دسته‌بندی نشده

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ | وحشت در انتظار شماست

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ | وحشت در انتظار شماست

  • دوشنبه 8 ارديبهشت 99
  • 36,998

بهترین فیلم های ترسناک از نگاه بینندگان کدام هستند؟ سوالی که شاید جواب‌های زیادی داشته باشد. علاقه مندان به فیلم ترسناک و سینمای وحشت درصد بالایی از مخاطبین این عرصه را تشکیل می‌دهند.

حال ما در تایم سیتی قصد داریم طی مقاله‌ای، با کمک شما عزیزان بهترین فیلم های ترسناک تاریخ از نظر بینندگان را معرفی کنیم.

همانند روال همیشه، ما تعدادی از فیلم‌های ترسناک را معرفی می‌کنیم و سایر عناوین با کمک شما و طبق پیشنهادات شما در لیست قرار می‌دهیم. از شما همراهان دعوت می‌کنم دیدگاه ارزشمند و پیشنهادتان را در بخش نظرات به ثبت برسانید.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که ما در میان عناوین بزرگ و نامدار، آثاری که کمتر نامشان شنیده شده را نیز معرفی می‌کنیم. چراکه ممکن است برخی دوستان تازه به سینمای وحشت علاقه‌مند شده باشند و یا افرادی باشند که تعداد زیادی از آثاری که در این لیست حضور دارند را دیده باشند، بنابراین باید سعی کنیم عناوین جدیدی از فیلم های ترسناک را به این دسته از دوستان پیشنهاد دهیم. لذا اگر مشاهده کردید که فیلم ترسناک مورد علاقه‌تان در لیست حضور ندارد آن را به ما یادآوری کنید.

 

دانلود جدیدترین فیلم و سریال‌های خارجی در تلگرام – کلیک کنید !

 

نظرسنجی

به نظر شما کدام یک بهترین فیلم ترسناک تاریخ می‌باشد ؟

نظرسنجی

 


 

بهترین فیلم های ترسناک – احضار

 

Best Horror Movies of All Time

 

نخستین عنوان از بهترین فیلم های ترسناک جهان فیلم سینمایی احضار (The Conjuring) است. این فیلم در سال 2013 ساخته شد و کارگردانی آن را جیمز وان (نویسنده و کارگردان مطرح آمریکایی) انجام داد. احضار نخستین فیلم از این مجموعه است و قابل ستایش ترین اثر از این کالکشن است. کانجورینگ تا حد زیادی موفق بود و منتقدین زیادی به تمجید از دیدگاه حرفه‌ای جیمز وان پرداختند که توانست بدون نشان دادن صحنه‌های خشونت آمیز، استرس و هیجان زیادی را به مخاطب وارد کند.

داستان فیلم در مورد خانواده‌ای 7 نفری به نام پرون (Perron) است که به یکی از خانه‌های اطراف شهر نقل مکان می‌کنند و خیلی زود متوجه می‌شوند که درگیر یک طلسم شده‌اند. آن‌ها ملتمسانه از دو متخصص در زمینه مسائل ناشناخته و فراطبیعی به نام‌های اد و لورین درخواست کمک می‌کنند. اد و لورین پس از بررسی وقایع متوجه می‌شوند که وارد مخوف‌ترین پرونده زندگی‌شان شده‌اند. گفته می‌شود که داستان این فیلم ترسناک بر اساس واقعیت است.

وقایع داستان در قسمت‌های 2 و 3 این فیلم تکمیل می‌شوند. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این عناوین خواهیم داد.

احضار 1 با هزینه‌ای بالغ بر 20 میلیون دلار ساخته شد و توانست 318 میلیون فروش گیشه را به خود اختصاص دهد. ازاین حیث می‌توان احضار را یکی از موفق‌ترین فیلم های ترسناک تاریخ دانست.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 

 


 

جن گیر- The Exorcist

 

The Exorcist

 

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ، فیلم ترسناک مشهور و پرآوازه جن گیر است. به گفته‌ی پایگاه‌های بزرگ این فیلم موفق‌ترین و تأثیرگذارترین فیلم ترسناک تاریخ است.

قسمت نخست جن گیر در سال 1973 به کارگردانی «ویلیام فردکین» ساخته شد. گفتنی است که داستان فیلم اقتباس گرفته از رمانی با همین نام اثر «ویلیام پیتر بلتی» است. این فیلم ترسناک در چهل و شِشُمین مراسم اسکار توانست در 10 بخش نامزد کسب جایزه شود که نهایتا 2 جایزه «بهترین فیلمنامه اقتباسی» و «بهترین صدا» را ازآن خود کرد. برای موفقیت یک فیلم ترسناک همین که بگوییم جایزه اُسکار دریافت کرده کافی است. اما داستان فیلم و تصویری که کارگردان به نمایش درآورده از عوامل تأثیرگذار موفقیت این فیلم و شهرت جهانی آن است.

داستان فیلم به شهر جرج تاون (حومه واشنگتن) اتفاق می‌اُفتد. جایی که کریس مک نیل، بازیگر تلویزیون نگران سلامت دختر خود ریگن است. ریگن که به تازگی دچار تشنج‌های شدید شده وضعیت نابسامانی دارد و کریس از پزشکان درخواست کمک می‌کند. هیچ کدام از پزشکان قادر به درمان ریگن نیستند و تنها یکی از آن‌ها به ورود یک موجود بیگانه به جسم دختر بچه مشکوک می‌شود.

از همین رو به کریس پیشنهاد می‌دهد که موضوع را با یک روحانی به نام پدر کاراس مراجعه کند و از او درخواست کمک بگیرد.

پدر کاراس پس از معاینه ریگن و بررسی ماجرا متوجه می‌شود که یک موجود شیطانی به جسم ریگن نغوذ کرده و از کلیسا درخواست کمک می‌کند. کلیسا نیز یک کشیش باتجربه به نام پدر مرین را برای کمک اعزام می‌کند. پدر مرین از باتجربه‌ترین کشیش‌های کلیسا است و با موجودی که ریگن را تسخیر کرده آشنایی دارد.

داستان این فیلم ترسناک یکی از بهترین و مخوف‌ترین داستان‌هایی است که تاکنون نوشته شده و حساسیت فیلم و استرس ناشی از آن می‌تواند لحظاتی هیجانی را برای شما رقم بزند. پیشنهاد می‌کنم این فیلم ترسناک را ببینید و از آن لذت ببرید.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

ترساننده – Terrifier

 

Terrifier

 

فیلم Terrifier محصول سال 2016 یکی از ترسناک ترین و دلهره آورترین فیلم‌های سال‌های اخیر است که شدیدا مورد بی اعتنایی قرار گرفته و با وجود کیفیت بالا احتمالا به دلیل تبلیغات ضعیف کمتر بینندگانی در ژانر ترسناک این فیلم را دیده‌اند یا حتی از وجودش با خبرند.

با وجود اینکه فیلمنامه در نگاه اول تکراری به نظر می‌رسد اما نحوه ارائه این فیلمنامه و جزئیات فیلم توانسته آن راه به اثری متفاوت تبدیل کند داستان درمورد یک فرد دیوانه است که 3 زن جوان هر کسی که سر راهش قرار بگیرد را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد این داستان در شب هالووین اتفاق می‌افتد و یکی از مهمترین نکات فیلم چهره‌ی ترسناک فرد دیوانه است که حتی در یک تصویر ثابت هم دلهره آور است.

طبق معمول فیلم‌های ترسناک این فیلم تنها با بودجه اندک 100هزار دلاری ساخته شده و تقریبا همه‌ی نقش‌های کلیدی برای این فیلم را یک نفر ایفا یعنی دیمین لئونه به عنوان، نویسنده، کارگردان، دستیار تولید، تدوین کننده ایفا کرده است این فیلم در فستیوال فیلم‌های ترسناک Telluride از سوی وب سایت Dread Central به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد و همچنین در مراسم Fangoria Chainsaw Award که مخصوص فیلم‌های ترسناک است در سه رشته‌ی مختلف بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل و بهترین گریم جایزه دریافت کرد.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

آنابل – Annabelle [2014]

 

Annabelle 2014

 

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک قرن 21، قسمت نخست آنابل است. این فیلم درسال 2014 توسط جان آر.لئونتی و به قلم گری دوبرمن ساخته شد.

آنابل به عنوان پیش زمینه (اسپین آف) برای فیلم احضار (The Conjuring) که درسال 2013 اکران شد ساخته شد و قصد داشت جزئیات بیشتری از عروسک مرموز آنابل را به علاقه‌مندان به فیلم های ترسناک نشان دهد. لازم به ذکر است که داستان آنابل از یک عروسک واقعی با همین نام الهام گرفته شده.

آنابل به طور کلی نمرات متفاوتی را از منتقدین دریافت کرد. عده‌ای معتقد بودند که فیلم جوانب ضعف زیادی به همراه داشته و عده‌ای دیگر آن را قابل قبول و تماشایی می‌دانستند. در نهایت آنابل با فروش بالای خود توانست مهر تأییدی بر موفقیت تهیه کنندگانش بزند. این فیلم ترسناک با بودجه‌ای بالغ بر 6.5 میلیون دلار ساخته شد و نهایتا توانست 257 میلیون دلار فروش را به خود اختصاص دهد.

آنابل یکی از عناوین کالکشن احضار است که درحال حاضر از موفق‌ترین و بهترین فیلم های ترسناک محسوب می‌شود.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

کالکشن پیچ اشتباه – Wrong Turn

 

Wrong Turn

 

پیچ اشتباه یا (Wrong Turn) نام یکی از مجموعه های ترسناک است که طی سال‌ها چندین قسمت از آن ساخته شده و همیشه هیجان قابل قبولی را در عناوین این کالکشن شاهد بوده‌ایم.

به طور کلی پیچ اشتباه یک فیلم در ژانر اسلشر (در این فیلم‌ها که اکثرا دلهره‌آور و هیجانی هستند یک فرد که صرفا از اختلالات روانی رنج می‌برد به دنبال کشتن افراد دیگر است) می‌باشد که تاکنون 6 قسمت از آن ساخته شده.

در طول شش فیلم چند خانواده آدم خوار را می‌بینیم که به دلیل مخلوط شدن مواد شیمیایی با آب، دچار نقص ژنتیکی شده‌اند و گونه‌ای جدید از آدم خوارها را به وجود آورده‌اند. این خانواده‌ها در جنگل زندگی می‌کنند و شکارهای خود یعنی انسان‌ها را به بدترین نحو ممکن با استفاده از تله‌ها و ابزارهایی که ساخته‌اند به قتل می‌رسانند.

تمامی قسمت‌های این مجموعه ترسناک از هیجان کافی برای آزار دادن مخاطب برخوردار هستند و دلیل اینکه نام آن‌ها کمتر شنیده شده تبلیغات ضعیف است. همانطور که ما در بالا اشاره کردیم ممکن است برخی آثار باشند که کیفیت لازم برای ایجاد دلهره را داشته باشند، اما نامشان آنطور که باید شنیده نشده. پیچ اشتباه یکی از همان دسته فیلم‌هاست. مطمئن باشید که از تماشای این فیلم ترسناک لذت می‌برید.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

دیگران – Others

 

The Others

 

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک از نگاه مخاطبین، فیلم دیگران (Others) است. این فیلم ترسناک در سال 2001 توسط آلخاندرو آمنابار تولید شد و ستاره‌ی فیلم نیکول کیدمن بود.

فیلم ترسناک دیگران، نخستین فیلم انگلیسی زبانی بود که موفق شد جایزه گوبا را کسب کند. گوبا معتبرترین جایزه آکادمیک اسپانیایی است که شامل بهترین فیلم و بهترین کارگردانی می‌شود. Others بدون اینکه حتی یک کلمه اسپانیایی به کار برده باشد موفق شد 8 جایزه گوبا کسب کند.

داستان فیلم در روزهای پایانی جنگ حهانی دوم اتفاق می‌افتد. گریس استوارت (نیکول کیدمن) یک مادر است که به همراه 2 دختر خود “آن” و “نیکولاس” در یک خانه حوالی شهر زندگی می‌کند. بچه‌های گریس دارای یک نوع بیماری خاص هستند که به نور حساسیت دارند; به همین خاطر زندگی آن‌ها با قوانین عجیب و غریبی روبه‌رو شده، اشعه آفتاب نباید به دخترها بتابد.

همزمان با ورود 3 خدمتکار به خانه گریس، اتفاقات عجیب و غریبی شروع به رخ دادن می‌کند. این حوادث به حدی زیاد می‌شوند که تمامی ساکنین خانه متوجه آن می‌شوند و در می‌یابند که در خانه تنها نیستند. ازهمین رو گریس به سراغ یک کشیش می‌رود تا از او کمک بگیرد.

فیلم ترسناک دیگران یکی از آثار موفق سینمای وحشت بوده. این فیلم با بودجه‌ای بالغ بر 17 میلیون دلار ساخته شد و توانست نهایتا 210 میلیون دلار فروش داشته باشد.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 

 


 

فعالیت فراطبیعی – Paranormal Activity

 

Paranormal Activity

 

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های ترسناک، مجموعه فعالیت فراطبیعی است. این عنوان تاکنون در 5 قسمت ساخته شده و از جالب‌ترین فیلم‌های ژانر وحشت و فراطبیعی به شمار می‌رود.

در سال 2007 اورن پلی (کارگردان این فیلم) ایده ساخت چنین سبکی را برای کمپانی‌های بزرگی بازگو کرد، اما هیچ کدام ازاین شرکت‌های بزرگ ازاین طرح استقبال نکردند. نهایتا اورن پلی تصمیم گرفت با سرمایه‌ای خیلی کم و بدون تهیه کننده این فیلم را ضبط کند. اورن به همراه همکار خود جیسون بلوم کار ضبط فیلم را با یک دوربین هندیکم (دوربین دستی) آغاز کردند و با بودجه‌ای بالغ بر 15 هزار دلار فعالیت فراطبیعی 1 را ساختند.

پس از استقبال شدیدی که ازاین فیلم در روزهای نخست اکران شد، فروش و موفقیت چشمگیری سراغ سازندگان فیلم آمد و این فیلم را به پرسودترین فیلم از جنبه اقتصادی تبدیل کرد. فعالیت فراطبیعی 1، موفق شد چیزی حدود 200 میلیون دلار فروش گیشه را به نام خود ثبت کند.

داستان فیلم در مورد یک زوج جوان (کیتی و همسرش میکا) است که به خانه‌ای در اطراف شهر نقل مکان کرده‌اند. کمی بعد ازاینکه کیتی و میکا در خانه ساکن می‌شوند در می‌یابند که اتفاقاتی در نیمه‌های شب رخ می‌دهد. آن‌ها احساس می‌کنند که یک نیروی فراطبیعی (شیطانی) در کنار آن‌ها وجود دارد. با گذشت زمان حضور این نیرو بیشتر و بیشتر احساس می‌شود تا جایی که شب‌ها جسم میکا تسخیر می‌شود.

آن‌ها تصمیم می‌گیرند یک دوربین فیلمبرداری تهیه کنند و فعالیت‌هایشان را در نیمه شب ضبط کنند. با انجام این کار متوجه می‌شوند که اتفاقات وحشتناکی در زمان خواب آن‌ها رخ می‌دهند. به همین دلیل با یک متخصص در زمینه شناخت نیروها و فعالیت‌های فراطبیعی تماس می‌گیرند و از او درخواست کمک می‌کنند.

فعالیت فراطبیعی 1 را می‌توان از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ دانست. این فیلم علی رغم امکانات بسیار کمی که داشته، به بهترین نحو ممکن توانسته وحشت را در دل بینندگانش ایجاد کند. یکی از فاکتورهایی که چاشنی فیلم‌های ترسناک را بیشتر می‌کند استفاده از موسیقی متن دلهره‌آور است. فعالیت فراطبیعی بدون استفاده از این تکنیک وحشت را به وجود آورده و ازاین حیث باید سازندگانش را ستایش کرد.

سال‌های بعد و با استفبال اسپانسرها و تهیه کنندگان بزرگ، 4 قسمت دیگر از Paranormal Activity ساخته شد.

اگر به دنبال تماشای فیلم ترسناک هستید و تاکنون این کالکشن را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم به فکر دیدن آن باشید; چرا که یکی از بهترین و وحشت‌آور ترین عناوین این ژانر را از دست داده‌اید.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

یک مکان ساکت – A Quiet Place 

 

A Quiet Place

 

«یک مکان ساکت» (A Quiet Place) یکی از نوآورانه ترین فیلم‌های ترسناک چند سال اخیر است که به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی در سال 2018 به روی پرده سینما رفته است.

جان کرازینسکی علاوه بر نویسندگی و کارگردانی در یکی از نقش‌های اصلی این فیلم حضور دارد و همراه کرازینسکی بازیگرانی همچون امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ نیز حضور دارند که به شکل زیبایی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند. نخستین بار یک مکان ساکت در 9 مارس 2018 به اکران درآمد و با توجه به تجربه جدید این فیلم بازخوردهای مثبتی را از مخاطبان و منتقدان دریافت کرد.

داستان این فیلم در بازه زمانی آینده رخ می‌دهد و در مورد حمله موجوداتی عجیب به سیاره‌ی زمین است. این فیلم به بعد از حمله این موجودات می‌پردازد و رفتار عجیب این موجودات را نشان می‌دهد. این موجودات نسبت به صدا حساس هستند و با کوچک ترین صدایی به سمت آن کشیده می‌شوند. داستان این فیلم یک خانواده را در این وضعیت به نمایش می‌گذارد که کاملا باید در یک وضعیت سکوت مطلق زندگی خود را ادامه دهد.

یک مکان ساکت با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود در بیشتر بخش‌ها نمره قبولی را از نظر ساختار توانست دریافت کند. این فیلم در گیشه بسیار موفق عمل کرد و توانست 341 میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و در حالی توانست این فروش را ثبت کند که تنها 17-21 میلیون دلار بودجه ساخت آن بوده‌است. دنبالهٔ این فیلم با نام یک مکان ساکت 2 و با حضور دوباره کرازینسکی در حال ساخت می‌باشد.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

قله‌ای به رنگ خون – Crimson Peak

 

Crimson Peak

 

قله‌ای به رنگ خون فیلمی در ژانر فانتزی و ترسناک است که به وسیله گی‌یرمو دل تورو کارگردانی شده است و موفق شد در سال 2015 جایزه ساترن در بخش فیلم‌های ترسناک را دریافت کند.

گی‌یرمو دل تورو یکی از نوسیندگان و کارگردانان مطرح سینمای هالیوود است که آثاری همچون هابیت: برهوت اسماگ (نویسنده)، هابیت: نبرد پنج سپاه (نویسنده)، حاشیه اقیانوس آرام (نویسنده و کارگردان)، پسر جهنمی (نویسنده و کارگردان) و شکل آب (نویسنده و کارگردان) را در کارنامه موفق خود دارد.

داستان فیلم مربوط به اواخر قرن نوزدهم می‌باشد. در کوهستان‌های شمال انگلستان قصری قدیمی وجود دارد بعد از ازدواج یک زوج سر توماس شارپ (تام هیدلستون) طوری که به نظر می‌رسد نمی‌باشد و با همسر خود صادق نیست و در محل زندگی او جریانات بسیار عجیب و مرموزی وجود دارد که او و خواهرش از آن خبر دارند و حالا ادیت کوشینگ (میا واشیکوفسکا) که عاشق سر توماس شده است و با او به این قصر آمده است متوجه اتفاقات عجیب این خانه و خانواده می‌شود.

تیم بازیگری این فیلم شامل میا واشیکوفسکا، جسیکا چستین، تام هیدلستون، چارلی هونام و جیم بیور می‌باشد. این فیلم در گیشه چندان موفق نیود و با بودجه 55 میلیون دلار فقط 77 میلیون دلار توانست فروش داشته باشد.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

ناگفته‌های دراکولا – Dracula Untold 

 

Dracula Untold

 

در ابتدا کاملا واضح توضیح می‌دم که سینمای ترس بخش‌های متنوع و خاصی داره و تنها بخش ارواح جزء این ژانر نیست بلکه ممکنه یک فیلم ترس از یک واقع یا حتی معنا ترس در زندگی رو واکاوی کند که کاملا این گونه فیلم‌ها در ژانر وحشت قرار می‌گیرند این پست هم دقیقا به تمام بخش‌ها این ژانر می‌پردازد حالا تعداد فیلم‌های هر بخش از این ژانر نسبت به لیاقت فیلم‌های اون بخش در لیست قرار گرفته است.

بعد از توضیحات بالا به سراغ فیلم ناگفته‌های دراکولا می‌رویم فیلمی در ژانر اکشن و فانتزی تاریک که در سینمای وحشت می‌توان آن را طبقه بندی کرد. این فیلم هم جایزه بخش ترسناک ساترن را در سال 2014 توانست به دست بیاورد و آن را مدیون داستان جذاب بازی، بازیگران و جلوه‌های ویژه‌ای است که خوب از کار درآمده‌اند.

داستان این فیلم پیرامون زندگی ولاد سوم است که بعد از مشکلات فراوانی که پیرامون جنگ برای او پیش می‌آید تصمیم می‌گیرد که معامله‌ای سیاه را انجام دهد که به واسطه‌ی آن قدرت‌های ویژه‌ای را به دست می‌آورد که در جنگ به او کمک شایانی می‌کند.

این فیلم با بودجه‌ای 70 میلیون دلاری موفق شد که در گیشه حدود 217 میلیون دلار فروش داشته باشد.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

تاماهاوک استخوانی – Bone Tomahawk

 

Bone Tomahawk

 

با وجود اینکه تاماهاوک استخوانی پر از بازیگران نام آشنا و سرشناس است این فیلم به صورت دردناکی نادیده گرفته شده و حتی به بدترین رقبای خود در ژانر وحشت از نظر شهرت و درآمد بازی را باخته است، اما اگر به دنبال یک فیلم خوش ساخت و ترسناک که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد و از ژانر کلیشه‌ای وحشت فراتر رفته می‌گردید تاماهاوک همه را یک جا دارد و باعث بیدار شدن ترس‌هایی در شما می‌شود که شاید قبل از این نمی‌دانستید که وجود دارند.

حضور بازیگرانی مثل: کرت راسل، پاتریک ویلسون، متیو فاکس، ریچارد جنکینز، لیلی سیمونز و… برای یک فیلم ترسناک که معمولا بازیگران سرشناسی ندارند یک نعمت است، و به این بازیگران روایت آهسته و مبتنی بر شخصیت پردازی عمیق را هم اضافه کنید تا متوجه شوید تاماهاوک قصد دارد ترس را به وجود بیاورد، این فیلم ابتدا با فیلمنامه و بازیگران تحسین برانگیز خود حس همدردی را در بیننده تحریک می‌کند و اینجاست که ترس‌های کاراکترها به جای استفاده از صداهای گوش خراش از طریق همدردی به بیننده‌ها منتقل می‌شود.

این فیلم از معدود فیلم‌هایی است که در ژانر وسترن و ترسناک قرار می‌گیرد و می‌توان ادعا کرد که در هر دو ژانر هم قابل قبول است چه دوست دارید یک فیلم وسترن با دیالوگ‌های جذاب ببینید و چه یک فیلم ترسناک که سکانس‌هایش تا هفته‌ها همراه شما باشد، تاماهاوک استخوانی فیلمی است که باید تماشا کنید.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

دعوت – The invitaion

 

The invitaion

 

دعوت به آن معنایی که ما ژانر وحشت را می‌شناسیم وحشتناک نیست این فیلم بیشتر یک دورهمیِ هیجان انگیز است تا یک فیلم وحشتناک با حضور جن و روح و پری.

فیلم دعوت محصول سال 2015 روایت داستان یک مهمانی خانوادگی شبانه است که به یک قتلگاه پر از خطرهای مختلف تبدیل می‌شود یک فرد ناشناخته که شاید بین اعضای مهمانی باشد و شاید هم نه قصد دارد که به روش‌های دردناکی مهمانان را می‌کشد و همه درحالی که باید به یکدیگر تکیه کنند از دیگر افراد مهمانی می‌ترسند.

این فیلم در یک توصیف سریع مهمانی ساده‌ای است که به جهنم تبدیل می‌شود، موضوع درباره‌ی تاثیری که غم و اندوه ناشی از، از دست دادن عزیزانمان می‌تواند بر ما داشته باشد و عدم توانایی‌مان در مدیریت آن است. «دعوت» از آن تریلرهای (Thriller) آرام‌سوزی است که تا نتیجه‌گیری انفجاری پایانی‌اش سلانه‌سلانه جلو می‌رود. اما این فاصله را با کاراکترهای عمیق، شرایط عصبی‌کننده، مسیر کنجکاوی‌برانگیز و صد البته پارانویا و بدگمانی آزاردهنده‌ای پر کرده که ما را در تعلیق مطلق نگه می‌دارد و کاری می‌کند تا حتی بعد از اتمام فیلم هم نتوانیم این احساسات سیاه را از ذهن‌مان بیرون کنیم.

از بازیگران این فیلم می‌توان به لوگان مارشال-گرین، تامی بلانچارد و میخیل هایشمان اشاره کرد که همگی سنگ تمام گذاشته‌اند ولی لوگان مارشال گرین به معنای واقعی فیلم را کاملا مال خود کرده و کمتر نقد و بررسی راجع به فیلم وجود دارد که بخشی از آن مختص به تحسین بازی بی‌نظیر او نباشد.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

شوم – Sinister

 

Sinster

 

شوم یکی از عناوین موفق ترسناک در طی سال‌های اخیر لقب گرفته است فیلمی که ایده جدیدی ندارد ولی اصراری هم به ترساندن لحظه‌ای در آن حس نمی‌شود . Sinster از آن دست فیلم‌هایی است که تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود می‌کند و تم دلهره‌آور و سبک خاص آن شما را به خود جذب می‌کند. شوم محصول سال 2010 آمریکاست و کارگردانی آن را اسکات دریکسون بر عهده داشته است.

الیسون اوزولت ( اِتان هاوک ) مدتی است که به دنبال یک ایده جذاب برای نوشتن کتاب جدیدش است ولی چیزی به ذهنش نمی‌رسد. اوزولت بعد از جست و جوی فراوان به خانه‌ای که شایعاتی مبنی بر جنایت و قتل در آن وجود دارد می‎‌رسد. الیسون که این داستان‌ها را یک سوژه جذاب برای خود می‌‌بیند خانواده خود را به این مکان می‌آورد تا تحقیقاتش را کامل‌تر کند.‎ اما وی در این خانه یک فیلم سوپر8 را می یابد و با تماشای آن، زندگی برای خودش و خانواده اش تبدیل به کابوس می شود

اِتان هاوک در « شوم » نقش خود را فوق العاده ایفا می‌کند. او به گونه‌ای طبیعی می‌ترسد که بیننده را نیز شوکه می‌کند. جیمز رانسون، وینسنت دن آفریو، کلر فوی از دیگر بازیگران این فیلم جذاب هستند.

این فیلم با بودجه اندک 3 میلیون دلاری توانست در گیشه 87 میلیون دلار فروش داشته باشد تا به یکی از پرسودترین آثار ترسناک جهان بدل شود.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

توطئه‌آمیز – Insidious

 

Insidious

 

جیمز وان با ساخت توطئه‌آمیز باز هم توانست علاقهمندان به سینمای ترس را خوشحال کند. ساختار فیلم‌های این کارگردان تغییر آنچنانی نکرده است ولی می‌توان گفت پختگی در آثار ترسناک جیمز وان به وضوح دیده می‌شود . او در ترکیب صداها با سکانس‌های فیلم استاد است و می‌داند زاویه دوربین چگونه هیجان و ترس را به بیننده انتقال می‌دهد.

جیمز وان برای این فیلم که بعدها سه دنباله برای آن ساخته شد کمتر از 2 میلیون دلار هزینه کرد و توانست فروشی 97 میلیون دلاری را تجربه کند.

در این پروژه نویسنده با استعداد لی ونل همواره به عنوان بازیگر و نویسنده حضور داشته است. در این پروژه افرادی همچون  پاتریک ویلسون، رز بیرن و باربارا هرشی به عنوان تیم بازیگری حضور داشته‌اند. پاتریک ویلسون در این سال‌ها به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های فیلم‌های ترسناک شناخته می‌شود. او معمولا نقش اول مرد را در این فیلم‌ها بر عهده دارد و وظیفه او کمک به افرادی است که با این مشکلات درگیر هستند ولی در توطئه‌آمیز او با این مشکل بیشتر از بقیه دست و پنجه نرم می‌کند و این مشکل برای فرزند او اتفاق می‌افتد.

پدر و مادر خانواده لامبرت جاش (پاتریک ویلسون) و رنای (رز بایرن)، به یک خانه جدید به همواره فرزندان خود نقل مکان می‌کنند. پس از گذشت یک مدت کوتاه دالتون پسر کوچک خانواده در شیروانی محل زندگیشان را باز می‌بیند، او از یک نردبان بر اثر کنجکاوی پایین می‌رود و در حالی که می‌خواهد چراغ را روشن کند می‌افتد و یک چهره‌ای را در آینه می‌بیند و از ترس جیغ می‌زند، بعد از این اتفاق دالتون بیهوش می‌شود و به کما می‌رود.

 

دانلود فیلم‌های ترسناک جدید در تلگرام

 


 

سقوط – The Descent

 

The Descent

 

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ده اخیر بدون شک فیلم سقوط می‌باشد فیلمی که فقط به شما خون نمایش نمی‌دهد بلکه پا فراتر می‌گذارد و یک حس روانشناسه عجیبی را به شما القا می‌کند حسی که کمتر این روزها در سینمای وحشت شاهد آن هستیم. به شخصه این فیلم را دوست دارم و آن را مدت‌هاست که در لیست فیلم‌های ترسناک مورد علاقه‌ام قرار داده‌ام.

این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و آن را بسیار پر محتوا و هیجانی توصیف کرده‌اند. این فیلم به کارگردانی نیل مارشال در سال 2005 به روی پرده سینما رفت و با بودجه‌ی 3 و نیم میلیون پوندی توانست فروش 57 میلیون دلاری را در گیشه به اسم خود به ثبت برساند تا باز هم شاهد سود سرشارفیلم‌های ترساک در سینمای جهان باشیم.

شش زن که برای دیدن یک غار تماشایی وارد آن می‌شوند ولی سپس متوجه می‌شود که این غار دالان‌هایی را در خود دارد که تا به حال پای بشر به آن باز نشده است. آن‌ها به طور اتفاقی به داخل سوراخی کشیده می‌شوند که دنیای دیگر را رو به روی آن‌ها قرار می‌دهد دنیایی که دیگر یک غار توریستی نیست بلکه یک مکان با میزبان‌های وحشی است. در این فضای مرموز دوستی‌ها متزلزل می‌شود و حالا آن‌ها باید از این مکان جان سالم به در ببرند.

در این فیلم شانا مک دونالد در نقش (سارا کارتر)، ناتالی مندوزا در نقش (جونو کاپلان)، الکس رید در نقش (الیزابت اوبرین) و مبانا برینگ در نقش (سامانتا ورنت) به عنوان بازیگر حضور دارند.

 


 

سکوت – Hush

 

Hush

 

فیلم Hush یکی از معدود فیلم هایی است در ژانر وحشت که تاییده منتقدان و مخاطبان را به دست آورده است. کارگردانی این فیلم بر عهده مایک فلنگن می‌باشد کارگردانی که در سال های اخیر ژانر وحشت را بهتر از تولیدکننگان این ژانر خاص به نمایش می‌گذارد واین کار را با بودجه‌های بسیار اندک انجام می‌دهد.

مایک فلنگن برای ساخت فیلم سکوت تنها 1 میلیون دلار هزینه کرده است استفاده از این مقدار بودجه و تایید گرفت از مخاطبان کاری است که از این کارگردان بر می‌آید.

مایک فلنگن خالق سریال «تسخیرشدگی خانه هیل» (The Haunting of Hill House) می‌باشد سریالی که در ژانر وحشت بسیار موفق عمل کرده است و به عنوان یکی از سریال‌های یک تاز این ژانر شناخته می‌شود.

داستان فیلم در مورد یک زن کرو لال است که در خانه‌ی جنگلی زندگی می‌کند و در حالی که به زندگی ادامه می‌دهد با قاتلی بی سر و صدا با صورتی که بر روی آن ماسک قرار گرفته است برخورد می‌کند وحالا باید برای فرار از دست قاتل و زنده ماندن تلاش کند آن هم در حالتی که به زندگی امیدی ندارد.

این فیلم یکی از معدود آثاری است که در ابتدا از سایت راتن تومیتوز، امتیاز 100٪ را توانست توسط کاربران دریافت کند.


 

حلقه – The Ring

 

حلقه - The Ring

 

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک که مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت مجموعه فیلم حلقه است که اولین قسمت آن در سال 2002 و آخرین قسمت آن مربوط به سال 2017 است.

اولین فیلم حلقه به کارگردانی گور وربینسکی ساخته شده است و در آن بازیگرانی هم‌چون نائومی واتس، مارتین هندرسون و برایان کاکس در آن ایفای نقش کرده‌اند.، این فیلم در واقع اقتباسی با چند واسته از رمانی به همین نام است که نویسنده‌ی ژاپنی کوجی سوزوکی آن را خلق کرده است.

داستان دربارهٔ یک فیلم ویدئویی است که محتوای آن یک سری عکس مبهم و تکه فیلم‌های آزاردهنده‌ای است. بعد از تماشای فیلم، تلفنی به بیننده می‌شود که در آن صدای دختری به بیننده می‌گوید: هفت روز دیگر خواهد مرد.

 


 

برو بیرون – Get out

 

برو بیرون - Get out

 

برو بیرون را به عنوان پدیده ژانر وحشت می‌شناسند این فیلم محصول سال 2017 است و به عنوان یکی از تحسین شده‌ترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما شناخته می‌شود. فیلم با استقبال خیره‌کننده منتقدین و تماشاگران همراه بوده‌است و توانسته تحسین منتقدان را به خاطر فضاسازی، کارگردانی، نویسندگی و بازیگری دریافت کند.

بدون شک یکی از بهترین فیلم های ترسناکی که می‌توانید ببینید برو بیرون ساخته جوردن پیل است این فیلم در مهم‌ترین وب سایت‌های مربوط به تحلیل و بررسی فیلم‌ها امتیازات باورنکردنی را به دست آورده است از جمله این که فیلم در وبسایت راتن تومیتوز بر پایه 218 نقد امتیاز باورنکردنی 99/100 را دارد و در imdb توانسته است 7.7 را از مخاطبان دریافت کند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به دنیل کالویا، کاترین کینر، الیسون ویلیامز، برادلی وایتفورد و کلب لندری جونز اشاره داشت.

داستان Get Out درباره پسر و دختر جوانی است که قرار است با یکدیگر ازدواج کنند و آن‌ها برای دیدن خانواده رز به روستای محل زندگی پدر و مادرش دعوت می‌شوند در ابتدا همه چیز خوب به نظر می‌رسد اما این‌که در آن مکان چه داستانی رخ داده است کریس را به طور وحشتناکی می‌ترساند.

 


 

بابادوک – The Babadook

 

The Babadook

 

بابادوک محصول سال 2014 به کارگردانی جنیفر کنت است که در همین سال هم جزو بهترین فیلم های ترسناک شناخته شده است.

این فیلم علاوه‌ بر رضایت مخاطبان جزو آن دسته از فیلم‌های ترسناکی است که منتقدان بسیاری از آن استقبال کردند و این فیلم دارای امتیاز 6.8 درآی ام دی بی و 98 از 100 در راتن تومیتوز است.

از جمله بازیگرانی که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به اسی دیویس، نوحا ویسمن، هیلی مکلهینی، باربارا وست و بن وینسپیر اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد آملیا وانک یک زن بیوه و پسر شش ساله‌اش ساموئل است که با هم زندگی می‌کنند اسکار همسر آملیا در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داده است، ساموئل شروع به نمایش رفتارهای نامنظم می‌کند و در برابر یک هیولای خیالی، سلاح‌هایی را می‌سازد و بی‌خواب می‌شود و به خاطر بردن سلاح‌های خود به مدرسه اخراج می‌شود مادر او برایش کتابی می‌خواند به نام بابادوک هیولایی که در جلد یک انسان است و این شروع حضور بابادوک در زندگی این دو است.

 


 

The Witch – جادوگر

 

The-witch-timecity

 

جادوگر  هم یکی دیگر از مثال‌های این لیست برای علاقمندان به ژانر ترس ولی از زاویه دیگر می‌باشد. جادوگر مثل فیلم‌های ارواحی نیست و با سبک دیگری ترس را انتقال می‌دهد سبکی که در فیلم Hereditary هم آن را احساس خواهید کرد. خلاصه این ژانر بسیار سلیقه‌ای است هرچند که به شخصه معتقدم که ترس از هیجان زیاد، خیلی بهتر انتقال پیدا می‌کند.

در این فیلم بازیگرانی همچون آنیا تیلور-جوی، رالف اینسون، کیت دیکی و جولیان ریچینگز حضور دارند و این فیلم تواست امتیاز 89 از 100 را از سایت راتن تومیتوز دریافت کند.

داستان فیلم در مورد یک خانواده انگلیسی می‌باشد که رمز و راز عجیبی را سال‌هاست در خود نگه داشته‌اند تا بالاخره این خانواده را از هم گسسته می‌کند.

 


 

Hereditary – مورثی

 

Hereditary-timecity

 

این فیلم را می‌شود یک معجون نام برد، معجونی که از ترکیب‌های مختلف ژانر وحشت تغذیه کرده است و هم به گذشته این ژانر وفادار می‌باشد و هم دارای ایده ‌های نو در پس زمینه خودش است. مورثی مسیرش را درست می‌رود و ترسی بهتر از خانه‌های جن زده که مرض سینمای وحشت است را منتقل می‌کند.

این فیلم به عنوان اولین تجربه بلند آری استر شناخته می‌شود و نشان می‌دهد در آینده از این کارگردان خوش ذوق ژانر وحشت بیشتر می‌شنویم.

داستان فیلم از جایی شروع می‌شود که یکی از اعضای خانواده بزرگ گراهام می‌میرد و دختر او حضور پدرش را هنوز احساس می‌کند و این اتفاقات در حالتی به وقوع می‌پیوندد که این خانواده با مشکلات ماورالطبیعه همیشه  دست و پنجه نرم کرده است و حالا این مشکلات بسیار تشدید می‌شود.

 


 

I Saw the Devil – من شیطان را دیدم

 

I Saw the Devil

در ادامه لیست به سراغ یک فیلم دلهره آور و روانشناختی از سینمای کره رفتم تا لیست را کمی انعطاف پذیر تر کنم. وقتی ژانر تریلر محبوب شد همه این ژانر را یکه تاز می‌دانستند و معتقد بودند که هیجان رکن اصلی فیلم‌های خوب است و مخاطبان به سراغ دیدن این فیلم‌ها می‌رفتند. در کنار تمام این موضوعات این ژانر بعد از چندین دهه همچنان ثبات خود را حفظ کرده است و سهم بسیاری در آثار محبوب سینمای جهان دارد.

فیلم سینمایی من شیطان را دیدم در مورد یک قاتل دیوانه می‌باشد که همسر باردار یک افسر پلیس را به طرز فجیعی به قتل می‌رساند و افسر پلیس به دنبال انتقام از قاتل تمام عزم خود را جزم می‌کند.

این فیلم دوست داران آثار خشن را بسیار راضی خواهد کرد و برای کسانی که از لخاظ روحی در وضعیت مساعدی نیستند اصلا توصیه نمی‌شود.

 


 

The Texas Chain Saw Massacre – کشتار با اره‌برقی در تگزاس

 

The Texas Chain Saw Massacre timecity

 

در ادامه به سراغ یک فیلم خاص و البته کلاسیک در زمینه فیلم‌های ترسناک رفته‌ایم یک فیلم که در زمان خودش سر و صدای زیادی به پا کرد و حتی بعد از انتشار آن استفاده از اره برقی در آمریکا کمی خطرناک تلقی شد. این فیلم یک اثر متفاوت در ژانر اسلشر است که برای دیدن آن نباید تردید کرد هرچند که کیفیت پایین این فیلم شاید مخاطبان جدید را خیلی راضی نکند.

گونار هانسن در نقش منفی این فیلم به خاطر بازی زیبایش بسیار مورد تقدیر قرار گرفت و به گفته خیلی‌ها بعد از آنتونی هاپکینز در فیلم سکوت بره‌ها این شخصیت نزدیک‌ترین تعریف را از قاتل زنجیره‌ای مشهور آمریکایی اد گین را به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم در مورد گروهی از جوانان است که در راه تگزاس گم می‌شوند و در راه‌های فرعی به طور اتفاقی با یک خانواده خونخوار رو به رو می‌شوند که اصلا برای به قتل رساندن آن‌ها شکی به دل راه نمی‌دهند.

 

 

 

The Curse of La Llorona – نفرین لیورونا

 

Curse-La-Llarona-timecity

 

نفرین لیورونا یک اثر متفاوت می‌باشد که از دنیای سینمای احظار در سال 2019 عرضه شد و تاحدی موفق بود هرچند که طرفداران این کمپانی برای فیلم‌های جیمز وان بیشتر احترام قائل هستند و از آن‌ها استقبال می‌کنند. کارگردان این فیلم مایکل چاوز می‌باشد و اولین فیلم بزرگ این کارگردان بود. این فیلمساز برای قسمت سوم مجموعه احضار نیز کارگردانی را برعهده خواهد داشت.

لیورونا نام یک زن است که بچه‌‌های خود را در رودخانه سال‌ها پیش غرق کرده است و حالا مانند یک شبح به دنبال بچه‌ها می‌گردد و آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. جیمز وان در این فیلم نقش تهیه کننده را دارد.این فیلم را به عنوان پیش‌درآمدی از فیلم‌های احضار در سینما می‌شناسند.

سین پاتریک توماسلیندا کاردلیانی، پاتریشیا ولاسکوئز، سین پاتریک توماس، لیندا کاردلیانی و ریموند کروز در این فیلم به عنوان بازیگر حضور دارند.

 


 

Shining – درخشش

 

shining movie timecity

 

درخشش یا تلألو نام یک فیلم‌های ترسناک روانشناختی است که به وسیله استنلی کوبریک یکی از بهترین کارگردانان تاریخ جهان ساخته شده است و بعد از گذشت 40 سال هنوز هم از آن تقدیر می‌شود. این فیلم یکی از سختگیرانه‌ترین آثار کوبریک می‌باشد و برخی صحنه‌ها در این فیلم بالای 80 بار فیلمبرداری شده است که حتی باعث درگیری بین جک نیکلسون واستنلی کوبریک می‌شود.

مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی به عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند و در حالی این اتفاق می‌افتد که در فصل زمستان داستان روایت می‌شود. جک که سرایداری را برای بودن در آرامش و اتمام رمانش انتخاب کرده است ناگهان از نظر روانی دچار مشکل می‌شود و یک حس تنفر نسبت به فرزند وهمسرش حس می‌کند و برای قتل آ‌ن‌ها خیز برمی‌دارد.

درخشش تنها فیلم کوبریک در ژانر وحشت محسوب می‌شود. این فیلم بر اساس داستانی به همین نام از استیون کینگ ساخته شد.

 


 

The Thing – موجود

 

the thing timecity

 

یکی از موفق‌ترین آثار ترسناک مربوط به موجودات فضایی همین فیلم موجود است که داستان 12 محقق را نشان می‌دهد که به طور اتفاقی با یک موجود ترسناک و بسیار بی رحم رو به رو می‌شوند و قصد دارند جان خود را در مقابله با آن نجات دهند.

داستان و موضوع این فیلم در شکل‌های خاصی تا به حال ساخته شده است ولی هیچکدام به اندازه این اثر در زمان خود طرفدار پیدا نکرده است.

کارگردانی فیلم موجود را جان کارپنتر و نویسندگی ان را  بیل لنکستر برعهده داشته است و اقتباسی از فیلمی به نام The Thing from Another World که در سال 1951 ساخته شد.

چند سال پیش هم یک فیلم با همین نام ولی از زاویه‌ی دیگر به همین داستان پرداخت که باز هم بازخورد مثبتی را دریافت کرد هرچند که هیچکدام نتوانستند نسخه 1981 این فیلم را بگیرند نسخه‌ای که تاکید بر ترسناک بودن داستان را کنار گذاشته بود و بر شخصیت ها تکیه داشت.

 


 

Scream – جیغ

 

scream Timecity

 

این فیلم باعث اتفاقات وحشتناکی در دنیای واقعی شد و به حدی بر مخاطبان تاثیر گذاشت که بچهها ماسک مخصوص شخصیت اسلشر این فیلم را بر سر می‌کردند و با چاقو  ادعا آن را درمی‌آوردند که باعث چند قتل شد که همه قاتل‌ها اعتراف کرده بودند که از این فیلم الهام گرفته‌اند.

این فیلم ترسناک کلاسیک اولین اثر ترسناکی بود که کلیشه‌های داستان‌های ترسناک را از بین برد و آن را با کمدی تلفیق کرد که نتیجه هم بسیار رضایت بخش بود. درکل این فیلم یک اثر خلاقانه و بسیار زیباست که روند ژانر ترسناک را دچار تغییر کرد.

داستان فیلم در مورد چند بچه دبستانی است که بعد از تماس با آن‌ها توسط یک فرد به قتل می‌رسند تا اینکه یکی از این بچه‌ها بعد از حمله موفق می‌شود که نجات پیدا کند و این پسری است که چند سال پیش مادرش به طرز وحشتناکی کشته شده است.

 


 

Midsommar – میدسامر

 

Midsommar timecity

 

آری استر که در بالاتر فیلم مورثی او را معرفی کردیم حالا با یک فیلم عجیب و بسیار نوآورانه به سینما بازگشت است. انگار این کارگردان سبک خود را ابداع کرده است و مخاطبان خاص خود را دارد.

فیلم جدید این کارگردان در حال و هوای جدیدتری نسبت به فیلم قبلی است و با حالت روانشناختی عجیبش شما را درگیر خود می‌کند. درگیری که شاید مخاطب زیاد به آن جذب نشود ولی از دید یک منتقد یک شاهکار است.

تا به حال شده است که یک فیلم ترسناک در روز اتفاق بیفتد و شمت بترسید احتمالش خیلی ضعیف است و معمولا در زمانی که فیلم در روز در حال دنبال شدن است مخاطب یک نفس راحتی می‌کشد و به خود استراحت می‌دهد. حالا این فیلم کاملا در روز اتفاق می‌افتد و قصد دارد که مخاطب را به شکل جدیدی بترساند حالتی که تا به حال آن را تجربه نکرده‌اید.

 

 

 

به نظر شما چه آثاری دیگری در لیست بالا باید قرار بگیرد؟؟

 

 


بیشتر بخوانید:

10 ایده جالب از هواداران سریال بازی تاج و تخت برای پایان داستان
بهترین انیمیشن های جهان [ 15 انیمیشن برتر تاریخ ]
بهترین ترتیب برای تماشای تمام فیلم‌های جنگ ستارگان از ابتدا تا انتها
بهترین موسیقی متن های تاریخ سینما – 55 آهنگ ماندگار [ به همراه لینک دانلود ]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا