دسته‌بندی نشده

بیوگرافی جان لجند – خواننده ای که برنده جایزه گرمی و اسکار شده

جان لجند کیست؟

جان لجند در تاریخ 28 دسامبر 1978 در اسپرینگفیلد، اوهایو متولد شد. او به عنوان موسیقیدان و ترانه سرا با هنرمندانی مانند آلیشیا کییز، تیستا و ژانتا جکسون، قبل از همکاری با Kanye West، هنرمند هیپ هاپ همکاری می کرد. اولین آلبوم جان، Get Lifteدر سال 2004، سه جایزه گرمی را به دست آورد. پس از دو آلبوم دیگر، او در سال 2010 همکاری خود را با Wake up شروع کرد. جان نیز در رقابت تلویزیونی Duets پیش از انتشار آلبوم بعدی خود به عنوان مربی بود، در سالLove in the Future ۲۰۱۳ به بیرون امد. او بعد از سال 2014 در فیلم Selma به خاطر اهنگ معروفش به نام افتخار یک جایزه اسکار، یک گلدن گلوب و یک گرمی را از ان خود کرد.

زندگی نامه جان لجند

John Legend

جان لجند
جان لجند

زندگی و شغل جان لجند

قبل از این که او، به عنوان کسی که برنده چندین جایزه گرمی و ترانه سرا به شهرت برسد، جان لجند (جان راجرز استفنز )در دسامبر سال ۱۹۸۷ در محله اسپرینگ، اوهایو متولد شد. مادربزرگش از بچگی به او پیانو را اموزش داد و او به عنوان خواننده در کلیسا اواز می خواند. او به دانشگاه پنسیلویانا رفت و در انجا با گروه کاپلا شروع به همکاری کرد.بعد از فارغ التحصیلی، او تغییر جهت داد و با مرکز مشاوره بوستون شروع به همکاری کرد. اما همچنان فعالیت خود را در زمینه ی کلیسا حفظ کرد.
لجند تبدیل به یک موسیقیدان و ترانه سرا شد و با هنرمندانی مانند Alicia Keys، Twista وJanet Jackson کار می کرد. او به زودی به Kanye West هنرمند هیپ هاپ معرفی شد، و این دو موسیقیدان در برابر مردم با یکدیگر همکاری کردند.

پیشرفت شغلی

‘Get lifted’

اولین آلبوم جان لجند ، Get Lifted 2004 بود و بخشی از آهنگ پرفروش او Ordinary People در آلبوم وجود داشت،که در اصل برای Black Eyed Peas نوشته شده بود. او با سه جایزه گرمی به خانه برگشت. جایزه ها برای بهترین آلبوم R & B، بهترین خواننده مرد R & B و بهترین هنرمند جدید بود. تلاش دوباره او در سال ۲۰۰۶ بود.

استعداد موسیقی که لجند داشت او را به ستاره تبدیل کرد. در سال 2006، او در Super Bowl XLدر دیترویت، بازی NBA All-Star و بازی All-Star بیسبال در پیتزبرگ بازی کرد.

او به زودی چند آلبوم جدید منتشر کرد، از جمله Evolver 2008 و اهنگ “نور سبز” را با همکاری آندره 3000 خواند. این آهنگ به عنوان یک اهنگ بسیار خوب شناخته شده بود و آلبوم خود را به بالای رشته های R & B و هیپ هاپ رساند.
در همان سال، لجند در مقابل دوربین ها با نقش کمدی، با بازی بری مک و ساموئل جکسون، وارد حرفه ی بازیگری شد.

‘Wake Up!’ and ‘Duets’

در سال 2010، جان لجند Wake Up را منتشر کرد. و این اهنگ را با روت ضبط کرده است.این آلبوم از طرف منتقدان موسیقی غوغا کرد و آهنگ هایی که توسط ماروین گای و نینا سیمون معروف شده بود، مورد توجه قرار گرفت” زمان سخت ” کورتیس میفیلد یکی از اصلی ترین اهنگ ها بود؛ یکی دیگر از موفقیت ها ، اهنگ”درخشش”، ساخته ی خود لجند بود و او جایزه گرمی را از ان خود کرد. او و روت نیز برای بهترین آلبوم R & B در سال 2011 جایزه گرمی را به دست آوردند.

لجند سعی کرد از طریق برنامه ی رقابت آواز Duets در تابستان 2012 وارد تلویزیون شود. او با کلی کلارکسون، رابین تیک و جنیفر نتلس از ساجرلند همکاری می کرد. ستاره های موسیقی با مربیان در این مسابقه نمایشی اجرا کردند. در همان سال،لجند آهنگ جدید Quentin Tarantino را در فیلم Django Unchained خواند.

تقدیر برای ‘All of Me’ و ‘Glory’

در سال 2013، جان لجند آلبوم بعدی خود را به نام “Love in the Future” منتشر کرد. در سال 2015، این ترانه سرا، گلدن گلوب را به عنوان بهترین ترانه اصلی ” Glory ” از فیلم Selma به دست آوردند. این اهنگ همچنین جایزه گرمی و یک جایزه اسکار را به دست آورد، هر دو هنرمند با استفاده از سخنرانی های خود در برنامه ی اسکار به مسائل معاصر که به جنبش حقوق مدنی مرتبط بود، اشاره کردند.

در 7 اکتبر سال 2016، لجند یک تک آهنگ جدید به نام “Love Me Now” را منتشر کرد. او در ماه دسامبر با پنجمین آلبوم استودیویی خود، Darkness and Light ، که ان را با میگل و چانس رپر همکاری میکرد، بازگشت.

در اوایل سال 2018، جان لجند اهنگ عیسی مسیح را در NBC به عنوان رهبر مذهبی برای اخرین بار خواند.

جان لجند
جان لجند

زندگی شخصی جان لجند

جان لجند در بسیاری از برنامه های اجتماعی و خیرخواهانه شرکت می کند. او طرفدار آکادمی های روستای هارلم، که در نیویورک چندین مدرسه را سازمان دهی می کنداست.لجند به عنوان معاون رئیس هیئت مدیره HVA منتخب شد.

او به مجله Black Enterprise توضیح داد که چرا آموزش و پرورش مسئله مهمی برای او است: “من از یک شهری هستم که در آن 40 تا 50 درصد بچه های ما از دبیرستان اخراج می شوند. من در دبیرستان فعالیت خوبی داشتم وبه مدرسه Ivy League رفتم ، اما من توقع دارم تلاش بیشتری کنیم تا مطمین شویم که هر بچه یک آموزش عالی دارد.”

لجند با ادامه تعهد به بازسازی آموزش و پرورش، آهنگ خود را به نام “Shine” را به فیلم مستند در انتظار سوپرمن که سال ۲۰۱۰ تهیه شده بود را ارایه داد. این فیلم بیان گر نگاهی انتقادگرایانه به سیستم مدرسه دولتی کشور می باشد.
لجند برای مدل Chrissy Teigen مشغول به کار شد، در حالی که این دو زوج در اواخر سال 2011 در تعطیلات مالدیو بودند. آنها در سپتامبر 2013 در ایتالیا عقد کردندو در 14 آوریل 2016، این زوج از فرزند اول خود به نام Luna Simone استقبال کردند. در 21 نوامبر 2017، آنها اعلام کردند که تیگن دوباره باردار است.

جان لجند و همسرش

جان لجند و همسرش
جان لجند و همسرش

جان لجند ترانه تمام من All of me


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با زندگینامه جان لجند آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا