دسته‌بندی نشده

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم- قسمت دوم

در اینجا بهترین رودها برای سفر و گشت و گذار رودخانه ای در کشورهای اروپایی را انتخاب کرده ایم

سفر کردن روی رود یکی از بهترین راه های لذت بردن از مناظره زیبای اروپا است و گردشگران از این لحاظ فرصت های زیادی در اختیار دارند و می توانند با قایق های تفریحی در شهرها و حومه های خوش منظره کشورهای اروپایی به آرامی سفر کنند و از زیبایی های قاره سبز لذت ببرند.

رودخانه های زیبای اروپا

در اینجا بهترین رودها برای سفر و گشت و گذار رودخانه ای در کشورهای اروپایی را انتخاب کرده ایم.

رود راین (Rhine)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم

راین یکی از مشهورترین و زیباترین رودهای اروپاست. این رود از گریسونز در کوه های آلپ سوئیس آغاز می شود و قبل از آنکه به دریای شمال در هلند بریزد، از آلمان می گذرد.

این مسیر رودخانه ای مسیری محبوب برای گشت تفریحی محسوب می شود. در آلمان می توانید از کنار جنگل سیاه، شهر زیبای کلن و چند قلعه خوش منظره بگذرید و از این سفر لذت ببرید. به هلند که رسیدید، از آبراه ها و آسیاب های بادی دیدن کنید و در فرانسه سری به شهر خوش منظره استراسبورگ بزنید.

رود سن (Seine)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم

در فرانسه گشت های تفریحی رودخانه ای زیادی هستند که در آنها واقعاً به گردشگران خوش می گذرد، ولی یکی از رمانتیک ترین این سفرها، گشت تفریحی با قایق روی رود سن است که در شمال فرانسه جاری است. برای لذت بردن از این سفر، حتماً پاریس را ببینید و سپس با قایق در مسیر کلود مونه پیش بروید و حومه نورمانی فرانسه را تماشا کنید.

در این مناطق می توانید سواحل تاریخی نورماندی را سیر کنید و از معماری قرون وسطایی روآن و باغ های شگفت انگیز ژیورنی که نقاشی های مشهور مونه در آنجاست، لذت ببرید.

رود دوردونی (Dordogne)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم

این رود قطعاً یکی از زیباترین مناظر فرانسه محسوب می شود. دوردونی از میان جنوب مرکزی و جنوب غربی فرانسه می گذرد و مناظر آن حقیقتاً اعجاب انگیز هستند و تماشای خانه های سنتی زیبایی که روی صخره های پرشیب ساخته شده اند و چند کاخ و قصر عجیب ولی زیبا قطعاً تجربه خوبی برای گردشگران است.

جذاب ترین مسیر این رود از ترمولا تا صخره گاژاک است که چهار دهکده از زیباترین دهکده های فرانسه در این مسیر قابل مشاهده است.

رود شانون (Shannon)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم

شانون، طولانی ترین و زیباترین رود جزیره زمرد یعنی ایرلند است که غرب و شرق و جنوب آن را از هم جدا می کند. محلی های مهمان نواز و مناظر سرسبز، دریاچه ها و صومعه سلتیک باستانی و عجیب و غیره جزو ویژگی های این مقصد گردشگری اروپا هستند که دست کم گرفته شده اند. یک قایق کرایه کنید یا به تور گشت تفریحی بپیوندید و بیشترین استفاده را از مناظر اطراف ببرید.

رود دانوب (Danube)

با رودخانه های زیبای اروپا بیشتر آشنا شویم

دانوب در کل از میان نه کشور می گذرد و دومین رود بزرگ اروپا محسوب می شود. این رود از جنگل سیاه آلمان آغاز می شود و قبل از ریختن به دریای سیاه در رومانی و اوکراین، کیلومترها مسیر پر از مناظر زیبا و معماری های نفسگیر دارد.

یکی از مناظر مهم آن شهر تاریخی بوداپست و کشورهای منطقه بالتیک است. بخش های مهم و زیبای دیگر آن دره واخاو در اتریش و شهر باکلاس وین هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا