دسته‌بندی نشده

بیوگرافی برنارد میداف

برنارد میداف کیست ؟

برنارد میداف متولد 29 آوریل 1938 در کوئینز نیویورک است. در سال ۱۹۶۰ با سرمایه ۵۰۰۰ دلاری که از راه نجات غریق ونصب سیستم های آبیاری پس انداز کرده بود شرکت سرمایه گذاری اش را پایه‌گذاری کرد. شرکت برنارد میداف بازده قابل قبولی داشت و فهرست مشتریانش شامل افراد مشهور مانند استیون اسپیلبرگ بود. برنارد میداف در دسامبر 2008 برای اجرای ترفند پانزی دستگیر شد، میداف در مارس 2009 به 11 مورد جرم محکوم شد , و درنهایت تابستان همان سال (2009) در 71 سالگی به 150 سال زندان محکوم شد.

زندگی نامه برنارد میداف

Bernard Madoff

برنارد میداف
برنارد میداف

اوایل زندگی

برنارد لورنس میداف 29 آوریل 1938 در کوئینز نیویورک از پدر و مادرش رالف و سیلویا میداف متولد شد. رالف، کودک مهاجران لهستانی، سالها به عنوان یک لوله کش کار می کرد. همسرش، سیلویا، دختر مهاجران رومانیایی و اتریشی , خانه دار بود. رالف و سیلویا در سال 1932، در اوج رکود بزرگ، ازدواج کردند. پس از سالها تلاش برای پول، آنها وارد عرصه سرمایه گذاری شدند. سوابق معاملات مالی میداف نشان می دهد که آنها در تجارت موفق بودند. مادرش در دهه 1960 به عنوان یک کارگزار و فروشنده آدرس خانه میداف در کوئینز را به عنوان دفتر شرکتی به نام گیبرالتر سکیوریتی (Gibraltar Securities)ثبت کرد. مالیات خانه این زوج بیش از 13،000 دلار بود که از سال 1956 تا سال 1965 پرداخت نشده بود. بسیاری معتقد بودند که شرکت و وامها مقدمه ای برای انجام معاملات جعلی رالف بود. برنارد میداف جوان در این زمان علاقه کمی به سرمایه گذاری داشت؛ او بیشتر به روت آلپرن دوست دخترش، که در دبیرستان فار راک وی( Far Rockaway) آشنا شده بود، توجه میکرد. علاقه دیگر میداف تیم شنا مدرسه بود. هنگامی که برنی در مسابقات رقابت نمی کرد، مربی شنا او را به عنوان غریق نجات در سیلور پوینت بیچ کلاب در ساحل آتلانتیک ,لانگ آیلند , استخدام کرد. میداف برای سرمایه گذاری بعدی, شروع به پس انداز درامد خود کرد.

زندگی شخصی

پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در سال 1956، برنارد میداف به دانشگاه آلاباما رفت و در آنجا به مدت یک سال قبل از انتقال به دانشگاه هفسترا در لانگ آیلند ماند. در سال 1959، با معشوقه دبیرستانش، روث، که در کالج کوئینز بود، ازدواج کرد. میدافف مدرک لیسانس خود را در زمینه علوم سیاسی از هافسترا(Hofstra )در سال 1960 گرفت و در دانشکده حقوق بروکلین ثبت نام کرد، اما آنرا نیمه کاره رها کرد; در آن سال، با استفاده از 5000 دلار که از کار نجات غریق و نصب سیستم آبیاری و 50.000دلاری که از پدر خوانده اش قرض گرفته بود, او و روث شرکت سرمایه گذاری با نام Bernard L. Madoff Investment Securities, LLC, را تاسیس کردند. باکمک پدر خوانده میداف, که بازنشته CPA بود,تجارتی را از طریق جذب سرمایه گذاران شروع کرد و لیستی از مشتریان قابل توجهی را جمع کرد, از جمله افراد مشهوری مانند استیون اسپیلبرگ، کوین بیکن و کیرا سدگویک. اوراق بهادار سرمایه گذاری برنارد میداف بخاطر سود قابل توجه سالانه 10 درصد یا بیشتر مشهور شد و تا پایان دهه 1980، شرکت او بیش از 5 درصد از حجم معاملات در بورس اوراق بهادار نیویورک را مدیریت کرد.

برنارد میداف
برنارد میداف

تجارت خانوادگی

موفقیت اوراق بهادار برنارد میداف به دلیل تمایل به منطبق شدن با تغییرات زمانی بود؛ این شرکت یکی از نخستین شرکت های استفاده کننده از تکنولوژی های رایانه ای برای تجارت بود که به ایجاد انجمن های ملی تقسیمات خودکار مبادلات اوراق بهادار (NASDAQ) کمک میکرد. میداف بعدا به عنوان رئیس NASDAQ به مدت سه سال خدمت کرد. وقتی این تجارت گسترش یافت، برنارد میداف شروع به استخدام بیشتر اعضای خانواده اش برای کمک به شرکت کرد. برادر کوچکترش، پیتر، در سال 1970 به عنوان مدیر اجرایی شرکت به تجارتش پیوست. دختر پیتر، شانا، وکیل مدافع حقوقی تقسیم شرکت عموی خود شد و پسرش راجر قبل از مرگش در سال 2006 به شرکت پیوست.

بازداشت و زندان

به هرحال، برنارد میداف به دلایل مختلف در11 دسامبر 2008 مشهور شد. روز قبل، این سرمایه گذار پسران خود را مطلع کرد که قصد دارد میلیون ها دلار سود را زود تر از زمان برنامه ریزی شده خارج کند و پسرانش می خواستند بدانند که این پول از کجا می آید. میداف سپس به اینکه یک شاخه از شرکت او در واقع یک ترفند پانزی دقیق است, اقرار کرد. پسران میداف پدرشان را به مقامات فدرال معرفی کردند و روز بعد میداف به اتهام کلاهبرداری اوراق بهادار دستگیر شد.

به گزارش بازجویان , میداف اعتراف کرد که او 50 میلیارد دلار از پول سرمایه گذاران خود را از دست داده است، و در 12 مارس 2009،او به ارتکاب 11 جرم محکوم شد:کلاهبرداری اوراق بهادار,فریب سرمایه گذار، تقلب ، جعل ، سه بار پول شویی، اظهارات دروغین، فریبکاری، ادعاهای دروغین در برابر کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده (SEC) و سرقت از طرح مزایای کارکنان از اتهامات او بود. بازرسان اعلام کردند بیش از یک دهه 170 میلیارد دلار از طریق حساب اصلی برنارد میداف منتقل شده است ودر حالی که گزارشات شرکت قبل از دستگیری او در مجموع 65 میلیارد دلار را در حساب ها نشان میداد.

برنارد میداف
برنارد میداف

در 29 ژوئن 2009، دنی چین، دادستان منطقه ای ایالات متحده آمریکا , برنارد میداف را به 150 سال زندان محکوم کرد – حداکثر مجازات زندان برای متهم 71 ساله. میداف به زندان فدرال بوتنر در کارولینای شمالی فرستاده شد تا حکمش اجرا شود، در حالی که تلاش برای برگرداندن پول سرمایه گذاران از طریق فروش دارایی هایش آغاز شد. در طی زندان، میداف از مرگ دو فرزند خود مطلع شد. مارک در دسامبر 2010 خودکشی کرد و اندرو در سپتامبر 2014 مبتلا به سرطان شد. در اوایل سال 2014، گزارش شده بود که میداف حمله قلبی را تجربه کرده و بیماری کلیوی سطح 4 نیزتشخیص داده شده است. در فوریه سال 2016، داستان اوج و سقوط برنارد میداف از صفحه نمایش خانگی بخش شد, یک سریال کوتاه دو قسمتی با ستاره سرشناس ریچارد دریفوس در نقش سرمایه گذار رسوا و بلایت دنر بازی در نقش همسرش, روث. در ماه می سال بعد، تلویزیون HBO برای اولین بار فیلم جادوگر دروغ ها, را با درخشش رابرت دنیرو و میشل پفیفر و به کارگردانی بری لوینسون ,نمایش داد. فیلم جادوگر دروغ ها بر اساس فیلم “برنی میداف و مرگ اعتبار”ساخته دیانا هنریکه, 2011, ساخته شد. در ماه آوریل سال 2018، وزارت دادگستری اعلام کرد که 504 میلیون دلار دیگر به قربانیان برنارد میداف بازگردادنده خواهد شد و مجموع جبران خسارت به 1.2 میلیارد دلار خواهد رسید. دولت امیدوار بود که تقریبا 4 میلیارد دلار به سرمایه گذارانش بازگردد، هر چند این رقم تنها یک درصد از 80 میلیارد تخمین زده از خسارتی است که سرمایه گذار رسوا باید بپردازد.


با توجه به اعمال برنارد میداف ، چه نظری درباره او دارید ؟ میتوانید نظرات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا