دسته‌بندی نشده

برای تهیه بهترین جوجه کباب، جوجه رو تو چه موادی بخوابونیم؟

طرز تهیه “جوجه کباب” خوشمزه به سبک رستوران ها

کلی روش مختلف برای طعم‌دار کردن جوجه‌کباب وجود داره. در این یادداشت از دلگرم ما یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های درست کردن جوجه‌کباب رو به شما آموزش می‌دیم. در این روش سریع، به‌راحتی می‌تونید یک جوجه‌کباب تازه و خوش‌عطر رو مهمون سفرتون کرده و نوش جان کنید.

نکات کلیدی برای درست کردن جوجه کباب خوشمزه

اول از همه باید گفت روشی که امروز آموزش می‌دیم، برای پخت جوجه‌کباب روی ذغال است ؛ اما با توجه به شرایط فعلی که اکثرا ناچار به زندگی در خانه‌های آپارتمانی هستیم، قطعا راه‌ انداختن آتش غیر‌ممکن و استفاده از کباب‌پزهای خانگی یا باربیکیو هم باعث ایجاد دود و ‌بو می‌شه و کلی زحمت داره.

امروز کنار شما هستیم تا یکی از ساده‌ترین و ‌بهترین روش پخت جوجه‌کباب رو‌ توی خونه‌های آپارتمانی، بدون دود و‌ دردسرهای نظافت اجاق یا باربیکیو رو به شما آموزش دهیم.

ما در پخت این کباب خوشمزه از فر استفاده می‌کنیم که مزایای خودش رو داره. بنابراین شما به‌جای راه‌اندازی منقل ذغال و سیخ کردن جوجه‌ها، فقط به تعدادی که لازمه چوب جوجه چینی خریداری کنید.

لازم به‌ذکر است زمان مورد نیاز جهت پخت این غذای لذیذ و خوشمزه حدودا یک‌ونیم ساعت تا دو ساعت است.

مرغ رو توچی بخوابونیم؟ جوجه رو توچی بخوابونیم؟

مواد مورد نیاز جهت تهیه جوجه‌کباب برای چهار نفر:

  • مرغ به قطعات خرد شده چهارصد گرم
  • لیمو تازه دو عدد (اگر در دسترس ندارید آبلیمو هم قابل استفاده است)
  • زعفران دم کرده دو قاشق غذاجوری
  • نمک و‌ فلفل به مقدار دل‌خواه
  • پیاز یک عدد متوسط
  • روغن زیتون دو‌ قاشق غذاخوری
  • چوب جوجه چینی به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب آبدار و خوش طعم:

توی اولین گام بعد از شستن مرغ‌ها با آب سرد، به سراغ طعم‌دار کردن مرغ‌هامون می‌ریم.

آب‌لیمو، زعفران، فلفل، روغن زیتون را به گوشت‌ها اضافه می‌کنیم و‌خوب به هم می‌زنیم، انواع و اقسام دستورات برای مواد طعم‌دهنده جوجه‌کباب، وجود داره که قطعا با ذائقه شما نیز رابطه مستقیم دارند. اما طعمی که غذای امروز ما داره واقعا بی‌نظیره.

نکته: بسیاری از آشپزها توصیه می‌کنن آبلیمو و نمک رو ابتدا به گوشت نزنید چون گوشت سفت می‌شه. برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم اولا گوشت تازه خریداری کنید، چون گوشت‌های یخ‌زده یا گوشت‌هایی که مدت زیادی توی سردخونه بودن، کیفیت گوشت تازه رو ندارن و شما هرچقدر هم از افزودنی‌های تازه استفاده کنید باز هم طعم ایده‌آل که مدنظر شماست بدست نمی‌آید.

اما جدای از این قضیه تجربه ما در پخت انواع کباب می‌گه شما از همون ابتدا مقداری روغن (ترجیحا روغن زیتون) با مواد ترکیب کنید تا از نفوذ زیاد آب‌لیمو در بافت جوجه و سفت شدن اون جلوگیری کنه.

پس حتما هنگام ترکیب مرغ با مواد از روغن خواراکی استفاده کنید. با این روش جوجه‌ها در بهترین فرم ممکن طعم‌دار می‌شن.

نمک رو در مرحله اول روی مواد طعم‌دهنده گوشت نریزید. نمک هم موجب سفت شدن گوشت می‌شه. همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت نمک رو در آخرین مرحله قبل از کباب شدن گوشت‌ها روی اون‌ها می‌پاشیم.

پیازمون رو به صورت نگینی خرد می‌کنیم و به گوشت‌هامون اضافه می‌کنیم این کار باعث می‌شه که بوی زهم مرغ گرفته بشه، همچنین برای این کار از چند تکه فلفل دلمه سبز هم می‌تونید کمک بگیرید‌. فلفل دلمه یک آنتی‌بیوتیک بسیار موثر در پخت و کباب کردن انواع گوشت‌هاست.

ما توی دستور امروزمون سیب‌زمینی کبابی رو‌هم اضافه کردیم که برای این کار کافیه سیب‌زمینی‌هارو به ابعاد دلخواه برش بزنیم و به میکس موادمون اضافه‌اش کنیم (البته شما اگر تمایل ندارید می‌تونید این مرحله رو هم حذف کنی).

گوشت مرغ به خاطر بافت نرم و‌ لطیفی که داره سریعا طعم‌دار شده و ‌تغییر رنگ می‌دهد. تشخیص این تغییر رنگ بسیار راحته، برای طعم‌دار شدن مرغ‌ها حداقل از بیست دقیقه تا یک ساعت توی‌ یه ظرف در دار زمان بدید.

کف سینی فر را چرب می‌کنیم یا می‌تونید کاغذ روغنی پهن کنید. بعد از طعم‌دار شدن مرغ‌ها اون هارو یکی یکی‌ به سیخ زده، می‌تونید مابین تکه‌های جوجه‌ها از هر سبزیجات دیگه‌ای که دوست دارید استفاده کنید و توی سینی فر بچینید

اگر شما هم مثل ما عاشق میکس طعم سیب‌زمینی و مرغ هستید سیب‌زمینی‌هاتون رو‌ هم کنار سیخ مرغ‌ها یا جاهای خالی توی سینی بچنید.

توی این مرحله با کمک نمک‌پاش روی هر دو سطح سیخ‌هامون نمک می‌پاشیم. سینی رو‌ توی فر قرار می‌دیم، با توجه به حجم مواد شما و‌ مدل فری که در اختیار دارید، قطعا مقدار زمان پخت ممکنه کمتر یا بیشتر باشه. ما این مقدار گوشت رو با دمای ۲۰۰درجه به مدت بیست دقیقه توی طبقه سوم فر قرار دادیم.

شما دوستان عزیز اگر فر در دسترس ندارید می‌تونید از تستر هم استفاده کنید، یا اگر حال درست کردن منقل رو دارید بساط ذغال رو راه بندازید و شروع کنید به کباب کردن گوشت‌ها. با روشی که بهتون یاد دادیم طعم گوشت عالی و البته بسیار نرم و لذیذ خواهد بود. به‌دیگر بیان ضمانت طعم گوشت با ما.

توی بازه زمانی که مرغ‌های ما طعم‌دار و بعد کباب می‌شن، می‌تونید شروع یه پخت برنج مورد نیاز برای این وعده غذایی کنید. تا مرغ‌ها کباب شدن برنج نیز اماده باشه و با هم بشه سروشون کرد.

مجددا یادآور می‌شویم یکی از نکته‌های پخت امروزمون اینه که موقع طعم‌دار کردن مرغ‌ها نمک رو به جوجه هامون اضافه نکینم، این کار باعث سفت شدن بافت مرغ می‌شه و‌ زمان کباب شدن رو بیشتر می‌کنه.

نکته: جوجه‌کباب می‌تونه ابعاد مختلفی داشته باشه یا از قسمت‌های مختلف مرغ باشه که اونم کاملا به سلیقه شما بستگی داره، فقط در نظر داشته باشید که بافت کتف یا بال نازک‌تر از بقیه قسمت های مرغ هست که زمان کمتری برای کباب شدن نیاز دارد.

لازم به ذکر است که بدونید ذغال‌ها دمایی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ درجه می‌تونن داشته باشن؛ به همین دلیل کباب شدن جوجه‌هامون روی ذغال طبیعی با طبع زمان کمتری رو به خودش اختصاص می‌ده.

برای تهیه بهترین جوجه کباب، جوجه رو تو چه موادی بخوابونیم؟

دوستای عزیز امید داریم که دستور امروز برای شما مفید فایده باشه، تا دستورات سریع الپخت بعدی شما رو به خدا می‌سپاریم.

بیشتر بخوانید :

آیا میدانید ادویه مخصوص جوجه کباب چه ادویه ای است؟

طرز تهیه ی کباب مرغ تابه ای در منزل

طرز تهیه کباب چپلی(غذای خوشمزه افغانی)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا