دسته‌بندی نشده

برای تعطیلات نوروز قصد سفر به مالزی را دارید؟حتما بخوانید!

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارت‌خانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است. مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن‌ها را از هم جدا می‌کند: شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

اطلاعات لازم برای سفر به مالزی

بهترین زمان سفر به مالزی :

برای رفتن به مالزی دو بازه زمانی بیشتر رونق دارد. یکی از آن ها از ابتدای دسامبر شروع شده و تا پایان ژانویه ادامه دارد که تعطیلات سال نو میلادی و همچنین چینی است. دومی در ماه های ژوئن، جولای و آگوست بوده که در این زمان بیشتر مسافران از خاورمیانه هستند. در بیشتر کشورها تعطیلات مدارس در این ماه هاست و زمان مناسبی برای سفر میباشد. اواخر سپتامبر تا دسامبر مالزی بسیار خلوت و آرام می باشد.

آب و هوا :

معمولا میانگین دمای روزانه در مالزی بین ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است. در مناطق مرتفع تر میانگین هوا ۲۱ درجه در روز و ۱۰ درجه در شب است. در ماه های آوریل و مارچ بیشترین میزان رطوبت و در ماه های اکتبر و دسامبر هم رطوبت بالایی وجود دارد. کم بارش ترین ماه های سال ژوئن و جولای هستند.

اطلاعات گردشگری :

سایت www.tourismmalaysia.gov.my اطلاعات مفیدی نظیر کلیه وب سایت ها، کاتالوگ ها و بروشورهای به روز را در اختیار شما قرار می دهد. داخل مالزی هر شهر مقاصد توریستی خود را داشته و هر بخش سایت مخصوص به خود را داراست و دفاتر راهنمای گردشگری محلی هم در مناطق مختلف وجود دارند.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

ساعات اداری :

بانک ها روزهای دوشنبه تا جمعه ازساعت ۹:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر مشغول به کارند. ادارات دولتی دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ تا ۱۲:۴۵ و ۱۴ تا ۱۶:۱۵ فعالیت می کنند. فروشگاه های کوچک مانند سوپر مارکت ها صبح ها زودتراز بقیه فعالیت خود را شروع کرده و دیرتر هم به کار خود خاتمه می دهند ( ۶ صبح تا ۹ شب ). اغلب فروشگاه ها شنبه ها و یکشنبه ها عصر تعطیل هستند و قبل از ناهار شلوغ ترین ساعت کاریشان می باشد. مابقی فروشگاه ها از ۹:۳۰ صبح تا ۷ شب فعالند. فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید دیرتر از بقیه شروع به کار می کنند( حدود ۱۰:۳۰ تا ۱۱ صبح ) و ۸:۳۰ تا ۹ شب ساعت خاتمه کارشان می باشد.

خدمات پزشکی :

همه هتل ها و استراحت گاه ها پزشکان گوش بزنگ مسلط به زبان انگلیسی دارند که این پزشکان مستقیما برای درمان به اتاق شما مراجعه می کنند و در صورت نیاز شما را تا بیمارستان محلی همراهی می کنند.

برق :

ولتاژ برق مصرفی در مالزی ۲۲۰ تا ۲۴۰ ولت بوده و پریز های برق آنها سه شاخه می باشند. در سفر به مالزی بهتر است مبدل سه شاخه همراه داشته باشید.

مالیات :

بعضی از هتل ها ۵% مالیات و ۱۰ % حق سرویس دریافت می کنند. رستوران های بزرگ نیز ۵% مالیات و ۱۰% حق سرویس به صورت حساب های خود اضافه می کنند. در حالی که کافی شاپ های کوچک و فروشنده های خرد هیچ هزینه اضافی از شما مطالبه نمی کنند. بسیاری از کالاهای مورد نیاز گردشگران مانند: صنایع دستی، لوازم دوربین، وسایل ورزشی، آرایشی و دستگاه های برقی کوچک معاف از مالیات هستند امابرای خرید سایر کالاها مانند: لباس، کفش و … مبلغ کمی مالیات باید بپردازید.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

انعام :

در مالزی کسی انتظار انعام ندارد اما بهتر است برای خرید های کوچک دو رینگیت و رستوران ها و هتل های گران قیمت ۵ رینگیت انعام داده شود.

آب :

در کوالالامپور گفته می شود آب لوله کشی قابل شرب است ولی همه محلی ها آب را قبل از استفاده می جوشانند. در کل بهتر است از بطری های آب استفاده کنید که قیمت یک بطری ۱٫۵ لیتری بین ۲ تا ۷ رینگیت است.

سرویس بهداشتی :

برای اینکه در مالزی بتوانید سرویس بهداشتی در مکان های عمومی بیابید بهتر است از ره گذران بپرسید: Tandas. برای آقایان Lelaki و خانم ها Perempuan. برای استفاده از سرویس ها باید پول پرداخت کنید. همیشه کسی بیرون سرویس های بهداشتی منتظر شماست که از شما ۲۰ رینگیت مطالبه کند و اگر خواهان دستمال هم باشید باید ۳۰ رینگیت پرداخت کنید. در کل بهتر است از سرویس های بهداشتی داخل هتل ها، فروشگاه های بزرگ و رستوران ها استفاده کنید.

مهمترین شهرهای مالزی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

کوالالامپور

پیشرفته ترین و مدرنترین شهر مالزی است. هتل های مدرن سربه فلک کشیده با کلاس بین المللی، مراکز خرید جذاب و غذاهای محلی و بین المللی بخشی از جاذبه های این شهر است.

این شهر در حدود سال ۱۸۵۷ طی انقلاب صنعتی شروع به رشد کرد. پیشرفت آن توسط سه گروه انجام شد. ۱: شهروندان بریتانیایی ۲: ساکنان بومی مالای ۳: چینی ها

پیشرفت کوالالامپور همراه شد با مهاجرت کارگران چینی، مالایی های روستاها و شهرهای اطراف و هندی های مهاجر همیشه همراه بریتانیایی ها. کم کم ساختمان ها و مراکز اداری شکل گرفت و کوالالامپور که روستایی بود کنار رودخانه Klang به مرور تبدیل به شهری بزرگ شد.

امروزه مرکز شهر در میدان Merdeka مرکز گذشته کوالالامپور است. ساختمان هایی نظیر ساختمان سلطان عبدالصمد، ایستگاه راه آهن قدیمی کوالالامپور و … نمونه های خوبی از تاثیر معماری انگلیسی می باشند.

قسمتی جنوبی میدان Merdeka محله چینی هاست. در Jalan petaling ، فروشگاه ها و دست فروش های غذا بیش از همه به چشم می خورند. در میان رودخانه می توانید باغ دریاچه را بیابید. محل بزرگی است که باغ پرندگان کوالالامپور، پارک پروانه ها و چندین باغ جذاب در آن واقع شده اند.

رستوران های کوالالامپور

رستوران Bijan کوالالامپور

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

یکی از بهترین رستوران ها برای آشنایی با انواع غذاهای مالایی.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

رستوران Bijan کوالالامپور مطمعناً انتخاب مناسبی ست برای غذاهای اصیل محلی مالایی. سرآشپز زبردست این رستوران، Zulkifli Razali ، برای شما انتخابی لذیذ از غذاهای مالایی سرو می کند از جمله rendang daging (کاری گوشت خشک) و سالاد kerabu pucuk paku . شما می توانید برای تور شنبه صبح این سرآشپز که برای خرید مواد اولیه می رود جا رزرو کنید. البته به هیچ وجه بستنی های خانگی و دسر را از دست ندهید.

Bijan کلمه مالایی ست به معنای کنجد.

رستوران Feast Village کوالالامپور

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

اگر جزء کسانی هستید که هیچوقت نمیتوانید در رستوران غذای خود را انتخاب کنید، این رستوران گزینه مناسبی برای شماست.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

رستوران Feast Village کوالالامپور در طبقه همکف مرکز خرید Starhill واقع شده که شامل سیزده مجموعه مختلف است که هر کدام منو، دکور و سبک غذای خاص خود را دارند. در این رستوران هر سبک غذایی که فکرش را بکنید نظیر استیک، دریایی، مالایی، چینی، تایلندی، کره ای، هندی، ژاپنی، غربی و … سرو می شود. کافیست با توجه به بوهایی که حس می کنید و گشتن در منوها بهترین غذا برای خودتان را انتخاب کنید.

مرکز خرید Central Market کوالالامپور

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

فروشگاهی رنگارنگ؛ در کنار محله چینی های کوالالامپور…

مرکز خرید Central Market کوالالامپور یکی از آشناترین نقاط کوالالامپور و یکی از جاذبه های معروف این شهر است. این مجتمع در سال ۱۹۲۸ میلادی در نزدیکی خیابان پتالینگ افتتاح شد. Central Market در ابتدا مغازه کوچکی بود، اما در سال ۱۹۸۰ آن را تبدیل به فروشگاه صنایع دستی کردند. این ساختمان پر است از بوتیک ها، فروشگاه های صنایع دستی و لوکس فروشی هایی که به فروش محصولات بومی مالزی مشغولند. بیشتر مغازه ها و فروشگاه های داخل مجتمع با محوریت حمایت از هنرمندان محلی شکل گرفته اند.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

Central Market همه ساله میزبان فروشنده هایی است که در فستیوال ها و جشن های متنوع فرهنگی و تاریخی مختلف به این مکان می آیند و بهترین اجناس خود را عرضه می کنند. جشن هایی مانند Hari Raya، سال نو چینی و Deepavali. به عنوان مثال، هنگام برگزاری Hari Raya فروشندگان به عرضه انواع کیک ها و شیرینی ها می پردازند؛ در جشن Deepavali این مجتمع پر می شود از ساری های رنگارنگ و دیگر لباس های زیبای هندی؛ و در جشن سال نوی چینی این فروشگاه پر می شود از فروشنده ها و خریداران چینی و تمام چیزهایی که آنها را به تاریخشان مربوط می کند

جاذبه های کولالامپور

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

نماد کشور مالزی و یکی از با شکوه ترین سازه های جهان!

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور در سال ۱۹۹۶ به بهره برداری رسیدند. این برج ها در ۸۸ طبقه با نمای استیل و شیشه می باشند. طرح اولیه این برج ها توسط نخست وزیر Tun Mahathir Mohammad پیشنهاد شد. وی قصد داشت با ساخت این مجموعه پیشرفت و جسارت ملی کشورش را در عرصه بین المللی به نمایش بگذارد و این برج ها را به نمادی جهانی برای کوالالامپور تبدیل کند.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

پل آسمان، که در مراحل پایانی ساخت این برج ها به آنها اضافه شد بلندترین پل دو طبقه جهان به شمار می آید و همچنین فرم M مانندی به این مجموعه بخشیده که الهام بخش کلمه مالزی است. تعداد بلیط هایی که هر روزه برای بازدید از این مجموعه در دسترس گردشگران قرار می گیرد محدود است و به کسانی که زودتر در محل حضور پیدا کنند داده می شود.

پارک آبی سان‌وِی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

سان‌وِی، پارک آبی دوست داشتنی شهر کوالالامپور است. این پارک به دلیل محیط بسیار سرسبز و طبیعت زیبای و ساحل های شنی (یکی از زیباترین ساحل های ساخته شده به دست انسان)، هرساله گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کند. سان‌وِی مرکز خرید زیبایی دارد که به سبک معماری مصری ساخته شده است. در آن، زمینی نیز برای پاتیناژ وجو دارد.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

موج سواری روی آب یکی از اصلی ترین جاذبه های پارک آبی سان وی کوالالامپور است. ترن هوایی های هیجان انگیز، پل معلق که ۴۲۸ متر ارتفاع دارد، باغ وحش تقریبا بزرگی که دقیقا حس حیات وحش را به بازدیدکننده ها منتقل می کند و پیاده روی در ساحل نیز از دیگر جذابیت های پارک آبی هستند.

مسجد آبی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

یکی از بزرگ ترین مساجد جنوب شرقی آسیا، مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه است که به نام های مسجد شاه علم و مسجد آبی نیز شهرت دارد. جالب است بدانید، در ساخت این مسجد از معماری ایرانی الهام گرفته شده و دلیل شهرت آن به مسجد آبی، گنبدهای آبی رنگ آن است.

مسجد آبی یکی از باشکوه ترین مساجد سراسر دنیاست و حدود ۱۴۲ متر ارتفاع و چهار مناره با ارتفاع حدود ۱۴۰ متر دارد. این مسجد، ظرفیت پذیرش ۲۴ هزار نمازگزار را دارد. بیشتر مسافرانی که به کوالالامپور سفر می کنند، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، از این مسجد نیز دیدن می کنند. خوب است بدانید مسوولان مسجد اجازه عکاسی را به گردشگرها می دهند.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

بهترین زمان برای عکاسی نیز نزدیک غروب است زیرا مسجد همچون الماس می درخشد. یکی از زیبایی های این مسجد خوشنویسی اسلامی آن است. مسجد، سه طبقه مجزا و محرابی سفید و بلند دارد که در ساخت آن از سبک عثمانی الهام گرفته شده است. طبقه اول برای برپایی فرایض دینی و مذهبی اسلام است و کتابخانه، دفتر مسجد، صندوق و … در این طبقه مستقر شده اند. طبقه دوم در کل برای مردهاست و زن ها اجازه ورود به آنجا را ندارند. طبقه سوم نیز به طور کلی برای زن ها است و مردها اجازه ورود به آنجا را ندارند.

برج منارا کوالالامپور

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

برج منارای کوالالامپور با داشتن رستوران گردان، مکان های تفریحی متعدد، پاساژها، مراکز خرید، مغازه های کوچک و سالن های تئاتر و … یکی از مشهورترین مکان های تفریحی کوالالامپور است. این برج طراحی فوق العاده خاص دارد و از بالای آن می توان همه کولالامپور را تماشا کرد. رستوران گردان در فاصله ۲۸۲ متری از سطح زمین و در طبقه دوم نوک برج قرار دارد. بعلاوه، منطقه سرسبزی نیز به نام واحد اکولوژیک در اطراف این برج قرار دارد که بر زیبایی آن افزوده است.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

برج منارا، جزو بلندترین برج های مخابراتی دنیا و منعکس کننده سنت اسلامی کشور مالزی است. منارا حدود ۲۰۵۸ پله دارد و ۲۲ طبقه آن با ۴ آسانسور مجزا قابل دسترسی هستند. این برج در تاریخ ۱۳ سپتامبر سال ۱۹۹۲ میلادی، به صورت رسمی گشایش یافت.

باغ پرندگان کوالالامپور

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

اگر دوستدار پرنده ها هستید، باغ پرندگان کوالالامپور بسیار دیدنی و زیباست. این باغ مساحتی حدود ۲۱ هکتار دارد و در سال ۱۹۹۱ میلادی در مرکز شهر کوالالامپور تاسیس شده است.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

در این باغ جنگل مانند، بیش از ۵ هزار نوع پرنده از ۲۰۰ نوع و گونه مختلف همچون ماکائو، طوطی، فلامینگو، قرقاول، مرغ مینا، کبوتر، منقار شاخیان و … زندگی می کنند. این پارک ۴ بخش مجزا دارد و در سه بخش از آن، پرندگان آزادانه پرواز می کنند و گردشگر می تواند از نزدیک شاهد زندگی آزادنه پرندگان باشد.

بلندی های گنتینگ

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

بلندی های گنتینگ، مجموعه تفریحی و تجاری است و بالای کوه های تی‌تی وانسگا در ۴۵ کیلومتری کوالالامپور قرار دارد. در این منطقه، گردشگرها می توانند در آرامش طبیعت خستگی زندگی شهری را به در کنند. این گردشگاه، آب و هوای خنک و کوهستانی و امکانات تفریحی متعددی همچون پارک های آبی دارد و بعضی های آن را لاس وگاس مالزی نیز می نامند.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

با ماشین، از کوالالامپور تا بلندی های گنتینگ فقط یک ساعت راه است. بزرگ ترین هتل جهان به نام «نخستین هتل دنیا» در مجموعه تفریحی گنتینگ قرار دارد و نام آن در رکوردهای گینس ثبت شده است. این هتل ششصد و یک اتاق با امکانات کامل دارد و اتاق ها در دو ساختمان برج مانند قدیمی و جدید قرار دارند.

روستای فرانسوی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

روستای فرانسوی کمی دورتر از شهر کوالالامپور واقع شده اما جزو مناطق گردشگری این شهر به شمار می رود. این استراحتگاه شبیه نمونه ای است که در قرن ۱۸ میلادی در یکی از روستاهای کشور فرانسه ساخته شده است و به همین دلیل به آن روستای فرانسوی نیز می گویند. این روستا شامل دو بخش تپه برجایا و بوکیت تینگجی است. بوکیت تینگجی به معنای تپه های بلند، حدود یک ساعت با ماشین از کوالالامپور فاصله و ساختمان هایی با معماری قرن ۱۶ اروپایی دارد.

یک دهکده ژاپنی نیز در نزدیکی این روستا قرار دارد و به نوعی پناهگاه خرگوش ها و گوزن ها به شمار می رود.استراحتگاه های روستای فرانسوی در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت برجایا ساخته شده است. همه مواد لازم برای ساخت این استراحتگاه ها از کشور فرانسه وارد شده اند. این کار به این دلیل بوده که این ساختمان ها دقیقا بافت فرانسوی داشته باشند.

پنانگ

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

کلمه پنانگ برگرفته از یک کلمه مالایی ( پینانگ ) است که نام یک گونه گیاهی ست. در قرن پانزدهم مکانی بسیار خلوت بوده و ساکنین آن جوامع بسیار کوچک مالایی بوده اند. کم کم ساکنان بازرگان جنوب هند به آن مهاجرت کردند. در سال ۱۷۸۶، فرانسیس لایت، مامور شرکت بریتانیایی هند شرقی متوجه شد که این جزیره در نقشه مسیرهای تجاری چین، هند و اروپا قرار دارد و اقدام به ساخت شهر جورج تاون در قسمت شمال شرقی جزیره کرد و علت انتخاب این نام ، پادشاهی جرج سوم در آن زمان در بریتانیا بود.

جرج تاون به مرور اروپایی ها، عرب ها، هندی ها، ساکنان جنوب چین را به خود جذب کرد و آنان شروع به کسب و کار در آن منطقه کردند. ولی هرگز برای انگلیس مفید نبود به خصوص زمانی که در سال ۱۸۱۹ سر استمفورد رافلز آنجا را به عنوان یکی از نقاط تجاری سنگاپور برگزید. در اواخر قرن نوزدهم پنانگ از رونق افتاد، تا سال ۱۹۵۷ که اقتصاد آن مجددا شکوفا شد. امروزه این جزیره جز مالزی حساب شده و ۲۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن کمی بیش از یک میلیون می باشد که اغلب از چینی ها تشکیل شده است.

رستوران های پنانگ

رستوران Bali Hai پنانگ

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

تازه ترین غذای دریایی که می شود خورد!

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

رستوران Bali Hai پنانگ به گونه ای طراحی شده است که چراغ های نئونی ملالت دکور کلبه مانند آن را از بین می برند، در این رستوران انواع موجودات خوراکی دریایی را درون آکواریومی در مقابلتان مشاهده می کنید که به این سو و آن سو می روند: از خرچنگ و صدف گرفته تا میگوهای غول پیکر و انواع ماهی های تازه. فقط کافیست از میان آنها غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا در زمانی که شما مشغول تماشای آکواریوم هستید آشپز رستوران غذای شما را آماده کند. غذاها در ظرف های گوناگونی به سبک آسیایی تزیین می شوند.

رستوران Nyonya Baba Cuisine پنانگ

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

اگر تا به حال غذاهای مالایی را نچشیده اید، این رستوران تجربه فراموش نشدنی را برای شما می سازد.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

رستوران Nyonya Baba Cuisine پنانگ که به نام “پادشاه اژدها” معروف است در سال ۱۹۷۶ شروع به کار کرد. این رستوران که به شکل خانوادگی اداره می شود یکی از معدود رستوران هایی ست که هنوز غذاهای سنتی Nyonya را سرو می کند. غذاهای این رستوران بسیار رنگارنگ و اشتها آور هستند و با خدمه های خوش برخودش هیچ مشکلی برای انتخاب غذا نخواهید. آنها در اطراف شما آماده معرفی غذاها هستند پس نگران این نباشید اگر هیچ کدام را تا به حال امتحان نکرده اید.

موزه پنانگ

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

مکانی برای مرور سریع تاریخچه پنانگ.

موزه پنانگ مجموعه ی فوق العاده شگفت انگیزی از یافته های باستانی و بومی پنانگ است که به همت تاریخ شناسان و تاریخ دوستان این منطقه گردآوری شده است و گذر تاریخ و فرهنگ های متفاوت این منطقه در سالیان متمادی را نشان می دهد. این موزه پر از نقاشی ها، عکس ها، لباس های گذشتگان، و اشیا قدیمی است. طبقه بالای موزه پنانگ به یک گالری هنری اختصاص یافته است. موزه و گالری هنری پنانگ علاوه بر زیبایی، به علت تهویه هوای مطبوع آن، یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی پنانگ است.


منطقه توریستیGurney Drive

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

این منطقه در پنانگ یکی از مناطق پر طرفدار توریستی است در این مکان چندین رستوران، هتل های پنج ستاره و کلوپ های شبانه وجود دارد. شما می توانید طلوع و غروب خورشید را در حالی که نفستان در سینه حبس شده است تماشا کنید. باغ ارکیده و بامیه: این باغ که در نزدیکی فرودگاه بین المللی پنانگ واقع شده است، در حدود دو هکتار است.

دو گیاه ارکیده و بامیه در کنار هم رشد می کنند. مرکز محلی ارکیده به عنوان انبار اصلی گل های مجموعه ارکیده به رسمیت شناخته شده است و در منطقه بزرگترین محسوب می شود. شما همچنین می توانید یک جفت از ببرهای بنگال را که شش سال پیش به اینجا آورده شده اند را ببینید و همچنین می توانید پرندگانی مانند شترمرغ استرالیایی، مارهای گوناگون، طوطی های سخن گو، لاک پشت ها، مار موشخوار، مار سبز درختی، آناکوندای سبز، سوسمار های آبی و خزندگان بیشماری را در این مزرعه پیدا کنید. باغ ارکیده و بامیه در پنانگ دارای بزرگترین نوع گل های ارکیده در دنیا با گل هایی در حدود 3 اینچ می باشد

مزرعه پروانه های پنانگ

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

این منطقه زیبا یک مجموعه کمیاب با بیش از صدها گونه از پروانه ها و حشرات را در خود جای داده است.مزرعه پروانه ها در پنانگ برای همیشه انواع پروانه های استوایی را از سراسر جهان در خود جمع کرده است. مزرعه پروانه ها درسال1986 تاسیس شده و در Telok Bahang واقع شده است.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

ویژگی های مزرعه پروانه ها در پنانگ
– مزرعه پروانه پنانگ به عنوان یک موزه زنده، با هدف آموزش عموم مردم و فراهم کردن یک مرکز تحقیقاتی به منظور توسعه روش های پرورش تاسیس شده است.
– مزرعه پروانه پنانگ در حال حاضر دارای مجموعه ای از 4000 پروانه از 120 گونه مختلف است، از جمله پروانه های نادر هندی (paralekta Kallima Leafl) و پروانه زرد بال (Troides Helena).

پارک تفریحیBukit Mertajam

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

مشتمل بر خیل کثیری از سرخس ها ، گیاهان هوازی و گل های وحشی ، همچنین پروانه های عجیب و غریب، پرندگان و حشرات می باشد.

national park
پارک ملی پتانگ

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

پارک ملی پنانگ دارای بیش از 1،213 هکتار از زمین و دریا می باشد. این پارک بیش از 417 نوع گیاه و 143 گونه از جانوران را در خود جای داده است.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

تاسیس این پارک ها منعکس کننده اهمیت حفاظت از این تنوع زیستی در منطقه است.از میان حیوانات این پارک می توان به دلفین ها، سمورها، لاک پشت ها و لاک پشت منقار دار و میمون ها اشاره کرد. همچنین درختان حرا در امتداد ساحل Tukun یافت می شوند.

negara
باغ وحش نیگارا

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

در آغوش جنگل قرار گرفته است، باغ وحش نیاگارا مامن رسمی حیات وحش از سال 1963 می باشد.

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

این پناهگاه حیات وحش، بیش از 400 گونه از حیوانات اعم از پستانداران، خزندگان و پرندگان را در خود جای داده است .

شهرKota Bharu

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

شهر Kota Bharu در درون ایالت Kelantan، در شمال شرقی پنانگ و در مجاورت مرز تایلند قرار گرفته است. مرکز خرید و فروشگاه عظیم واقع در مرکز تجاری این شهر بسیار معروف می باشند. سواحل این شهر روزها جمعیت عظیمی از توریست ها را به خود جذب می کند و بعد از غروب، فروشگاه های شبانه آغاز به کار می کنند. طرفداران موزه در این شهر می توانند از موزه های مختلفی بازدید کنند که آثار دستی محلی و آداب و رسوم تاریخی و سلطنتی این ایالت را به نمایش می گذارند.

جزایرPerhentian

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

جزایر Perhentian که با فاصله ی 12 کیلومتری در شمال شرقی سرزمین اصلی مالزی واقع شده اند، سفری بسیار طولانی از شهر پنانگ خواهند بود. اما مناسب کسانی است که می خواهند مدتی را روی آب و به دور از شهر بگذرانند. سواحل سفید، آبهای شفاف، صخره های مرجانی و مناظر ساحلی به همراه اقامتگاه های شبیه کلبه، مدت زیادی است که از جذابیتهای محبوب این جزیره بوده است. انواع غواصی و حتی تماشای کوسه ها و ماهیگیری در این ناحیه معمول است.

موزه ها و جشن ها

dragon race
مسابقه قایق اژدها

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

همانطور که از پنانگ دیدن می کنید، لطفا لذت بردن از مسابقه بین المللی قایق اژدها را فراموش نکنید . رقابت ، هیجان ، دوستی ، سرگرمی و لذت ، همه این ها در طول این جشنواره با قایق های رنگارنگ در آب های این جزیره به نمایش گذاشته می شوند. مسابقه بین المللی قایق اژدها در آب های دریاچه Mengkuang در پنانگ مالزی از سال 1934 برگزار می شود. تاریخ نشان می دهد که قایق اژدها ، بسیار بلند و باریک بوده و منشأ آن از چین (تزئین شده با سر و دم اژدهای چینی) می باشد. این قایق ها به طور سنتی برای یادبود مرگ چو یوان در ماه ژوئن می باشند. مسابقه فوق یادآور رویدادی است که در آن شاعر وطن پرست چو یوان در آب، پنجمین روز از پنجمین ماه قمری در سال 277 پیش از میلاد غرق شد.( اگرچه امدادگران موفق به نجات جان او نشدند، اما ساقه های گیاه بامبو او را از خورده شدن توسط مارها نجات دادند).

لنکاوی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

جزیره لنکاوی جایی است که دریای زیبای آندامان با تنگه مالاکا تلاقی می کند. از سال ۱۹۹۰ گردشگران مالزی این جزیره را به عنوان یک مکان گردشگری جدید انتخاب کرده اند. اکنون، بعد از دو دهه تلاش یکی از بهترین مقاصد گردشگری مالزی است. لنگکاوی خود یک مجمع الجزایر است که بین ۹۹ تا ۱۰۴ جزیره را شامل می شود.

رستوران های لنکاوی

رستوران Nam لنکاوی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

رستوران مالایی در مزرعه ای زیبا.

رستوران Nam لنکاوی در یک مزرعه قدیمی نارگیل در کنار تالابی که آکنده از نیلوفر آبی واقع شده است. سبک غذایی این رستوران Nonya است. Laksa سنتی این رستوران (سوپی شامل میگو، مرغ و نودل با استفاده از ادویه های با طعم نارگیل) از غذاهای خوب این رستوران است. برای آزمایش کردن طعم انواع غذاهای این رستوران از ظرف چشیدن Nonya استفاده کنید: داخل این ظرف ۹ بشقاب کوچک قرار دارد که شامل ماهی مخصوص، گوشت مزه دارشده با بادام زمینی و … می باشد.

جاذبه های لنکاوی

گردشگاه Pulau Payar لنکاوی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

اگر علاقمند به تفریحات دریایی هستید این تفرجگاه را از دست ندهید.

گردشگاه Pulau Payar لنکاوی که شامل ۴ جزیره است، در سال ۱۹۸۵ به عنوان اولین گردشگاه دریایی مالزی شناخته شد. Pulau Payar Marine از جمله مکان هایی ست که دوستداران آب و گردشگران علاقه مند به غواصی برای دیدن آن به مالزی می آیند. برای رسیدن به این گردشگاه کافیست سوار یک قایق تندرو شوید و ۱۹ مایل دریایی از لنگکاوی به سمت جنوب بروید. هرکسی می تواند به درون آب شیرجه بزند و یک نگاه ناب و بدون مانع به مرجان ها و ماهی های خوش رنگ این منطقه بیاندازد. مرجان های لنگکاوی یکی از تعیین کننده ترین عوامل در زمان بندی گردشگران این منطقه هستند.

باغ وحش و آکواریوم لنکاوی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

بزرگنرین باغ وحش مالزی واقع در جزیره زیبای لنکاوی.

باغ وحش و آکواریوم لنکاوی بزرگترین آکواریوم مالزی است که در جنوبی ترین قسمت Pantai Cenang واقع شده است. این آکواریوم محیط مناسبی برای خانواده هایی است که با بچه های کوچک خود به سفر می روند، که به منزله استراحتی کوتاه بعد از چندین ساعت پیاده روی زیر آفتاب است. فضای ۲۵۰۰۰ مترمربعی این آکواریوم به سه قسمت تقسیم شده است:

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

جنگل های بارانی گرمسیری، معتدل و پایینتر از قطب جنوب. از زیباترین قسمت های این آکواریوم می توان به تونلی زیر آب که از میان کوسه ها، ماهی های گروپِر غول پیکر و خرچنگ های سبز می گذرد؛ پنگوئن ها و جانوران ماهی خوار و محل خوراک دهی به فوک های خزدار و صفحه نمایش سه بعدی که تصاویری مربوط به دریا پخش می کند، اشاره کرد.

پل هوایی لنکاوی (Langkawi Sky Bridge)

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

یکی از معروف ترین پل های کابلی در جهان است که در نزدیکی تله کابین جزیره لنکاوی در غرب مالزی واقع شده است. ارتفاع پل ۷۰۰ متر از سطح دریا و طول آن ۱۲۵ متر و عرض پیاده روی آن ۱.۸ متر است. هرچند ظاهری رعب آور دارد اما از ایمنی بالایی برخوردار است. وجود دو ورودی مثلثی شکل بر روی پل استراحتگاهی است که عابران می توانند مناظره اطراف را بیشتر ببینند و از این طبیعت زیبا و همیشه سبز لذت ببرند .
سکانس آخر فیلم هندی Don: The Chase Begins Again روی این پل فیلمبرداری شده است . در روی این پل شما زیبایی جنگل و آسمان را یکجا احساس می کنید و در بعضی مواقع این پل در مه سفیدی غرق می شود که شما به سختی چند قدمی خود را می بینید و تمام این ها زیبایی هایی است که فقط می توانید روی این پل هوایی زیبا احساس کنید

مرکز خرید Parade لنکاوی

سفر به مالزی و سفر به مالزی برای تعطیلات نوروز

اگر قصد خرید در لنکاوی را دارید به این مرکز نیز سری بزنید.

مرکز خرید Parade لنکاوی با بیش از ۴۰ فروشگاه کوچک و بزرگ، اغذیه فروشی ها و سالن های سرگرمی خود، می تواند تجربه ای منحصر به فرد برای کل اعضای خانواده تان باشد. در این مرکز خرید انواع محصولات و مارک های معروف دنیا نظیر Vincci، Hurley، Body Glove و … عرضه می شوند. فروشگاه های این مجموعه در سه طبقه مجزا قرار گرفته اند که شکل جالبی به این مجموعه داده اند. امکان سفارش و میل غذای مناسب و باکیفیت، در سبک های مختلف غذایی نیز در سالن های غذاخوری این مجموعه فراهم شده است. تاکسی هایی که همیشه در ایستگاه این مجتمع در انتظار مسافرند رسیدن به این مجموعه را آسانتر می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا