دسته‌بندی نشده

بهترین روش برای پودر و آسیاب کردن هسته سنجد

چگونه هسته سنجد را آسیاب کنیم ؟

هسته سنجد سفت و محکم است بیشتر آسیاب های معمولی نمیتوانند هسته ی سنجد را آسیاب کنند و با آسیاب های پرقدرت تری باید آسیاب کرد و اینکه بعضی آسیاب ها قدرت پودر کردن هسته ی سنجد را ندارند پس حتما باید با آسیاب قدرتمند هسته سنجد را پودر کرد . توجه داشته باشید زمانی که خواستید هسته سنجد را آسیاب کنید مقدار کمی پودر بریزید خیلی پودر سنجد نریزید زیرا هسته ی سنجد در این صورت خوب آسیاب نمیشود چون بسیار سفت و محکم میباشد پس حتما پودر سنجد کم بریزید.

مراحل آسیاب هسته سنجد

  1. ما برای پودر کردن سنجد و هسته ی سنجد اول باید ضایعات آن را جدا کنیم و به اصطلاح پاک کنیم
  2. در مرحله ی دوم باید زمان دهیم تا کاملا خشک شوند زیرا اگر کاملا خشک نشوند آسیاب نمیشوند پس حتما برای یک آسیاب با کیفیت باید حتما خشک باشند
  3. در نهایت در دستگاه آسیاب میریزیم و به همین سادگی پودر میشوند.

آسیاب هسته سنجد

روش پودر کردن سنجد

اگر با آسیاب عطاری میخواهید سنجد را آسیاب کنید راحت است. آسیاب کردن سنجد یا عناب یا زنجبیل چون سخت و سفت هستند کاری مشکل است و روش خاصی دارد .

نوشته های مشابه

با آسیاب عطاری اگر هسته ی سنجد را میخواهید آسیاب کنید باید دستگاه آسیاب شما روی دور سی هزار یا سی هزار دور باشد تا توانایی پودر کردن سنجد را داشته باشد و اگر هسته را داخل دستگاه ریختین کل ظرفیت دستگاه یا مخزن آسیاب را پر نکنید و نصف مخزن را خالی بگذارید مثلا اگر ظرفیت دستگاه چهار کیلو میباشد چهار کیلو هسته نریزید ، دو کیلو بریزید چون موتور دستگاه آسیب جدی میبیند پس به این نتیجه میرسیم که اگر با هسته سنجد میریزیم حتما نصف ظرفیت دستگاه سنجد و هسته بریزید.

حتما توجه داشته باشید چون سنجد شکلی گرد و سفت و توپی مانند است ممکن است حین آسیاب نصف آنها به در مخزن آسیاب بچسبند و بالا بمانند پس برای اینکه چنین نشود باید هر چند ثانیه یکبار در حین آسیاب کردن آسیاب را تکان دهید و هر بار که از دستگاه استفاده میکنید اجازه دهید چند دقیقه دستگاه کار نکند و استراحت کند اینگونه عمر دستگاه شما کوتاه نمیباشد.

آسیاب سنجد، چگونه سنجد یا هسته سنجد را پودر میکند؟

این آسیاب دارای یک تیغ استیل میباشد و توانایی این را دارد مواد سفت و سختی را پودر کند این دستگاه قادر است بدون ِ حیف کردن ِ مواد کل سنجد و هسته ای که میریزید را پودر کند یک دستگاه کوچک پروانه ای شکل آن زیر وجود دارد که باعث خنک شدن دستگاه میشود و هوا را رد و بدل میکند حتما توجه فرمایید دستگاه را در جایی مسطح و هموار قرار دهید تا هوا زیر آسیاب برود این دستگاه با تیغه ای که دارد و تیغه ی آن دو تایی میباشد قدرتش برای آسیاب کردن هسته سنجد و خودِ سنجد بسیار بالا است و هسته و سنجد را کاملا پودر شده بدون اسراف و خرابی تحویل میدهد با کمترین زحمت و با سرعت ترین حالت ممکنه و بسیار آسان.

پودر هسته سنجد

روش آسیاب کردن سنجد با هسته

یک توری با سایز یک در بیرون آسیاب میگذاریم و سپس درب دستگاه را میبندیم و چفت های آسیاب را میبندیم و آسیاب میکنیم و در آخر پودر را الک کرده و صاف کرده و آماده ی استفاده میشود.

آسیاب سنجد با دستگاه عطاری : این روش آسیاب به واسطه پولی و تسمه به موتور دستگاه نصب شده و به همین خاطر میباشدکه توانایی و قدرت دستگاه بسیار زیاد است و سرعت نرم کردن سنجد بالا میرود و در زمان ِ آسیاب کردن مواد را خنک آسیاب کرده به همین خاطر است که خاصیت های سنجد حفظ میشود با این روش ، میکانیزم دستگاه پره دنده و مقدار بازدهی آن بین ٥٠ تا ٧٠ است و وزن دستگاه حدود ٧٠ تا ٨٠ کیلو میباشد.

پودر کردن سنجد با آسیاب ادویه جات

سنجد از خواص درمانی و غذایی زیادی بهره می برد که نکته ی مهم آن اینجاست که خاصیت های هسته ی سنجد برای استخوان و مفاصل هم چنین آرتروز نیز مفید می باشد. اما هسته ی آن بسیار سفت و سخت می باشد و آسیاب های خانگی و حتی بعضی از آسیاب های صنعتی که از کیفیت لازم برخوردار نیستند جوابگوی آسیاب کردن سنجد نیستند اما آسیاب های موجود در فروشگاه ما هم کیفیت و هم قدرت لازم برای پودر کردن سنجد را دارند. بعضی از آسیاب ها به دلیل این که از سطح کیفیت کمتری برخوردارند هسته ی سنجد را کامل پودر نمی کنند و این موجب آزرده خاطر شدن مشتری می شود. همین امر ممکن است که در جذب مشتری اختلال به وجود آید.

برای پودر کردن سنجد ابتدا آن را پاک می کنیم و آشغالهایی مثل برگ و چوب را جدا می کنیم سپس صبر می کنیم تا سنجدها کاملا خشک شوند نکته ای که وجود دارد و لازم است گفته شود این است که اگر به خوبی خشک نشوند کامل پودر نمی شوند. سپس در دستگاه آسیاب ادویه جات ریخته و به راحتی پودر می شوند.

لازم به ذکر است که باید در حجم کم از سنجد در آسیاب ادویه جات ریخته شود تا فرآیند آسیاب به خوبی صورت گیرد و هسته ی آن به طور کامل پودر شود، اگر در حجم زیاد ریخته شود فرآیند پودر شدن به خوبی صورت نمی گیرد زیرا هسته ی سنجد بسیار سخت آسیاب می شود.

توجه کنید که باید در حجم کم از سنجد در آسیاب ادویه جات ریخته شود تا فرآیند آسیاب به خوبی صورت گیرد و هسته ی آن به طور کامل پودر شود، توجه داشته باشید که حتما سنجد ها کاملا خشک شوند، در غیر این صورت آسیاب کردن دشوار است و هسته ها به خوبی آسیبا نمی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا