دسته‌بندی نشده

بالا بردن پا : ۱۳ فایده شگفت انگیز بالا قرار دادن پاها

بالا بردن پا

فواید بالا بردن پاها

شاید کمی برایتان عجیب باشد. اما بالا قرار دادن پاها به مدت 20 دقیقه در روز برای بدن مفید است. برای این کار کافیست دراز بکشید و پاها را به صورت عمودی و کاملا مماس به دیوار قرار دهید و بالا نگه دارید. این کار باعث رفع احتباس مایعات و برگشت خون می شود که معمولا به دلیل جاذبه زمین به سختی انجام می شود. این کار علی رغم سادگی تمام باعث ایجاد احساس آرامش ذهنی و بهبود کیفیت زندگی می شود.

بهترین حالت بالا قرار دادن پا

  1. روی زمین دراز بکشید
  2. یک بالش زیر سر خود بگذارید
  3. روی زمین بایستی به گونه ای دراز بکشید که باسن شما در تماس با دیوار قرار بگیرد
  4. دقت داشته باشید که پشت شما کاملا صاف و شل باشد
  5. سپس پاهای خود را بر روی دیوار تا حدی که احساس راحتی می کنید بالا ببرید
  6. به گونه ای که بر روی دیوار در حال راه رفتن هستید
  7. اگر پاها راحت کشیده می شوند، پاها را کاملا صاف کنید؛ در غیر این صورت تا حدی که نیاز دارید زانوهای خود را خم کنید
  8. قسمت تحتانی پشت خود را خم نکنید. این وضعیت را به مدت 5 دقیقه و یا بیشتر حفظ کنید.

فواید بالا قرار دادن پاها

1. داشتن خواب راحت با بالا بردن پا

از طریق گردش خون بهتر، احساس آرامش و حالت روحی بهتری به همراه خواهد داشت. این راهی خوب برای مدیریت یک خواب خوب و اجتناب از مشکلات بی خوابی است. بنابراین، این کار به طور اتوماتیک خواب را بهبود می بخشد و کیفیت خوب خواب را نیز مدیریت می کند. همانند مزایای خوابیدن 8 ساعت در شب که برای بهبود زمان خواب نیز کارساز است.

2. بالا بردن پا برای کاهش خستگی پاها

قرار دادن پاها روی دیوار و بالا نگه داشتن آنها یکی از بهترین روش ها برای تسکین و کاهش فشار ایجاد شده روی ران ها و پاها محسوب می شود. این مناطق از پاها در پایان روز خستگی زیادی احساس می کنند و انجام این تمرین باعث می شود وضعیت قرارگیری بدن تغییر کند و فشارهای ایجاد شده روی این مناطق را کاهش دهد و باعث تسکین آنها شود.

3. مدیریت تنش خون با بالا گرفتن پاها

برخی افراد معتقدند که این تمرین راه خوبی برای مدیریت تنش خونی است. این به این دلیل است که جریان خون می تواند بر تنش خونی تاثیر بگذارد. بنابراین، انجام منظم این ورزش فشار خون را کنترل و به یک سطح نرمال خواهد رساند.

همان طور که فواید سلامتی خوردن خیار در شب نیز خوب است و می تواند سطح تنش خونی را مدیریت کند و از مشکلات فشار خون بیشتر جلوگیری کند.

4. بالال گرفتن پا برای آرامش سیستم عصبی

این وضعیت کمک زیادی به بهبود تنفس می کند. چون با قرار گرفتن در این وضعیت به تدریج دم و بازدم عمیق و آرام و منظم می شود. این کار نیز تاثیر زیادی روی دستگاه عصبی دارد. چون با این کار فشارهای عضلانی و روحی را کاهش می دهیم. یادتان باشد که تنفس عمیق تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن دارد.

5. بالا گرفتن پا سبب آرامش روحی میشود

از همین امروز این تمرین را به طور روزانه انجام دهید. فقط به 20 دقیقه وقت نیاز دارید. با همین تمرین ساده احساس آرامش روحی خواهید کرد و افکارتان آرام خواهد شد. قرار گرفتن در این وضعیت اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می دهد.

علاوه بر این بدون اینکه متوجه باشید آرامش روحی خواهید داشت. این کار نیز برای استراحت مغز و افزایش آگاهی از روح و جسم مفید است. اگر به طور مرتب و روزانه این تمرین ساده را انجام دهید، به تدریج فواید آن را در جسم و روح تان مشاهده خواهید کرد.

6. بالا گرفتن پا از تورم مچ پا جلوگیری میکند

این تمرین همچنین می تواند به مدیریت تورم مچ پا کمک کند. زیرا این مساله عمدتاً به خاطر مشکل گردش خون به پا رخ می دهد. با استفاده از این تمرین می توانید جریان خون بهتری را مدیریت کنید و از احتمال قوزک متورم جلوگیری کنید.

7. کاهش ورم پاها با بالا بردن پا

ادم یا ورم پاها ناشی از مشکلات مربوط به جریان خون است. گاهی به دلیل مشکلات کلیوی، قلبی، اضافه وزن، مصرف داروها یا حتی رژیم های غذایی نامناسب نیز پاها دچار ورم می شوند. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید عامل آن تشخیص داده شود. سپس با انجام تمرینات خانگی می توان مشکل را تسکین داد.

بالا نگه داشتن پاها باعث تحریک جریان مایعات بدن می شود و به این ترتیب گردش خون بهبود می یابد. گاهی سر پا ایستادن طولانی مدت باعث ایجاد ورم در پاها می شود. به این ترتیب کافیست که کفش ها را دربیاورید، بدن را آرام کنید و پاها را به دیوار بچسبانید و عمود کنید. این کار باعث کاهش ورم پاها می شود.

8. کاهش درد مچ پا با بالا قرار دادن پا

وقتی که سطح متورم کاهش می یابد، به این معنی است که می تواند درد اطراف قوزک پا را کنترل کند. علاوه بر این، درد ناشی از التهاب مفاصل را تسکین خواهد داد. به همین ترتیب روغن هایی وجود دارند که می توانند به کاهش درد در ناحیه قوزک پا کمک کنند.

6. بالا بردن پا آرامش را به کل بدنتان انتقال میدهد

مزایای دیگر آن، آرامش است. به طور عمده برای پاهایی که در طول روز بسیار استفاده می شوند. بنابراین، این تمرین احساس بهتری به پاهای شما خواهد داد و آرامش بهتری نیز ایجاد خواهد کرد.

10. تسکین درد ماهیچه با بالا بردن پا

با انجام این تمرین، این کار به تسکین ماهیچه و مدیریت تمدد اعصاب نیز کمک خواهد کرد. در نتیجه می تواند یک وضعیت فیزیکی بهتر را به همراه داشته باشد. این کار از ماهیچه خسته محافظت می کند و کنترل یک سیستم ماهیچه ای سالم تر را در پای خود ایجاد می کند.

11. بالا گرفتن پا ظرفیت ریه را افزایش میدهد

انجام این تمرین به روش دیگری برای بهینه سازی کار شش می انجامد.

این می تواند به افزایش ظرفیت شش برای جذب اکسیژن بیشتر کمک کند. بنابراین، می تواند راهی خوب برای انتقال اکسیژن به سیستم مغز و کل بدن باشد. ایجاد عصب مغزی نیز می تواند به روش بهینه ای در توسعه سیستم و فعالیت های روزانه بدن کار کند.

12. بهبود عملکرد گوارشی بدن با بالا بردن پا

قرار دادن عمودی پاها روی دیوار تمرین مناسبی برای تغییر وضعیت همیشگی بدن است. در این حالت پاها در قسمت بالا و سر در قسمت پایین قرار می گیرد و این وضعیت به رفع احتقان مایعات مسدود شده در بدن و همچنین بهبود عملکرد گوارشی کمک می کند. علاوه بر این با این کار باعث تحرک بیشتر روده ها می شود. به این ترتیب نیز کار جذب مواد مغذی بهتر انجام شده و گام موثری در درمان یبوست و مشکلات گوارشی برمی دارید.

13. دستگاه تنفسی بهتر با بالا گرفتن پا

گذاشتن پاها به دیوار به تنفس کمک می کند. بنابراین، به بهینه سازی سطح اکسیژن در سیستم بدن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، اکسیژن توزیع خوبی در کل سیستم بدن را مدیریت خواهد کرد.

مغز و تمام سیستم ششی برای تنفس بهتر آماده می شوند. این همان مکانیسم مشابه شستشوی بینی است و همان فواید سلامتی را برای دستگاه تنفسی دارد تا دستگاه تنفسی بهتر عمل کند.

فواید بالا بردن پا

پنج راه برای رفع سریع خستگی

وقتی خسته‌اید معمولا چه می‌کنید؟ کنج اتاق می‌خزید و سرتان را زیر پتو می‌کنید؟ شاید هم فنجانی چای یا قهوه می‌نوشید. ما 5 سلاح در اختیار شما قرار می‌دهیم تا هر بار خستگی به شما هجوم آورد با آن مقابله کنید!

1- نفس عمیق کشیدن

جالب است بدانید که نفس عمیق و آرام می‌تواند خیلی سریع انرژی شما را افزایش دهد. توصیه ما به شما این است که تا 4 بشمارید و آرام و عمیق نفس بکشید بعد مجددا استراحت کنید دوباره تا 4 بشمارید و عمیق نفس بکشید بعد تا 6 بشمارید و نفستان را آرام بیرون بدهید. این کار را 4 مرتبه تکرار کنید. این کار ساده سبب آرامش شما و بازگشت انرژی غیرقابل تصوری به شما می‌شود.

2- ورزش کردن

هنگامی که احساس خستگی می‌کنید ورزش بدون حتم آخرین گزینه‌ای است که شاید به ذهنتان خطور کند این در حالی است که به گفته متخصصان ورزش بهترین راه‌حل برای شارژ مجدد باتری‌هاست. حتی 10 دقیقه پیاده‌روی ساده می‌تواند سبب افزایش جریان خون در تمامی نقاط بدن و بازگشت انرژی به بدن شما باشد

3- نوشیدن آب

معمولا موقتی افراد خسته‌اند قهوه یا چای می‌نوشند. گرچه خوردن این نوع نوشیدنی‌ها خوب است اما بهترین نوشیدنی آرامش‌بخش و رفع‌کننده خستگی آب است.

کمبود آب می‌تواند مولد احساس خستگی باشد. توصیه ما به شما این است که روزانه حداقل یک میلی‌لیتر بابت هر یک کالری مصرف بنوشید به عنوان نمونه اگر روزانه 2 هزار کالری غذا می‌خورید باید حداقل 8 لیوان آب یا 2 هزار میلی‌لیتر آب بنوشید. بعد از آب، نوشیدنی‌هایی نظیر شیر، چای، سوپ و حتی ماست می‌تواند خستگی شما را برطرف کند.

4. صحبت کردن با پزشک

اگر به اندازه کافی استراحت می‌کنید و با این حال خسته‌اید بهتر است با پزشکتان مشورت کنید. برخی از بیماری‌ها نظیر کم‌خونی یا مشکلات تیروییدی می‌تواند سبب ایجاد احساس خستگی در فرد شوند. یک آزمایش ساده خون می‌تواند این مشکلات را روشن کرده و پزشک با تجویز یکی از انواع قرص آهن یا داروهای مربوط به تیرویید خستگی شما را درمان کند.

5. استراحت کنید

اگر همه روزه مجبورید کار کنید، چند دقیقه‌ای هم به خود استراحت دهید و به کمک مدیتیشن انرژی و آرامش از دست رفته را به بدن بازگردانید. 5 دقیقه در روز را به مدیتیشن اختصاص دهید. روی زمین دراز بکشید، ساق پا و پاها را بالاتر از بدن روی یک صندلی بگذارید و دست‌ها را در دو طرف بدن دراز کنید و سرتان را روی بالش بگذارید. بعد روی اعضای مختلف بدنتان تمرکز کرده و خستگی را از آنها خارج کنید

بیشتر بخوانید :

درد ناحیه انگشتان پا و راههای درمان آن

چگونه ورم پا را در خانه درمان کنیم ؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا