بازگشت سیتروئن به آمریکا با برند لوکس DS
روابط مشتریان آمریکایی با خودروهای فرانسوی هیچگاه گرم و دوستانه نبوده است. سیتروئن، پژو و رنو به ترتیب از این بازار خداحافظی کردند و البته بهتر است بگوییم که واپس زده شدند.
اما بازار بزرگ و پررونق آمریکا برای شرکتهایی که با قلاب به دنبال مشتری میگردند تا از روزهای رکود فاصله بگیرند، یک رؤیای بزرگ و فرصت قابل تأمل است.
1966 Citroën ds 21 pallas
سیتروئن که از اوایل دهه 70 میلادی از آمریکا خارج شده، این بار میخواهد در قامت و لباسی جدید و با برند لوکس DS خود دوباره شانس خود را بیازماید. البته این بازگشت تا قبل از سال 2020 اتفاق نخواهد افتاد.
2013 Citroën ds3 racing limited edition
نام تجاری DS اینک مستقل شده و دیگر با نشان سیتروئن همراه نیست.
بازگشت سیتروئن به آمریکا با برند لوکس DS
2013 Citroën ds3 racing limited edition
در حال حاضر DS در اروپا با مدل هاچ بک متوسط DS3 و مدل جمعوجور DS4 که رقیب آئودی A3 محسوب میشود و کراس اوری خفیف نیز هست و هاچ بک بزرگ و سدان DS5 حضور دارد.
آخرین محصول DS در نمایشگاه پاریس، خودروی مفهومی دیواین (Divine) بود. خودرویی که نمایشگر یک هاچ بک لوکس و متفاوت برای آینده است.
یکی از عجایب این خودرو، پنجره عقب آن است که با پانلهای لوزی شکل به هم پیوسته، دید به عقب را کاملاً مسدود کرده است و ناچارا برای آن از یک دوربین دید عقب استفاده میشود.
Citroën DS Divine Concept
دربهای این خودرو از نکات جالب آن میباشند. باز شدن درها به صورتی بسیار متفاوت و شاید فانتزی که در آن دربهای جلو به صورت قیچی و دربهای خودکششی عقب روی لولای عقب باز میشوند، چشمها را خیره میکند.
Citroën DS Divine Concept
درون کابین، طراحی و کیفیت ممتاز و مدرن حرف نخست را میزند. کابین یک طراحی شیک پاریسی دارد که متعلق به زمان آینده است و طبق معمول DS پر از خطوط لوزی و الماسی شکل، فیبر کربن یا چرم یا ابریشم و جواهرات است.
Citroën DS Divine Concept
جالبترین بخش این خودرو، قوای فنی آن است که از یک موتور 1.6 لیتری مشترک بین PSA و BMW با قدرت 267 اسب بخار سود میبرد.
Citroën DS Divine Concept
در نهایت سؤال اینجاست که سیتروئن با چنین طرحهایی میتواند دل مشتریان آمریکایی را نسبت به خود نرم کند؟