دسته‌بندی نشده

الکس زاناردی قهرمانی با اراده آهنین

لانس آرمسترانگ، قهرمان سرطانی تور دوفرانس را فراموش کنید. اکنون الکس زاناردی، می‌تواند الهام‌بخش باشد. با روحیه ای خستگی‌ناپذیر و همچون یک قهرمان واقعی.

touch the sky with alex zanardi

touch the sky with alex zanardi

زاناردی راننده حرفه ای مسابقات فرمول یک در سال 1966 در ایتالیا چشم به جهان گشود. او از سال 1991 در فرمول یک با تیم‌هایی چون جوردن، میناردی، لوتوس و ویلیامز همکاری کرد.

در سال 2000 او از فرمول یک خارج شده و در 15 سپتامبر سال 2001 او در مسابقات کارتینگ در دور پایانی تصادف وحشتناکی کرد که قسمت جلوی ماشین وی را کاملاً جدا کرد و باعث قطع هر دو پای وی شد.

زاناردی در این تصادف حدود سه چهارم خون خود را از دست داد اما مداخله سریع پزشکی باعث نجات جان او شد. پاهای وی نیز پس از عمل جراحی قطع شدند و او برای همیشه معلول شد.

الکس زاناردی قهرمانی با اراده آهنین

Alex Zanardi, Mo Nunn Racing Reynard Honda, horrific accident

Alex Zanardi, Mo Nunn Racing Reynard Honda, horrific accident

اما این پایان یک قهرمان نبود. زاناردی به‌جای ناامیدی و یأس، راه مبارزه و پیشرفت را انتخاب کرد. حتی بدون وجود دو پا، او همچنان قهرمان باقی ماند.

زاناردی که در طول کل مسابقات فرمول یک خود تنها یک امتیاز برای تیم لوتوس کسب کرده بود، توانست تبدیل به قهرمان مسابقات پارالمپیک شود.

زاناردی با دوچرخه (سه چرخه یا ویلچر مسابقات معلولان که با دست، رکاب زده می‌شود) در المپیک 2012 لندن، به مدال طلا دست یافت.

alex zanardi

alex zanardi

اگر آن تصادف رخ نمی‌داد، من کجا بودم؟ چه کسی می‌داند؟ منظورم این است که من می‌توانستم یک مردی باشم که شاید دارای پا بود اما به اندازه من شاد نبود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا