دسته‌بندی نشده

با دوست پسری که قهر کرده چطوری آشتی کنیم ؟

نکاتی که برای آشتی کردن با دوست پسرتان باید بدانید

قبل از هرچیزی باید بدانید فلسفه عشق برای پسران با دختران تفاوت هایی دارد در نتیجه احساسات و اعمال یک پسر نیز متفاوت تر است. مثلا یک دختر در روز های اول جدایی به شدت دچار احساسات منفی و افسردگی شدید است ولی به مرور زمان این شرایط برایش بهتر می شود. اما یک پسر دقیقا برعکس رفتار می کند، روز های اول آرامش دارد حتی احساس آزادی زیادی می کند پر از انرژی است ولی هر چه زمان میگذرد احساس خلاء و افسردگی را بیشتر احساس می کند.

آشتی کردن با یک پسر یک ماه بعد از جدایی راحت است اما با یک دختر خیر کار کمی سخت تر می شود. شاید با خود بگوید آیا یک پسر که ما رو ترک کرده برمی گرده جواب این سوال میتونه برای تلاشی که قراره بکنید سرنوشت ساز باشه ! البته اگر اون رابطه و اون شخص ارزش تلاش کردن شما را داشته باشه.

بعد از دعوا فورا برای آشتی اقدام نکنید

وسوسه ی بزرگی است که حتی بعد از تمام شدن دعوا باز هم حرفی بزنید و آتش دعوا را دوباره شعله ور کنید. خانم ها همیشه میتوانند نقاط حساس را حین دعوا نشانه بگیرند و حرفی بزنند که دقیقاً به هدف بخورد.

نوشته های مشابه

با این حال هنگام دعوا با عشقتان بهتر است جلوی زبانتان را بگیرید و افسار خشمتان را به دست بگیرید تا بتوانید دعوا را با خیر و خوشی فیصله بدهید و راهی برای برگشت داشته باشید. سعی کنید سرتان را با فعالیت های دیگری گرم کنید تا حواستان پرت شود؛ بعد از مدتی متوجه میشوید که اعصابتان آرام شده، عصبانیتتان فروکش کرده و برای حرف زدن آماده شده اید.

به حریم شخصی اش احترام بگذارید

هرگز نمیتوانید مطمئن باشید که کدام کار بهتر است، این که مدتی از او فاصله بگیرید و تنهایش بگذارید یا این که با دلبری و جذابیت زنانه تان از او دلجویی کنید. به غریزه تان اعتماد کنید و در هر شرایطی طبق غریزه و احساس خودتان رفتار کنید؛ اما اگر دوست پسرتان سعی میکند که از شما فرار کند تا در خلوت خودش درباره ی اتفاقاتی که افتاده تصمیم بگیرد، نباید دلخور بشوید.

به او زمان بدهید تا آرامش و خونسردی اش را بازبیابد

به دوست پسرتان زمان بدهید تا آرام شود. اگر بلافاصله بعد از دعوا کردن و وقتی او هنوز به شدت هیجانزده و عصبی است، او را غرق عذرخواهی کنید، بهانه بیاورید، منت کشی کنید و طلب بخشایش کنید، بعید است که او واکنش دلخواهتان را نشان دهد. به او زمان بدهید تا موقعیت و احساساتش را پردازش کند، سپس برای دلجویی و آشتی کردن به او نزدیک شوید.

نیتتان را برای آشتی کردن تلویحاً به او بفهمانید

اگر دعوای آتشینی با هم کرده اید و حرفهایی زده اید که فراموش کردنشان سخت است، سعی کنید با اشاره به دوست پسرتان بفهمانید که قصد آشتی کردن دارید. در غیر این صورت ممکن است فکر کند که تمام درها را به روی رابطهتان بستهاید و هیچ اقدامی را برای آشتی و جبران گذشته تحمل نخواهید کرد. مثلاً میتوانید کم کم به او نزدیکتر شوید تا متوجه شود که از او نفرت ندارید و از او فرار نمیکنید. اگر او هم به همین طریق واکنش نشان داد و خودش را به شما نزدیکتر کرد، احتمالاً زمان آن رسیده که اختلافات را فراموش کنید و به روی هم لبخند بزنید.

همدلی را فراموش نکنید

وقتی بعد از یک دعوای تمام عیار در حال بازیابی آرامش و خونسردیتان هستید، علاوه بر خودتان به دوست پسرتان هم فکر کنید و موقعیت را از دید او هم ببینید. وقتی واقعاً نمیدانید که اصلاً چرا با هم دعوا کرده اید، با گذاشتن خودتان به جای او بهتر میتوانید متوجه شرایط بشوید. تحلیل کردن موقعیت از دید او کار بسیار سازنده و مفیدی است. همچنین زمانی که نمیدانید چطور باید از عشقتان دلجویی کنید و دوباره سر صحبت را با او باز کنید، میتوانید به استدلال هایش اشاره کنید تا به او ثابت کنید که درکش میکنید.

روزهای بهتر را به او یادآوری کنید

وقتی خسته و ناامیدید و احساس میکنید که دنیایتان متلاشی شده است، با به یاد آوردن روزهای شاد و خوبی که در کنار هم داشته اید، میتوانید قدری خودتان را آرام کنید. اگر خاطرات خوش گذشته لبخند را به لبانتان میآورد، ارزشش را دارد که آنها را با عشقتان هم در میان بگذارید تا او هم یادش بیاید که اوضاع همواره اینقدر تلخ و ناراحت کننده نبوده است. این نوستالژی کمک میکند تا به هم نزدیکتر شوید، اشکهایتان را پاک کنید و دوباره در کنار هم احساس راحتی و آرامش کنید.

عشق و محبت خودتان را نشان بدهید

اگر اول شما به این نتیجه رسیدید که وقت آشتی کردن رسیده است، اصلاً از نشان دادن احساستان نترسید. وقتی علاقه تان را به یک نفر پنهان میکنید، در واقع خودتان را با تنهایی و انزوایی خودخواسته آزار میدهید؛ پس به جای این که دائم از خودتان بپرسید که چطور باید از دوست پسرتان دلجویی کنید، به صمیمانه ترین و صادقانه ترین شکلی که میتوانید، با کلمات یا کارهای عاشقانه برای آشتی پیشقدم شوید.

همدستی پیدا کنید تا برای آشتی کردن به شما کمک کند

اگر احساس کردید که تنهایی راه به جایی نمیبرید، از بستگان یا دوستان مشترکتان کمک بگیرید. اگر این نزدیکان مدتی شاهد رابطه تان بوده اند و میدانند که در کنار هم چقدر خوشبخت بوده اید، مطمئناً خوشحال میشوند که با جادویی دوستانه و کمی هنر قانع کردن دوباره شما را به هم نزدیک کنند. تنها کاری که باید انجام بدهید، این است که آنها را با ملایمت راهنمایی کنید و خودتان تماشا کنید که چطور همه چیز روبراه میشود.

رفتارتان را تحلیل کنید

برای این که بفهمید چطور باید با دوست پسرتان آشتی کنید، باید یاد بگیرید که رفتارتان را تحلیل کنید. نیازی نیست که حتماً به مشاور مراجعه کنید، فقط مدتی با خودتان خلوت کنید و سعی کنید بدون سرزنش کردن دوست پسرتان، پاسخها را در خودتان پیدا کنید. هر دو نفر شما مسئول این اتفاقات ناخوشایند هستید، بنابراین یافتن اشتباه های کوچک خودتان میتواند جالب باشد، شما را برای آشتی کردن تحریک کند و ضمناً مانع از آن شود که در آینده دوباره در چنین تله هایی بیفتید.

از معذرت خواهی کردن نترسید

عذرخواهی سخت ترین بخش ماجرا است، اما گاهی اوقات بدون معذرت خواهی نمیتوانید دوباره رابطه تان را از سر بگیرید. معذرت خواهی کردن روش سالمی برای آشتی کردن است که به او ثابت میکند رابطه تان برای شما باارزش است و اجازه نمیدهید که این رابطه ی عاشقانه به راحتی از بین برود. اگر از نشان دادن نقاط ضعف خود و حساسیت تان نسبت به رابطه نترسید، او هم متوجه عشق و صداقتتان میشود. به این ترتیب راه برای آشتی هموارتر میشود و هر چه سریعتر دوباره به هم میرسید.

از اشتباه هایتان درس بگیرید و آنها را در آینده تکرار نکنید

انسان جائزالخطا است، اما مهم این است که از اشتباه هایتان درس بگیرید و آنها را تکرار نکنید. اگر ترمیم رابطهتان یکی از اولویت های مهمتان است، به دقت درباره ی آن فکر کنید و وقتی آبها از آسیاب افتاد و آرام شدید، درباره شرایط با هم گفتگو کنید.

با ارزشترین چیزها در زندگی معمولاً از همه شکننده تر اند، به خوبی مراقبت نکردن از آنها خطای هر دو نفرتان است. بااین حال چنانچه متوجه شدید که حرف زدن هیچ فایده ای ندارد و هیچ کدام از گذشته عبرت نمیگیرید، به فهرست اولویت هایتان نگاه کنید و آن چیزی را که واقعاً برایتان مهم است، به خودتان یادآوری کنید. رابطه تان برایتان مهم است، پس چرا سختتر تلاش نکنید ؟

آشتی کردن با دوست پسر. روش های آشتی کردن با دوست پسر

آیا آمادگی عذر‌خواهی از دوست پسرتان را دارید ؟

درخواست بخشش کردن آسان است، اما تغییر نگرش و رفتار بعد از آشتی کردن بسیار سخت تر است. برخی صرفاً به این دلیل تقاضای بخشش میکنند که دشمن جدیدی برای خودشان نتراشیده باشند. وقتی از دوست پسرتان درخواست بخشش میکنید، باید به پیآمدهای آن هم فکر کنید و سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا قبول دارم که کار اشتباهی انجام داده ام ؟
  • واقعاً برای کارهایی که کرده ام، متاسفم ؟
  • آیا برای روبرو شدن با او آماده ام ؟
  • آیا حاضرم هر کاری که برای جبران گذشته لازم باشد، انجام بدهم ؟
  • آیا حاضرم که رفتار و نگرشم را به خاطر عشقم عوض کنم ؟

پاسخ منفی دادن به هر کدام از سوالات بالا ثابت میکند که هنوز برای درخواست بخشش آماده نیستید. اگر از صمیم قلب متاسف نباشید، یا فقط از این ناراحت باشید که چرا گیر افتاده اید، درخواست بخشش کردن در چنین شرایطی ریاکارانه خواهد بود و حتی اگر هم آشتی کنید، رابطه تان در آینده در معرض خطر خواهد بود.

پشیمانی و ندامت واقعی باید برخاسته از قلب باشد؛ پنهان کردن نیت واقعی خود از آشتی کردن چیزی به جز فریب دادن دوست پسرتان نیست.

گر عاشقانه او را دوست دارید و میخواهید رابطه تان را ترمیم کنید، با او صادق باشید و خودتان را ملزم و متعهد به تغییری بکنید که رفتارتان را بهبود دهد.

چطور از دوست پسرتان عذرخواهی کنید ؟

برای اشتباه هایتان عذرخواهی کنید

باید به وضوح به او نشان بدهید که از اشتباهتان پشیمان شده اید و از صمیم قلب متاسف هستید. متواضع و فروتن باشید و پشیمانی و ندامتتان را به شیوهای بیان کنید که دوست پسرتان متوجه عذرخواهی صادقانه تان بشود. به این ترتیب نشان میدهید که قبول دارید اشتباه کرده اید.

اگر نتوانید احساس تاسف خود را بیان کنید، عذرخواهیتان ریاکارانه و گستاخانه به نظر خواهد رسید. به علاوه ابراز تاسف کردن بدون ابراز پشیمانی تاثیر عذرخواهی را کم میکند.

از او بخواهید که خطایتان را ببخشد

مراقب باشید توضیحاتی ندهید که دوست پسرتان آنها را به بهانه و توجیه تعبیر کند. توضیح دادن و توصیف کردن زمینه ای که منجر به دعوا شده است، اشکالی ندارد، اما باید روی ابراز پشیمانی و ندامت خودتان تمرکز کنید. طلب بخشایش کردن به این معنا است که شما اشتباه تان را میپذیرید، برای عشق و مهربانی او ارزش قائل میشوید و آماده اید تا برای ترمیم رابطه تان تلاش کنید.

به عشقتان بفهمانید که میخواهید تغییر کنید و خودتان را آماده کنید تا برایش توضیح بدهید که چگونه میخواهید به نسخه بهتری از خودتان تبدیل شوید. او احتمالاً انتظار دارد که به سختی تلاش کنید تا دوباره مرتکب چنین اشتباهی در آینده نشوید.

احساساتش را درک کنید

شاید احساس کنید که دوست پسرتان واکنش تندی به اشتباه کوچکتان نشان میدهد، اما مهم است که به احساساتش احترام بگذارید و با مهربانی و دلسوزی با او رفتار کنید. او نگران است که مبادا این اشتباه را دوباره تکرار کنید یا هنوز به خاطر کارهایتان عصبانی و آزرده خاطر است.

تصور کردن احساسات دیگران همواره کار آسانی نیست، اما اگر با عشقتان همدلی کنید، بهتر میتوانید موقعیت را از نظر او ببینید.

رفتار اشتباهتان را جبران کنید

اینجا است که باید با بخش دشوار آشتی کردن روبرو شوید. حتماً میدانید که برای بخشیده شدن باید اشتباهتان را جبران و رفتارتان را اصلاح کنید. حتی اگر دوست پسرتان از شما چنین درخواستی نکند و خطایتان را به سادگی ببخشد، شما نباید به گونه ای رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به او پیشنهاد بدهید که کار خاصی برایش انجام بدهید یا اشتباهتان را به نحوی برایش جبران کنید. درست است که آب رفته به جوی بازنمیگردد، اما میتوانید نهایت تلاشتان را برای ترمیم رابطه بکنید. برای مثال اگر گیتار دوست پسرتان را خراب کرده اید، میتوانید هزینه تعمیرش را بپردازید یا یک گیتار نو برایش بخرید.

به او فرصت حرف زدن بدهید

متکلم وحده بودن هنگام تقاضای بخشش اشتباه بزرگی است. اگر او نظری درباره حرف هایتان دارد، اجازه بدهید که حرفش را بزند. بدون آن که حرف های دوست پسرتان را قطع کنید یا حالت تدافعی به خودتان بگیرید، بگذارید او هم احساساتش را بیان کند. با گوش دادن به او و فهمیدن حرف هایش به او ثابت کنید که عذرخواهیتان صادقانه است.

به این ترتیب عذرخواهیتان تاثیرگذارتر میشود و او اطمینان پیدا میکند که واقعاً میخواهید اوضاع را سر و سامان بدهید و رابطه تان را بهتر از قبل کنید.

مهربان باشید

مهربانی تاثیر بسیار مهمی در پذیرفته شدن عذرخواهیتان دارد. حتی اگر دوست پسرتان از شما عصبانی بود، با او مهربان باشید تا او متوجه شود که چه دختر مهربان و دلنشینی هستید. به این ترتیب ممکن است او حتی تعجب کند که اصلاً چرا از دست چنین دختر مهربانی عصبانی شده است. ژست های مهربانانه و محبت آمیز در بسیاری موارد قلب عشقتان را به اندازه کافی نرم میکند تا عصبانیتش از بین برود.

عشقتان را از هر طریق ممکن به او نشان بدهید و زندگی را برایش آسانتر کنید. از او حمایت کنید، اما در عین حال زیر باران مهر و محبت خودتان خفه اش نکنید. غذای مورد علاقه اش را آماده کنید، چیزی را که مدتها است میخواهد بخرد، به او هدیه کنید و برنامه های کوچک و خوشحال کننده ای را ترتیب بدهید تا متوجه شود که قدرش را میدانید و چقدر از داشتن او در کنارتان خوشحال هستید.

توصیه ها و هشدارهای پایانی برای آشتی با دوست پسر

  • صبور باشید، چون برخی برای سبک و سنگین کردن عذرخواهی و سنجیدن واکنش خودشان به زمان نیاز دارند. به دوست پسرتان زمان بدهید و خونسردی خودتان را در این مدت حفظ کنید. اگر بخواهید او را مجبور کنید که شما را ببخشد، احتمالاً نتیجه عکس خواهید گرفت.
  • چنانچه دوست پسرتان گناهتان را فوراً نبخشید یا جواب امیدوارکننده ای نداد، سعی کنید که با خشم واکنش نشان ندهید.
  • زمان مناسبی را برای عذرخواهی انتخاب کنید. اگر بسیار زود عذرخواهی کنید، به نظر میرسد که صادق نیستید و اگر بیش از حد دیر معذرت بخواهید، به نظر میرسد که فکرهایتان را کرده اید و چون گزینه ی بهتری پیدا نکرده اید، دوباره به رابطه برگشته اید.
  • قبل از اقدام کردن فکر کنید. صرف نظر از این که دوست پسرتان شما را ببخشد یا نه، باید همواره به خاطر داشته باشید که رفتارتان بر نزدیکان و افرادی که به شما اهمیت میدهند، تاثیر میگذارد. همیشه قبل از آن که دست به کاری بزنید به عواقب آن فکر کنید.
  • به خوبی درباره موقعیت فکر کنید و ببینید که آیا واقعاً کار اشتباهی انجام داده اید که نیاز به عذرخواهی کردن و بخشش داشته باشد یا خیر. گاهی اوقات در موقعیتی قرار میگیریم که احساس میکنیم خطایی انجام داده ایم، حال آن که در واقع کوچکترین کار اشتباهی انجام نداده ایم. کارهایی مانند دیدار یک دوست یا گفتگوی عادی با یک غریبه شاید دوست پسرتان را برنجاند و حسادتش را تحریک کند، اما کارهای اشتباهی نیستند که نیاز به عذرخواهی داشته باشند. مطمئن شوید که رابطه تان رابطه ی سالمی است و با فردی رابطه دارید که تمام کارهایتان را بد و اشتباه نمیداند.

اختلاف و قهر و آشتی در هر رابطه‌ای وجود دارد و نمی‌توان از آن فرار کرد. اما آنچه باید بدانید؛ این است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در رابطه با پسر مورد علاقه‌تان کاری نکنید که مرزهای رابطه از بین برود. قهر کردن و صرف زمان برای آشتی کردن، قطعا انرژی روانی زیادی از شما می‌گیرد.

پس سعی کنید تا جاییکه می‌توانید با فراگیری مهارت‌های برقراری ارتباط از بروز دعوا جلوگیری کنید. اما اگر روزی این اتفاق علیرغم میل شما افتاد و پسر مورد علاقه‌تان با شما قهر کرد؛ می‌توانید با انجام راهکارهایی زمینه را برای آشتی فراهم کنید. بعد از دعوا به هیچ عنوان فورا دست به کار نشوید، اجازه بدهید کمی تنها باشد و به آنچه بینتان اتفاق افتاده است فکر کند.

به او برای کم شدن خشم و هیجانتاش فرصت بدهید.

با انجام رفتار‌هایی او را متوجه حسن نیت خود کنید، با او همدلی کنید و روزهای خوبی را که با هم داشتید برای او یادآوری کنید. از این که برای آشتی پیش قدم شده‌اید نترسید، اگر احساس کردید که بدلیل غرور دوست پسرتان نمی‌توانید تنهایی از پس این کار بربیایید از دوستان صمیمی مشترکتان کمک بگیرید. به رفتارهای خود فکر کنید و سعی کنید از آنها درس بگیرید. از عذرخواهی کردن نترسید اما قبل از این که این کار را انجام دهید مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته‌اید.

از او بخاطر اشتباهی که کردید عذرخواهی کنید، احساسات او را درک کنید، رفتار های خود را اصلاح کنید و اجازه صحبت کردن را به او هم بدهید.

آشتی کردن با شریک عاطفی

اگر اشتباه از شما بود، معذرت خواهی کنید. معصوم نشان دادن را کنار بگذارید. هیچ کسی بی نقص نیست. اگر شما کار اشتباهی کرده اید، به دوست تان حق بدهید. بگویید:«من متوجه اشتباهم هستم و متاسفم. بعد به او گوش دهید». نگویید: «ببین، شاید مشکل از من بوده، اما تو هم کار را خراب تر کردی». این که نشد معذرت خواهی !
کنار بیایید. اگر بحث سر این است که شما کاری را می خواهید به شکلی انجام دهید و او به شکلی دیگر، سعی کنید حد وسط را پیدا کرده و سر آن توافق کنید. به هر حال او دوست شماست، نه؟ اما بعد در موردش غر نزنید و شکایت نکنید.

وقتی این مقاله را می خوانید، شاید با خودتان بگویید چرا همه این کار ها را من باید بکنم ؟ اما مثل این که یادتان رفته است، این شمایید که مطلب را می خوانید، نه دوستتان. غیر از این است ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا