دسته‌بندی نشده

بهترین روش اتوکشی پرده مخمل برای حفظ ظاهر آن

روش اتوکشی پرده مخمل

در این مقاله ما قصد داریم روش های درست و اصولی اتوکشی پرده مخمل رو برای شما عزیزان بیان کنیم. در هنگام اتوشویی پرده مخمل به دلیل قیمت بالا و لوکس بودن آن و جنس حساس پرده باید نکات مهمی رو در نظر بگیریم و دقت کافی در اتوکشی این نوع پرده داشته باشیم.

ترجیحا برای اتوکشی پرده مخمل به یک متخصص حرفه ایی مراجعه کنید تا خیالتان راحت باشد، اما اگر قصد اتوکشی پرده مخمل در منزل را دارید ما به شما اطلاعاتی ارایه میدهد. با ما همراه باشید تا روش های صحیح و تخصصی اتوکشی پرده مخمل را برای شما عزیزان تشریح نماییم.

یکی از قدیمی ترین پارچه ها که در تمام دوران بعنوان پارچه لوکس و گران قیمت شناخته شده است، پارچه مخمل است. پرده های مخمل در دیزاین خانه هایی که طراحی های اشرافی دارند در طرحها و رنگهای بسیار متنوعی استفاده می‌شوند و لوکس و تجملی بودن ظاهر خانه را چند برابر می‌کنند. پارچه ی مخمل از دیرباز طرفداران بسیاری داشته است اما این پارچه ی زیبا اگر با الیاف ابریشمی تولید شده باشد قیمت بالایی دارد.

نوشته های مشابه

از آنجا که جنس پرده ابریشم بسیار گران قیمت میباشد، تولیدکنندگان پارچه با جایگزین کردن ریون ،الیاف نایلونی و یا استات بجای ابریشم طبیعی توانسته اند پارچه های مخملی تولید کنند که با قیمت مناسبتری برای عده ی بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

استفاده از نایلون در فرآیند تولید مخمل آسیب پذیری آن را چند برابر کرده است، زیرا نایلون در برابر حرارت ناپایدار است و به سرعت شکل خود را با در معرض حرارت قرار گرفتن از دست میدهد.

نکات لازم جهت اتوکشی پرده مخمل در خانه

نکات لازم جهت اتوکشی پرده مخمل در خانه

اولین نکته که باید در نظر داشته باشید این است که پرده بعد از شستشو کاملا تمیز شده باشد و آثاری از لکه بر روی آن باقی نمانده باشد، زیرا همانطور که همیشه عنوان داشته ایم لکه ها بعد از اتوکشی پایدار میشوند و دیگر نمی‌توان آنها را حذف کرد. بنابراین اگر مطمئن شدید هیچ لکه ای باقی نمانده اتوکشی را شروع کنید.

بهتر است آگاه باشید که در واقع پارچه ی مخمل نباید اتو شود، زیرا حرارت ناشی از اتوکشی غیر حرفه ای ممکن است اثر خود را روی پارچه مخمل باقی گذارد اما با رعایت نکات زیر میتوانید چروکهای پرده ی مخمل را باز کنید.

پرده مخمل باید هنگام اتوکشی آویزان باشد، پس پرده را بر روی چوب پرده بیاویزید یا اگر در اینصورت اتوکشی برای شما مشکل می‌شود از رخت آویز استفاده کنید، اما مراقب باشید پرده های مخمل به دلیل گرم بالای پارچه های مخملی سنگین هستند و هر رخت آویزی توان تحمل وزن آنها را ندارد.

مراقبت از پرده مخملی

از یک اتوی بخار خیلی قوی استفاده کنید، حتما باید اتوی بخار خوبی داشته باشید زیرا پارچه مخمل تنها با بخار اتوکشی میشود. اگر اتو را مستقیم روی پارچه مخمل قرار دهید، پرزهای روی پارچه مخمل در اثر تماس با اتو برق میفتند و اثر اتو روی آنها بجا میماند.

حتماً بخوانید:

پرزهای پارچه مخمل به بافت پارچه در حین تولید اضافه شده اند. اتو کردن مستقیم باعث می‌شود این پرزهای شکسته و خرد شوند و اثر اتو روی آنها بماند. تخته های سوزنی مخصوصی برای اتوکشی پارچه های مخملی در بازار موجود است که با خرید یکی از آنها اتوکشی مخمل برایتان راحت تر خواهد شد.

برای اتوکشی بعد از آنکه اتو آماده شد، آن را با فاصله ۲ سانتی متری از قسمت‌های چروک پرده نگه دارید و دکمه ی تولید بخار اتو را بزنید. با دستتان قسمتهای چروک پرده مخمل را بهتر در معرض بخار اتو قرار دهید، مراقب باشید بخار دستتان را نسوزاند.

روش اتوکشی پرده مخمل

انقدر این عمل را ادامه دهید تا همه چروکها باز شود، در آخر بوسیله یک برس نرم مخصوص لباس، روی پرزها به آرامی و با حوصله بکشید تا همه ی پرزها به یک طرف بخوابند و اثری از اتوکشی نماند.

یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید آن است که بعد از اتوکشی زمان بدهید تا حرارت ناشی از تولید بخار بر روی پارچه کاملا سرد شود در غیر اینصورت دوباره چروک میشود. بعد اتوکشی هرگز پرده مخمل را تا نزنید زیرا اثر خط تا بر روی پارچه مخمل باقی میماند.

اگر در پایان اتوکشی پرده مخمل متوجه شدید هنوز پرده چروکهایی دارد که با این روش باز نشده اند، بهتر است آن را به خشکشویی بسپارید.

منبع : تر و تمیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا