ما در این مطلب شما را با شرلوک هلمز همراه می کنیم تا چند معما را برای ما حل کنید در انتهای این مطلب نیز جواب معماها داده شده است. با ما همراه باشید.

معمای 1 _ ماجرای قتل آقای فلیکس

معمای قتل

آقای فلیکس شنبه شب به قتل رسیده است، پنج نفر دیگر نیز در خانه حضور داشتند: همسر ایشان خانم فلیکس، آشپز، سر خدمتکار، خدمتکار و باغبان. آقای هلمز از آنها خواست تا کاری را که در زمان قتل در حال انجام بوده اند را بازگو کنند.

  • خانم فلیکس گفت در کنار بخاری درحال روزنامه خواندن بوده است.
  • آشپز گفت درحال آماده کردن ناهار بوده است.
  • سر خدمتکار گفت در حال دادن برنامه کار به کارکنان بوده است.
  • باغبان گفت در باغ درخت ها را هرس کرده است
  • و خدمت کار نیز گفت درحال نظافت سرویس بوده است.

قاتل که بود و آقای هلمز چگونه قاتل را پیدا کرد؟ 

نوشته های مشابه

[toggle title=”پاسخ معما 1 _ ماجرای قتل آقای فلیکس” state=”close”] قاتل آشپز بوده است چرا که او گفته بود درحال آماده سازی نهار بوده است اما قتل شب اتفاق افتاده بود!!!

[/toggle]


معمای 2 _ ماجرای قتل مرد پولدار

معمای قتل

فرد پولداری در خانه خود از قسمت پیشانی گلوله خورده و به قتل رسیده بود، آقای هلمز با سه فرزند پسر مقتول جف، جان و جیم که در خانه بودند حرف زد و خواست ماجرا را برای او تعریف کنند. جف گفت که همان شب به همراه جان و پدرش (مقتول) به یک مهمانی رسمی رفته بودند. او گفت آنها به خانه برگشتند و وارد نشیمن شدند، اول پدرو سپس جف و جان وارد شدند. اما وقتی پدر داشت از پله ها بالا می رفت جیمز به اتاق نشیمن وارد شد و پدر را به قتل رساند. جان نیز بر صحبت های جف تاکید کرد و آنها را درست خواند. اما جیم گفت آن شب با دوستانش به پارک رفته بود و وقتی به خانه برگشت دید که پدرش کشته شده است. آقای هلمز بدون فوت وقت به واقعیت پی برد. قاتل که بود و آقای هلمز از کجا این موضوع را فهمید؟ 

[toggle title=”پاسخ معما 2 _ ماجرای قتل مرد پولدار” state=”close”] آقای هلمز گفتند جف و جان دروغ گفته اند. اگر جیم پدرشان را کشته بود، گلوله باید به پشت سرش اصابت می کرد، چون او در حال بالا رفتن از پله ها بوده است و جیم تازه وارد منزل شده است.

[/toggle]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا