دسته‌بندی نشده

بیوگرافی ژاژا گابور

ژاژا گابور کیست ؟

ژاژا گابور دهه ها فردی مشهور و اجتماعی بود و با بازیگر های معروفی همکاری کرد. رزومه تلویزیونی او شامل Gilligan’s Island ، Batman : Love Boat و countless talk show است. ژاژا گابور 9 بار ازدواج کرد، اخرین بار با شاهزاده فردریک فون آنهالت در 18 دسامبر سال 2016 ازدواج کرد و در سن 99 سالگی فوت کرد.

زندگینامه ژاژا گابور

Zsa Zsa Gábor

اوایل زندگی

ژا ژا گابور در تاریخ 6 فوریه 1917 (بعضی از منابع می گوید 1918) متولد شد و در بوداپست، مجارستان بزرگ شد، دختر وسط خانواده ویلموس گابور، یک سرباز، و جولی گابور، وارث کسب و کار جواهرات اروپایی بود. گابور و دو خواهرش، ایوا و ماگدا، یک زندگی لوکس را داشتند که شامل کارکنان خدمتکار، تعطیلات گسترده و تعطیلات در مدارس شبانه روزی می شد. ساری در دوران کودکی اسم خود را به “Zsa Zsa” تغییر داد.

در سن 13 سالگی، ژاژا گابور برای تحصیل در مدرسه شبانه روزی به سوئیس فرستاده شد. در پایان نحصیل خود، گابور توسط ریوراد تایربرگ، کشف شد، او این نوجوان را دعوت کرد تا اهنگ جدید “Der singende Traum” یا “Dream Singing” بخواند. گابور پس از گذراندن سه ماه در آکادمی Acting Act، دوره خود را اغاز کرد. در سال 1936، گابور به عنوان دختر برتر مجارستان شناخته شد. بعد از مدتی به خاطر دروغ گفتن در مورد سنش رد صلاحیت شد. در سال 1937، او با اولین شوهرش، بورخان آساف بلژ، مرد 35 ساله ترکیه ای، که به او پیشنهاد داده بود، ازدواج کرد. در جشن عروسی، پدر و مادر گابور به دختر خود الماس 10-کرافت، را هدیه دادند.

ازدواج ژاژا گابور بعد از مدتی رو به بد شدن رفت و تا سال 1941، گابور و همسرش تصمیم گرفتند که راه های جداگانه ای را در زدگی خود بروند. در همان سال، والدین گابور نیز روند طلاق را آغاز کردند. گابور و مادرش تصمیم گرفتند به ایالات متحده بروند تا او به گروه اوا بپیوندد. ZSA ZSA بعد از مدت کوتاهی که وارد خاک آمریکا شده بود از شوهرش طلاق گرفت. مدت کوتاهی پس از ورود او به ایالات متحده، ژاژا گابور با یکی از بزرگ ترین هتل دار ها، کنراد هیلتون، ملاقات کرد. چهار ماه بعد، در 10 آوریل 1942، این دو نفر ازدواج کردندو حاصل این ازدواج تولد یک فرزند دختر به نام فرانچسکو بود، این دو زوج در سال 1946از هم جدا شدند.

ژاژا گابور
ژاژا گابور

حرفه او در هالیوود

ژاژا گابور در سال 1952 اولین بازی خود را در فیلم Lovely to Look At به نمایش گذاشت. در همان سال، او نیز در فیلم We’re Not Married با جینگر راجرز و فردلن بازی کرد . ژاژا گابور پس از آن در سال 1956 در نقش “جورج ساندرس” بازی کرد و نقش کوچکی را در Touch of Evil 1958 ایفا نمود.در طول سال ها، گابور در تلویزیون فعالیت کرد و حضور مهمی در نمایش هایی مانند The Life of Riley، Playhouse 90، The Matinee Theatre، Law Burke، Island Gilligan و Batman را ایفا کرد.

رسوایی ژاژا گابور

تماشاگران بیشتر به زندگی شخصی او علاقمند بودند. برای بسیاری، او به عنوان یک فرد با زرق و برق اروپایی لوکس بنظر میرسید. ژآژآ اغلب به عنوان یک گمراه کننده شایسته به تصویر کشیده شده است، و اکثر کارهای او در تلویزیون نیز چنین نقش هایی بوده است. او بیشتر به خاطر ازدواج و ثروت زیادش ، مشهور شده بود تا توانایی بازیگری اش. در سال 1989، زمانی که ملکه زیبایی بود وی را به دلیل مشکلات رانندگی متوقف کردند، ژاژا به خاطر حمله به افسر پلیس دستگیر شد. ژاژا گابور به سه سال زندان محکوم شد . دادگاه مدنی گابورا را در سال 1991 ازاد کرد.

مشکلات سلامتی

ژاژا در سال 2002 هنگامی که در یک تصادف اتومبیل به شدت مجروح شد شروع به مقابله با مشکلات جدی سلامتی کرد، او دچار شکستگی استخوان و کبودی شد و چندین روز را در کما گذراند. ماه ها برای بهبودی از حادثه استراحت کرد، اما آسیب های ناشی از تصادف باعث شد تا از صندلی چرخدار استفاده کند. در سال 2005، ژاژا گابور زمانی که دچار سکته مغزی شد، با مسائل پزشکی بیشتری مواجه شد. در ماه ژوئیه سال 2010 ، وقتی که دچار شکستگی لگن شد و جراحی انجام داد سلامتی وی به طور جدی به خطر افتاد. پس از یک خونریزی، او در شرایط بحرانی قرار گرفت، سپس در ژانویه 2011، پزشکان مجبور شدند که پای راست او را که عفونت کرده بود قطع کنند.
در 23 مارس 2011، هنگامی که ژاژا از مرگ الیزابت تیلور مطلع شد، مجبور شد برای فشار خون بالا بستری شود.

ژاژا گابور
ژاژا گابور

زندگی شخصی ژاژا گابور

ژاژا گابور بعدها به عنوان ” موفق ترین فاحشه قرن بیستم” لقب گرفت و گزارش ها حاکی از ان است که او با شخصیت های معروفی مانند شان کانری، ریچارد برتون، فرانک سیناترا و حتی هنری کیسینجر دوست بوده. گابور تا به حال نه بار ازدواج کرده است، اگرچه بازیگر ادعا می کند که او تنها هشت شوهر مختلف داشته است. ژاژا گابور پس از طلاقش از بلژ و هیلتون، با بازیگری به نام جورج سندرز، ازدواج کرد و این ازدواج ۶ سال طول کشید.شوهران دیگر او سرمایه دار (هاربرت هانتر)Herbert Hutner، سرمایه دار نفت Joshua Cosden(جاشوا کاسدن)، مخترع جک رایان، مایکل O’Hara وفیلم ساز و بازیگر Felipe de Alba.(فیلیپ دالبا) بود.در سال 1986، او با شوهر کنونی خود یعنی پرنس فردریک فون آنهالت، یک مرد حدود 30 ساله، ازدواج کرد.

مرگ ژاژا گابور

در 18 دسامبر سال 2016، ژاژا گابور در سن 99 سالگی به خاطر سکته قلبی فوت کرد. در بهار 2018 اعلام شد که تقریبا 1000 مورد از اموال گابور مزایده به فروش خواهد رفت. اموال وی شامل یک مجموعه شامپاین 104 قطعه بود و برخی از جواهرات مورد علاقه وی نیز در این مجموعه یافت شد.

ژاژا گابور
ژاژا گابور

امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با ژاژا گابور آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا