دسته‌بندی نشده

این 7 فایده شیر شتر راز سلامتی است

شیر شتر توسط تمدن های بدوی بسیاری به عنوان شیر اصلی مورد استفاده قرار می گرفته. گرچه شیر شتر تقریبا به همان مقدار شیر گاو تولید و عرضه نمی شود اما خواص بیشتری نسبت به شیر گاو دارد، از جمله مواد مغذی قوی تر و ترکیبات شیمیایی بهتر.

راه به دست آوردن شیر شتر به گونه ای است که نسبت به شیر گاو و بز کم تر به محیط زیست آسیب می رساند به این صورت که شترها نسبت به گاوها و بزها کم تر به چراگاه نیاز دارند. بنابراین شترها باعث می‌شوند که زمین سبزتر باشد وگاز متان کمتری تولید شود.

درطول نسل‌های زیادی از شیر شتر به عنوان شیر جایگزین استفاده می‌شده است اما باتوجه به خاصیت های غیر قابل انکار آن در قیاس با سایر شیرهای موجود پیشرفت چشمگیری در افزایش تولید این شیر اتفاق افتاده است. با این حال تولیدشیر شتر بسیار گران و هزینه براست، تقریبا 50 برابر بیشتر از شیر گاو که این شیر را واقعا به شیری گران تبدیل می کند.

ممکن است واقعا بسیار سخت باشد که بتوانید در منطقه زندگیتان شیر شتر پیدا کنید اما در برخی از فروشگاه های مخصوص می توانید آنرا پیدا کنید. همچنین شیر شتر بیشتر در منطقه خاورمیانه و شمال و شرق آفریقا موجوداست. این شیر، شیری است که برای انسان گزینه مناسبی میباشد به این معنی که حاوی ترکیبات مواد مغذی ایده‌آلی است که خاصیت های بسیار بیشتری نسبت به دیگر شیرهای جایگزین دارد. شیر شتر همچنین حاوی مقادیر بسیار بالایی از آهن، ویتامین C، پروتئین و همچنین چربی کمتری است.

خواص شیر شتر

شیر شتر
شیر شتر فرآوری شده

شیر شتر و دیابت

درمان دیابت با شیر شتر

شیر شتر دارای مقدار زیادی مواد مغذی، از جمله انسولین است که برای سلامت انسان ضروری است. تعادل بین انسولین و گلوکز که یک راه حل بالقوه طبیعی برای دیابت است برای جلوگیری از دیابت بسیار مهم است . اگر به صورت مداوم از شیر شتر در رژیم غذایی استفاده شود، نیاز تزریق انسولین به بدن از بین می رود. اگر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه مورد استفاده قرار گیرد، می تواند مانع از ابتلای شما به بیماری دیابت شود.

افزایش ایمنی

سطح شگفت انگیزی از پروتئین ها و سایر ترکیبات آلی در شیر شتر وجود دارد که برخی از آنها توانایی های ضد میکروبی قوی دارند. این بدان معنی است که شیر شتر می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و سلامت مان را حفظ کند.

رشد و نمو

سطح بالای پروتئین حیوانی شیر شتر که بسیاری از آنها در شیر بز یا گاو پیدا نمی شود می توانند به رشد مناسب استخوان‌ها و سیستم های بدن کمک کند. پروتئین یکی از اساسی ترین ساختارهای سازنده بدن است و این شیر دارای مقدار بسیار زیادی از آن است. در واقع، در بسیاری از فرهنگ ها، این شیر به نوزادان و اطفالی که از سوء تغذیه رنج میبرند داده می شود، زیرا می تواند به طور چشمگیری سلامت را بهبود بخشد. همچنین در ابتدا شیر شتر برای سفرهای دراز صحرایی که غذا و آب کافی وجود نداشت مورد استفاده قرار می گرفت.

کمک به گردش خونش

شیر شتر به دلیل داشتن مقادیر زیادی از آهن برای درمان کم خونی مناسب است. آهن جزء مهمی از گلبول های قرمز خون است و گردش خون و اکسیژن زایی سیستم و اندام های بدن را افزایش میدهد. بعد از زایمان، آسیب دیدگی و یا یک دوره سوء تغذیه شیر شتر می تواند به طور قابل توجهی به حفظ سلامت کمک کند.

شیر شتر
شیر شتر

درمان اوتیسم با شیر شتر

غلظت بالای ترکیبات ارگانیک منحصر به‌فردی که در این شیر وجود دارد اثرات ویژه ای را بر روی سیستم عصبی می گذارد و حتی می تواند از اختلالات خاصی جلوگیری کند. مطالعات متعدد نشان داده اند زمانی که بهطور منظم شیر شتر مصرف شود علائم اوتیسم به طور کامل کاهش یافته و یا کاملا از بین می روند. علت دقیق این موضوع مشخص نیست اما شیر شتر پتانسیل بسیار ارزشمند برای درمان بیماری اوتیسم دارد.

واکنش های حساسیت زا

مصرف منظم شیر شتر با کاهش واکنش های حساسیت زا ارتبات مستقیمی دارد. علاوه بر این شیر شتر باعث ایجاد واکنش های طاقت فرسای لاکتوزی مشابه شیر گاو نمی شود، زیرا که ترکیبات شیمیایی بسیار متفاوتی دارد.

شیر شتر برای سلامت قلب

با وجود داشتن چنین مجموعه ای سالم و جامع از اسیدهای چرب، شیر شتر می تواند تا حد زیادی تعادل کلسترول را در بدن بهبود بخشد. با کاهش کلسترول بد در بدن، شیر شتر به کاهش تصلب شرائين، حمله قلبی، سکته مغزی، و حتی به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

مضرات شیر شتر

احتیاط: با توجه به تعداد زیادی مشکل سلامتی که ممکن است با مصرف شیر گاو یا بز به وجود بیاید هیچ عارضه جانبی یا خطری در مصرف شیر شتر وجود ندارد. از بدو تولد تا پیری شیر شتر بنوشید چرا که این سالم ترین گزینه است.


اکنون که با خواص شیر شتر آشنا شدید سعی کنید بیشتر از آن استفاده کنید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا