دسته‌بندی نشده

ترفند حذف فایل ها در ویندوز 10 بدون اینکه به سطل زباله منتقل شوند

هنگام حذف یک فایل و یا مجموعه ای از فایل ها یا پوشه هایی از کامپیوتر، ویندوز به جای اینکه مستقیما حذف کند، آنها را به سطل زباله یا همان ریسایکل بین Recycle Bin انتقال می دهد. دلیل این کار روشن است، وقتی شما عجله ای فایلی را به اشتباه حذف کنید این فایل در سطل زباله می ماند لذا می توانید به سادگی برگردانید اما گاهی شاید بخواهید فایلی که حذف می کنید مستقیما حذف شود یعنی در واقع نمی خواهید فایل حذفی به ریسایکل بین منتقل شود مثلا شاید یکسری فایل و تصاویر شخصی است که نیازی هم ندارید و می خواهید روی سیستم نماند تا کسی به آنها دسترسی داشته باشد لذا چه بسا بخواهید مستقیم حذف شوند تا فراموش نکنید و در سطل زباله بماند.

خوشبختانه با یک ترفند ساده و البته از چند روش می توان این کار را انجام داد تا ویندوز سریع فایلی که حذف می کنید را از روی سیستم پاک کند بدون اینکه به سطل زباله منتقل شود. قبل از شروع دقت داشته باشید این روش ها برای حذف دائم فایل ها نیست و به عبارتی برای همیشه حذف نمی شوند بلکه با نرم افزارهای تخصصی قابل بازیابی و ریکاوری هستند به خصوص اگر هارد HDD داشته باشید نه SSD.

لذا توصیه میکنیم این نوع فایل ها را قبل از حذف رمزگذاری کنید تا کسی نتواند آنها را بازیابی کنند و محتوای آن را تشخص دهند.

نحوی حذف فایل ها بدون انتقال به سطل زباله

نحوی حذف فایل ها بدون انتقال به سطل زباله

برای حذف سریع یک فایل یا پوشه و یا چند فایل و پوشه متعدد، در ابزار فایل اکسپلورر File Explorer آنها را انتخاب کرده و روی کلیدهای شیف Shift و دیلیت Delete با هم فشار دهید.

همچنین می توانید با ماوس روی فایل ها بعد از انتخاب و سلکت، کلیک راست کرده و سپس کلید شیفت Shift را نگه دارید و همان لحظه روی کلید دیلیت Delete از منوی باز شده بزنید.

می توانید اجرای این فرایند را بدون لمس کیبورد انجام دهید، بنابراین بعد از انتخاب فایل ها از نوار ابزارهای بالا به تب Home بروید و سپس روی فلش زیر گزینه Delete کلیک کرده و گزینه Permanently delete را انتخاب کنید همان طور که در تصویر نیز مشخص است.

حذف فایل در ویندوز 10

پنجره ای باز می شود که از شما می پرسد که Are You sure you want to permanently delete this file? یعنی آیا می خواهید فایل ها به طور دائم حذف شوند؟ بنابراین روی کلید Yes بزنید و یا کلید اینتر Enter کیبورد را فشار دهید. در این صورت وقتی با این روش حذف کنید نمی توانید فایل ها را از سطل زباله بازیابی کنید.

حذف فایل ها بدون قرار گرفتن در ریسایکل بین

حذف فایل ها بدون قرار گرفتن در ریسایکل بین

همچنین می توانید کاری کنید که سیستم عامل ویندوز استفاده از ریسایکل بین را برای همیشه متوقف کند برای این کار مراحل زیر را انجام دهید؛

1.روی آیکون ریسایکل بین Recycle Bin با ماوس کلیک راست کنید.

2.گزینه پروپرتیز Properties را انتخاب کرده و سپس گزینه عدم انتقال فایل ها به سطل زباله Don’t move files to the Recycle Bin را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که سیستم عامل ویندوز اقدام به جدا کردن سطل زباله هر داریو متصل به کامپیوتر خواهد کرد. به عنوان مثال اگر فایلی از درایو C حذف کنید به سطل زباله مخصوص درایو C منتقل خواهد شد، زمانی که فایلی را از درایو D حذف کنید به سطل زباله مخصوص درایو D منتقل خواهد شد.

بنابراین اگر درایوهای متعددی دارید باید تمام آنها را از منوی داخل پنجره پرپرتیز سطل زباله مشخص کنید و گزینه عدم انتقال به سطل زباله هر یک از درایوها را انتخاب نمایید.

3.بعد از آن روی کلید OK کلیک نمایید.

همچنین می توانید از همان پنجره از پایین تیک گزینه Display delete confirmation dialog را بزنید تا هر باری که اقدام به حذف فایل ها می کنید از شما درخواست تایید شود، لذا این کار خوبه چون ممکن است به اشتباه فایل ها را حذف کنید بنابراین با زدن تیک این گزینه یک فرصتی در اختیار خواهید داشت.

separator line

همچنین ببینید:

حذف حافظه موقت در ویندوز 10 | دلگرم

نحوی همگام سازی سامسونگ نوت Samsung Notes بین گوشی و ویندوز 10 …

رفع ارور هارد دیسک در ویندوز 10 با دستور CHKDSK | دلگرم

معرفی 5 تا از بهترین نرم افزارهای جدید ویندوز 10

قابلیت اجرای برنامه ها و بازی های اندروید در ویندوز 10 با Your Phone …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا