دسته‌بندی نشده

بیشترین عامل سرگیجه های واقعی، گوش است

دکتر ابوالفضل قبادی ، در مورد سرگیجه گفت: سرگیجه، احساس حرکت محیط یا دوران شخص است؛ به عبارت دیگر، سرگیجه، توهم حرکت است.

سرگیجه

وی در مورد علایم سرگیجه اظهار کرد: عدم تعادل بیمار می تواند همراه با علایم دیگری، مانند: تهوع، استفراغ، اختلال در راه رفتن و تنفس، تعریق و تپش قلب باشد.

این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، علل به وجود آمدن سرگیجه واقعی را گوش و یا مخچه دانست و عنوان کرد: عفونت های گوش و مشکلات سیستم تعادلی یا برهم خوردن نظم مایعات داخلی در این عضو، می تواند علت سر گیجه باشد. به گفته وی ضایعات مغزی، مثل: نقص خونسازی تومورها، MS و هر بیماری درگیر کننده مخچه فرد، میتواند علت سرگیجه باشد.

این پزشک متخصص در خصوص راه های درمان بیماری با بیان اینکه درمان سرگیجه، به طور عمده، دارویی است و به ندرت نیاز به عمل جراحی دارد؛ اظهار کرد: مهمترین نکته در سرگیجه، پیگیری علت یا علت ها است.

وی ادامه داد: برای درمان، بیشتر از داروهای کاهنده حساسیت سیستم تعادلی و آرام بخش، استفاده می شود ولی در پیگیری آن که نکته مهمی است، معاینه کامل گوش و حلق و بینی و اعصاب و بررسی موضوع با کمک نوار گوش و MRI الزامی است.

بیشترین عامل سرگیجه های واقعی، گوش است

دکتر قبادی در پاسخ به این پرسش چه مواقعی، بیمار باید به پزشک مراجعه کند؟ گفت: اگر حملات سرگیجه تکرار شونده باشد و در زندگی روزمره فرد، اختلال ایجاد کند به ویژه در مواردی که سرگیجه فرد شدید است یا شغل او، مشاغلی، مانند: رانندگی، کار در ارتفاع و یا با دستگاه های ظریف است باید به پزشک مراجعه کند.

وی توصیه کرد تا بهبودی کامل، بیماران این گونه مشاغل خاص فعالیت نکنند و علاوه بر اینکه داروها را مرتب مصرف می کنند، دستورات پزشک را جدّی گرفته و برای بهبودی، عجله نکنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا